Napjainkban is kaphatóak feltöltős motorok, elég csak a Kawasaki H2 modellcsaládjára gondolni, de az endurók között igazi különlegesség lehet a rajzokon látható szerkezet. A hengerek mögött, közvetlenül a sebességváltó felett bújik meg az egység, onnan pedig egy vargabetűt leírva, jókora csövön keresztül jut a levegő a hengerfejbe.

turbos-terepmotor-a-hondatol-27227
Nagyobb forgatónyomatékot és csekélyebb károsanyag-kibocsátást sejtet az új kompresszor – mindkettő komoly előny lesz az európai piacra szánt motorokban

Az úgynevezett kétcsavaros kompresszor egyenletes és a jelenleginél jóval nagyobb forgatónyomatékot eredményez, így a puszta teljesítmény másodlagos lehet, főként, hogy egy DCT-s modellben gyerekjáték úgy hangolni a vezérlést, hogy mindig a nyomatékcsúcs közelében táncoljon a fordulatszámmérő.

turbos-terepmotor-a-hondatol-27228
Mivel a henger mögötti helyet használták ki a kompresszor rögzítésére, nem kell hozzá különösebben átfésülni a vázat, üzemanyagtartályt vagy a többi fontosabb alkatrészt

Mivel az idei pletykák alapján több mint valószínű a Rebel 1100 érkezése, a cruiserben is helyet kaphat az új erőforrás, és ne feledjük, hogy a mindig jól értesül japán lapok régóta rebesgetik a Deauville 1100 érkezését is, amibe szintén passzolhat a sorkettes. Végül pedig a legfontosabb érv a feltöltő mellett, hogy ezzel könnyebben teljesíthetőek a környezetvédelmi előírások, így elképzelhető, hogy már az Euro 6-ra készülnek a japánok a most szabadalmaztatott újítással.