Egy 1987-es BMW R 80 RT az alapja annak a mesterműnek, amely az Ausztriában található Titan Motorcycles custom műhelyében öltött formát. Már a kétkerekű története is elég érdekes, mivel első tulajdonosa egy befolyásos rendőrtiszt volt, aki szolgálatban használta azt, majd egy osztrák sráchoz került, aki öreg Horex motorokat és Harley-Davidsonokat gyűjtött, tőle vették meg végül a vasat - mesélte Michael Siebenhofer, a cég egyik munkatársa. Ezt követően azonnal nekiláttak, hogy alaposan átszabják a gépet, de tovább mentek annál, minthogy könnyen beszerezhető, átlagos alkatrészeket csavarozzanak rá. Az inspirációt a nyolcvanas évek endurance versenygépei jelentették, de kétségtelenül érezhető a café racerek befolyásoló hatása is, így aztán a szakemberek elhatározták, hogy egy konkrét új stílust hoznak létre vele Enduro Café Racer néven.

titan-bmw-r-80-rt-endurance-racer-16540

Az átépítést a Club of Newchurch fesztiválon leplezték le, ahol elhódította a „Best of Show” díjat a profi kategóriában
A Dunstall-stílusú, fémötvözet fejidom már 2015 óta a műhelyben állt, s csak a megfelelő alkalmat várták, hogy felhasználhassák - ami most elérkezett. Egyik legjellegzetesebb részletét ez adja a gépnek, amit csak fokoz a húszas éveket idéző üzemanyagtartály és a nyolcvanas évek ihlette hátsó traktus. A masina elektronikai rendszerét teljes egészében átalakították. Furcsa ellentétben áll a régi stílussal a kormányra rögzített táblagép, mely műszeregységként szolgál, s ez még nem minden: a gépen még egy hátrafelé néző kamerát is el kívánnak helyezni, csak még ki kell találniuk, pontosan hová rögzítik. Jellegzetessége, hogy a felniket mindig más színűre készítik járműveiken, nem történt ez másként most sem, ezen kívül az eredeti, kétoldali kipufogódobot is megfelezték. Noha a fotók elkészítésének erejéig levették a rendszámtáblatartót a gépről, ez ne tévesszen meg senkit, a motor legálisan használható Ausztriában.