Mindig öröm, ha egy sok évtizeddel ezelőtt készített, klasszikus motorkerékpár új életre kel, de az az igazi nagy szám, ha egy prototípust támasztanak fel.

Modern replika készült a BMW R7-ből

Az NMoto motorépítő-műhely azonban még csavart egyet a dolgon, ugyanis nem elégedett meg azzal, hogy egyszerűen újból elkészítse a harmincas évek talán legszebb formájú gépét, hanem a mai elvárásokhoz igazította a technikát.

vadonatuj-klasszikus-21874
Klasszikus, küllős kerekek, Brembo fékek, korhű króm kiegészítők és a márkára jellemző fekete-fehér fényezés teszik látványossá a masinát. Tankja karcsú, mindössze 12 literes

Sokan talán szentségtörésnek tartják az efféle átalakítást, de mivel egy prototípus adta az alapot, talán még az eredetiség híveinek is meglágyul a szíve. Főleg úgy, ha meglátják, mivé lett Alfred Böning tervező keze munkáját dicsérő mesés BMW R7.

vadonatuj-klasszikus-21873
Az eredeti R7, kora egyik legkülönlegesebb sportmotorja. Az eredeti példányt 2005-ben találták meg és 2007-re lett kész a restaurálása

Az 1934-es eredeti sportmodell számtalan különleges megoldással büszkélkedett: préselt acélból formált váza és teleszkópvillája egyaránt ínyencségnek számított a maga korában.

vadonatuj-klasszikus-21872
Fantasztikusan szép hátulnézetből is. A felszerelések közül nem hiányzik a blokkolásgátló sem

Az NMoto nem tartott meg semmit a korabeli műszaki alapokból, hanem egy új alumínium vázat készített, és a BMW R nineT modern első-hátsó felfüggesztését, erős tárcsafékeit és boxermotorját használták fel a Nostalgia névre keresztelt átirathoz. A kulcs nélküli indítórendszerrel és rejtett vezetékeléssel összeállított kétkerekű nem egyedi darab, tudniillik kisszériás gyártásra készül az NMoto. Szerencsére Európában is meg lehet majd venni, alapára pedig 30 000 font lesz.