A nemrégiben továbbfejlesztett RM-Z sorozat egyik legfontosabb újítása, hogy egy minden tekintetben rendhagyó váz került a motorba - a korábban használt pillekönnyű vázat tovább karcsúsították, újabb négy százalékot faragva a tömegéből, ugyanakkor a speciális merevítőbordák alkalmazása révén a korábbi konstrukció példás merevségén sikerült kicsit javítani. Mindez a Showa mérnöki műremekével, a tekercsrugó nélküli, belső légkamrás első villával tényleg valódi versenytechnikát biztosít a civil vásárlóknak, ám a tengerentúlon úgy gondolták, egy régi legenda újjáélesztésével még érdekesebbé tudnák tenni a motort.

suzuki-rmv250-7443
Suzuki RMV250 - múlt és jelen találkozása. Úgy látszik, a tervezők az év végi hajtásban kapkodtak kicsit, mert az ott hátul - a leírással ellentétben - nem SHOWA rugóstag...

A Morgan Driessens nevével fémjelzett koncepcióban a Suzuki legmodernebb vázát és felfüggesztését társították az egykori RGV250 V2-es, 249 köbcentis erőforrásával. Terveik szerint ütőképes szupermotóként térne vissza a koros V-motor, mégpedig a 109 kilós öntömegű, 72 lovas gép képében. Már csak azért is utánozhatatlan gép születhetne, mert a piacon jelenleg is elérhető az RGV-blokk népszerű kiegészítője, az ún. big bore kit, amivel kereken 350 köbcentire lehet hizlalni - és még jobban megbolondítani - a kőkemény erőforrást. Persze ismerve az egyre szigorodó környezetvédelmi normákat, valamint a kis szériás, bonyolult felépítésű hajtómű magas előállítási költségeit, vajmi kevés esély nyílik rá, hogy valaha élőben lássuk az RMV-t, pedig páratlanul izgalmas és vérbő alternatíva lenne a szupermotók egyre ritkuló mezőnyében.