A nyolcvanas években számos gyártó kínált középméretű, könnyű terepezésre is alkalmas motort, az Africa Twin, illetve a Ténéré nevével fémjelzett kategória azonban az ezredforduló tájékán legalább egy számmal meghízott, és a küllős keréken gördülő vasak helyét literes, vagy annál is nagyobb masinák vették át.

suzuki dl1000 v-strom 2014
A kisebb, 650-es változat volt a népszerűbb a Suzuki túraenduró párosából

Ebbe az egyre népesebb mezőnybe csatlakozott a Suzuki is a DL modellcsaláddal, ám a japánok párosából nem a 2002-ben megjelent 996 köbcentis V2-es lett a népszerűbb, hanem a szerényebb, de felhasználóbarátabb 650-es verzió. Annak ellenére sem lett átütő siker a TL1000 blokkját öröklő túraenduró, hogy a japán gyárak között egyedülálló módon két eltérő márkanév alatt is forgalmazták - a Suzuki mellett a Kawasaki is felvette európai kínálatába a literes gépet, KLV1000 típuskóddal.

suzuki dl1000 v-strom 2014
Idén ősszel lép porondra az ezres kategória régi-új kihívója, a Suzuki V-Strom 1000

A piaci tendenciát látva utolsó, 2007-es ráncfelvarrása után nyugdíjazták a modellt, és a mérnökök inkább a kisebb variáns továbbfejlesztésére koncentráltak, ám idén ősszel a jelek szerint újra duóvá alakul a jól ismert V-Strom család. A napokban kapták lencsevégre ezt a masinát, mely a maszk ellenére egyértelműen azonosítható, és a DL1000 2014-re datált kiadását takarja. A fotót látva valószínűleg csak pár hetet kell várnunk, hogy a gyári képek is megérkezzenek az újdonságról, s a hamamatsui cég ismét beszálljon az emelt hasmagasságú ezres utazómotorok piacára.