Kis híján 45 ezer tisztán akkumulátorról működő robogót és motorkerékpárt vásároltak idén a 28 EU-s államban. Ez 64%-kal haladja meg a 2018-as értéket, és főleg annak fényében szép eredmény, hogy 2017-ben még csak 14 ezer talált gazdára egy év alatt. Eléggé koncentrált a piac, ugyanis a gépek csaknem kétharmadát három államban adták el, Francia- és Spanyolország, illetve Hollandia veszi fel az összes kétkerekű több mint hatvan százalékát.

villanymotorok-piaca-europaban-24212
Egyelőre a magas ár és a viszonylag lassú feltöltés gátolja a villanymotorok elterjedését

Ami a márkák versenyét illeti, nos, alig találunk „nagy” nevet - egyet leszámítva. 27 százalékos eredményével simán vezet a kínai NIU, holott csak ötféle modellt gyárt a 2014-ben alapított, teljesen nevén Jiangsu Niu Electric Technologyként emlegetett vállalat. Ezt követi a Scutum, dobogós lett az Askoll, nyomában a Super Socóval, Govecs-szel és a BMW-vel.

A meredeken emelkedő forgalom és a márkák sokszínűsége tehát biztató, ugyanakkor ne feledjük, hogy a 45 ezer darabos mennyiséggel szemben évente másfél millió (!) benzines motorkerékpárt és robogót adnak el az öreg kontinensen, vagyis egyelőre a három százalékot sem éri el a hangtalan modellek aránya.