Isten nem ver bottal, szokták mondani, és bár a címvédő Rossi az élről indulhatott, a rajtot szokás szerint elrontotta, ráadásul beszorult jópár Hondás mögé, ami annyira kizökkenthette, hogy egy ártatlan balkanyarban érthetetlen módon kiszánkázott a kavicságyba. Ez a pillanat volt az, amikor Hayden visszakapta a sorstól mindazt, amit két két hete elvett tőle, így ő lehet a második és egyben utolsó pilóta, aki az 1000-es géposztályban a világ legjobba tudott lenni.

Hayden 1981-ben született Kentucky államban. Hat évesen kezdte a versenyzést sokakhoz hasonlóan dirt track bringával. Akkortájt általában a leghátsó sorból indult, hiszen a motorját valamelyik csapattagnak kellett fognia, mivel a kis Nickynek a lába nem ért le a földre. 1998-ban váltott gyorsasági motorsportra, az AMA 600 és AMA 750 Supersportra, ahol mindkét kategóriában a negyedik helyet szerezte meg. A következő évben megnyerte a 600-as kategóriát, így minden idők legfiatalabb 600-as bajnokává avatták. 2000-ben már az AMA Superbikeban állt rajthoz, ahol újoncként a második helyet sikerült megszereznie. 2001-ben kevéssel csúszott le a bajnoki címről, majd az ezt követő évben sikerült megnyernie a bajnokságot, és így ebben a kategóriában is a legfiatalabb bajnokként ünnepelték.

2003-ban a Repsol Honda leszerződtette a MotoGP-be, ahol az összesített 5. helyéért az év újonca címet érdemelte ki. A 2004-es esztendő elég balszerencsésen alakult számára, hiszen számtalanszor bukott, és a végelszámolásnál csak a 7. hely jutott számára. Tavaly már jóval kiegyensúlyozottabb teljesítményt mutatott, ráadásul Laguna Secában futamgyőzelemmel köszönthette a hazai szurkolókat, ami pszichésen sokat jelenthetett számára. Az idei szezonra aztán beérett a Kentucky Kidként becézett Hayden. Sorozatosan dobogón végzett, ráadásul legfőbb ellenfele, a címvédő Rossi balszerencsés évkezdésének köszönhetően elérkezett a talán soha vissza nem térő alkalom, és a VB cím elérhető közelségbe került. A pontversenyt egészen az utolsó előtti futamig vezette, ahol Pedrosa kamikáze manőverének köszönhetően elúszni látszott a hajó. A mindent eldöntő versenyre 8 pontos hátránnyal érkezett, ám előtte az a Valentino Rossi tartózkodott, akit még senkinek sem sikerült négyütemű géppel legyőzni, egészen a mai napig.

Kapcsolódó anyagok:

Megvan Talma jövő évi szerződése

MotoGP Estoril - Repsol K.O.

Pedrosába ördög bújt

Szétnéztünk a MotoGP paddockban

MotoGP Fórum