Nem is álmodhattak szebb zárófutamról a suzukisok, ugyanis az EWC-ből és a MotoGP-ből is kivonuló márka nyerte a 2022-es szezon utolsó, valenciai GP-versenyét. Ezek után az lenne a minimum, hogy Rins és Mir gépeit aranykeretbe foglalva mutogassák az idők végezetéig, ám sajnos nem ez lesz a vasak sorsa.

Alex Rins megvásárolná futamgyőztes Suzukiját

Maga Livio Suppo erősítette meg, hogy a MotoGP-gépek nagy részét egyszerűen megsemmisítik a pótalkatrészekkel együtt, mégpedig adóügyi okokból. – Minden japán gyártó költséghatékonysági okokból teszi ezt, mert a működő versenygépek adóvonzata nem kis tétel – mondta el a GpOne-nak.

suzuki-motogp-motorok
Alex Rins győzelemmel búcsúzott a Suzukitól a márka utolsó idei versenyén

Persze nem mindet semmisítik meg, Suppo úgy nyilatkozott, hogy „valószínűleg” a Hamamatsuban működő Suzuki History Museumban kaphatnak helyet azok a példányok, melyek megússzák a zúzdát. Emellett az is felmerült – írja a Visordown –, hogy Rins megvásárolná az utolsó Suzuki-győzelmet hozó gépet, amivel Spanyolországban brillírozott, de egyelőre nem derült ki, hogy a gyár eladja-e neki a GSX-RR-t.

suzuki-motogp-motorok
Barry Sheene, a Suzuki első világbajnoka

Bő fél évszázados korszak zárult le ezzel a GP-diadallal, ugyanis a Suzuki még a hetvenes évek elején csatlakozott a gyorsaságimotoros-világbajnoksághoz a márka T-sorozatú erőforrása köré épült géppel. Az első győzelemre az 1971-es ulsteri GP-ig kellett várniuk, majd öt évvel később, 1976-ban Barry Sheene megszerezte az alakulatnak az első vb-címet. Ezután '77-ben (Sheene), '93-ban (Schwantz), 2000-ben (Kenny Roberts Jr.) és húsz évvel később Mir révén hódították el a világbajnoki címet, sőt 2020-ban a csapatbajnoki trófea is a kékekhez került.