A változások egyik legfőbb eleme, hogy ezentúl tilos a kiálló légterelőszárnyak használata, így a megfelelő leszorítóerőt ezentúl más megoldással kell elérni a csapatoknak. Elsőként a Yamaha reagált, ők már megtervezték, mi több, be is mutatták új gépüket, melyen „rejtett szárnyak” találhatók az oldalidom belső oldalán.

uj-yamaha-motogp-legterelok-12029

Tisztán látszik az oldalsó burkolat domború íve, és alatta a vízszintes, belső szárnyak. Ettől teltebbé vált az egyébként karcsú YZR-M1, kicsit olyan hatást kelt, mintha két réteg idom feszülne rajta
Az újdonságot Valentino Rossi versenymotorjára szabták, s előbb a gyártó tesztpilótája, Nozane Kohta próbálgatta az átszabott M1-est, majd maga a Doctor is nyeregbe pattant. Hogy a kétkerekű ilyen formában megfelel-e a követelményeknek, arról a MotoGP technikai főnöke, Danny Aldridge dönt majd. Boxutcai pletykák szerint már a Ducati is kifejlesztette új megoldását a betiltott szárnyak helyett, de ők egyelőre még nem tárják azt a nagyközönség elé.