A Triumph Tiger Explorer névre keresztelt alapmodell is kitűnik a testes túraendurók kasztjából, hiszen laza talajra optimalizálható kipörgésgátlójával, 84 és 86 cm között állítható ülésmagasságával valamint bőséges szabadmagasságával bármikor letérhetünk a műútról, hogy megcsodáljuk a kilátást vagy éppen sátorhelyet keressünk a vadkempingezéshez. A 2013 tavaszán érkező XC verzió azonban felszereltségében és műszaki paramétereiben is jobban megfelel azoknak, akik nem riadnak vissza a földutas kalandoktól.

explorer xc

Az első lépés természetesen a filigrán könnyűfém kerekek lecserélése volt, az újdonság tömlő nélküli gumikon valamint 19 és 17 col átmérőjű küllős kerekeken gördül. Hogy eldőléskor ne sérüljenek a csinos és drága alkatrészek, az XC vaskos olajteknő védelmet és masszív bukócsövet kapott, az éjszakai etapokon pedig 2x55 W teljesítményű ködfényszóró segíti a haladást.

Túra? Enduró! Az alapmodell terepes képességeire sem lehet panaszunk...

A négy lámpatest és a választható extrák sem terhelik meg túlzottan a motor elektromos rendszerét, hiszen a Triumph 950 W teljesítményű generátora bőséges tartalékot nyújt - akár ülés- és markolatfűtéssel is terhelhetjük a rendszert.

explorer xc

Természetesen az alapmodell hasznos extráit is örökli a terepes utód, így a keréknyomást figyelő rendszer és a fagyveszélyre figyelmeztető egység is megtalálható lesz a márciusban debütáló újdonságon. Aki mégis hosszútávú, országúti kalandokra használná a hinckley-i óriást, annak hasznos lehet, hogy az 1215 köbcentiméteres, 137 lóerős blokk szervizintervalluma egyedülállóan bőséges, immár 16 000 kilométer, vagyis a transzkontinentális túrákat sem kell megszakítanunk szervizlátogatással.