Erősen kezdett a hazai piac: míg az autóknál visszaesést mértek, nagymotorból 152 darab fogyott januárban, azaz kétszer annyi, mint 2019-ben és harmadával több, mint tavaly.

Jól fogy a GSX-S és a V-Strom a Suzukinál

A Suzuki friss közleménye szerint idén januárban – 25 darab eladott új motorral – 16,45 százalékos részesedéssel nyitotta az évet a vállalat. Két gép is messze kiemelkedett a tömegből, nevezetesen a V-Strom 650/XT és a GSX-S 750.

suzuki-motor-eladasok-2021-v-strom-es-gsxs750-28959
Élesedő verseny a kalandmotorok között: 2019-ben még 198 darab V-Strom 650 talált gazdára Magyarországon, míg tavaly 163-at adtak el belőle (Kép forrása: SportMotor-archív, Suzuki V-Strom 650-teszt)

Kicsit sem meglepő a V-Strom 650 sikere, hiszen a filigrán kalandmotor néhány éve az örök bestseller GS-t is kis híján letaszította az eladási verseny trónjáról. Más kérdés, hogy azóta sok víz lefolyt a Dunán, sorra jelentek meg a vadonatúj kihívók, míg a V-Strom csak kisebb modellfrissítéseken esett át, így mára alaposan lemaradt a BMW ikonja mögött. Mindez a számok nyelvén azt jelenti, hogy 2020-ban 163-at adtak el belőle Magyarországon, míg a bajor kalandmotorból közel másfélszer annyit, 241-et, derült ki a Datahouse friss elemzéséből.

suzuki-motor-eladasok-2021-v-strom-es-gsxs750-28947
A 750-es és ezres GSX-S is bekerült tavaly a tíz legkedveltebb csupaszmotor közé (Kép forrása: SportMotor-archív, Suzuki GSX-S1000-teszt)

Egyre népszerűbbek a csupaszmotorok, így erős mezőnyben kellett bizonyítania a két sornégyesnek, a GSX-S750-nek és 1000-nek. Állták is a sarat, igaz, már nem vehették fel a versenyt a fiatalabb modellekkel, hiszen a V-Stromhoz hasonlóan ezek felett is kezd eljárni az idő. Tavaly a 750-es 6. helyen zárt a nakedek értékesítési versenyében, míg a literes névrokon 8. lett. Ezzel maguk mögé utasították például a Kawasaki Z650-et és Z900-at, de a frissebb fejlesztésű vetélytársak már beelőzték őket, élen a 390 Duke-kal, az MT-07-tel és 09-cel, valamint a Honda CB500-zal és CB650R-rel.