Több mint 45 évet kell visszalapoznunk a motorozás nagykönyvében, hogy rábukkanjunk a videó főszereplőjére, az 1974-től hét éven át gyártott Suzuki RG500-ra. Impozáns díjakkal, címekkel büszkélkedhet a japánok kétütemű vasa, elvégre a hatvanas évek GP-motorjain alapuló, Makoto Hase által tervezett gép gyorsan felért a királykategória élvonalába.

Szinte a teljes élmezőny RG500-on ült

Az 1974-es Francia Nagydíj félliteres géposztályában Barry Sheene másodikként ért célba, és mindössze a kor egyik favoritja, Phil Read tudta megelőzni. Később, 1975-ben szintén Barry Sheene volt az, aki meghozta az első GP-győzelmet a Suzukinak a holland TT-n, s azt se feledjük, hogy ugyancsak Sheene ült a motor nyergében, mikor megnyerték az 1976-os és 1977-es világbajnokságot.

A legendás, kétütemű Suzuki RG500 nyergében Danny Webb hódítja meg a szigetet a TT „Classic” kategóriájában

Az 1976-os világbajnokság külön érdekessége, hogy a Suzuki lehetővé tette, hogy a magánversenyzők is hozzáférjenek a motorhoz. Így a 76-os GP premierosztályában az első tizenkét helyezett közül tizenegy RG500-zal versenyzett – ilyenre azóta sem volt példa.

suzuki-rg500-a-tt-n-25154
1981-ben az olasz Marco Lucchinelli nyeri az 500 cm3-es világbajnokságot az RG500 nyergében, majd Franco Uncini rádupláz 1982-ben

A sikeren felbuzdulva a Suzuki piacra dobta a Suzuki RG500 Gammát. Csupán három évig gyártották, 1985 és 1987 között. A 498 cm3-es, kétütemű, négyhengeres, folyadékhűtéses modell különlegessége volt a négy kipufogódob, ami máig messziről felismerhetővé teszi a napjainkban már20-30 ezer eurós (!) áron gazdát cserélő motort.