Nemrég jelentette be Pol Tarres, hogy ezúttal a Bronze kategóriában indul az embert és gépet próbáló viadalon egy Ténéré 700-zal. Ez azért komoly fegyvertény, mert egy ilyen méretű és súlyú géppel inkább az Iron géposztály lenne indokolt, ahol a pilóták kihagyhatják a legnehezebb, csak kifejezetten könnyű terepmotoroknak készített szakaszokat, ám Tarrest nem olyan fából faragták, hogy efféle kompromisszumot kössön.

Tarres egy Yamaha Ténéré 700-zal a Red Bull Romaniacs-en

– Hosszú ideje csak erre várok, és bátran mondhatom, erősebb vagyok, mint valaha. Technikailag is jól állunk, részben a talján Boano szakembereinek köszönhetően – tőlük érkezett az új villa és komplett hátsó felfüggesztést. Ezúttal különösen fontos, hogy tökéletes formában érkezzünk a versenyre, mert ezen a futamon szó szerint bármi megtörténhet – mesélte Tarres a verseny előtt.

Már a táv teljesítése is heroikus küzdelem lesz, ám ha úgy alakul, igyekszem megszorongatni a valódi endurókkal induló vetélytársakat – üzent a többieknek Tarres

Hála David Navarrónak, most mi is átélhetjük, miként mutatott fityiszt Tarres a fele olyan könnyű gépekkel induló pilótáknak, és hogyan küzdötte le a siratófalakat, illetve olyan szűk hegyi ösvényeket a kétszemélyes kalandmotorral, ahol egyébként felgyalogolni is igazi kihívás lenne:

Az a helyben megfordulás 3:15-nél igazi mestermunka, egyben látványos manőver – nem véletlen a tapsvihar...

Nem is vallott szégyent, hiszen 18. helyen ért célba a 166 (!) induló közül, és az egyes napokon rendre csak 20 perc körüli hátrányt szedett össze. – Arról nem beszélve, hogy ő lett az első versenyző, aki kéthengeres motorral teljesítette a távot – derült ki a videóból –, ami csak tovább növeli az eredmény értékét.