Könnyen használható, egyszersmind szórakoztató motort mutatott be a Honda 1963-ban, ez volt a mára legendává vált Monkey. Az apró kerekeken futó csöppség olyan népszerű lett, hogy sikerére alapozva 1969-ben megjelent a szintén minimotorok közé tartozó Dax, mely csekély, 65 kilós saját tömegével és 4,5 lovas teljesítményével igazán fürge jelenségnek bizonyult.

Visszatér a Honda Dax

A laikus szemlélőnek úgy tűnhetett, hogy az ezredfordulón újra tömegével kezdték ontani a modellt, pedig csak annyi történt, hogy 1998-ban lejártak a motor szabadalmi védjegyei, így kínai gyártók tucatjai kezdték lemásolni a legendás formát. Többek között Jincheng, Lifan, Panda és Redcat márkanevek alatt bukkant fel a gép.

visszater-a-honda-dax-28370
Az ST125 mellett a Trailsport elnevezést is levédette a Honda, ugyanis ez utóbbi volt az ST90 csúcsmodell neve a tengerentúli piacon. A távol-keleti Young Machine szerint így néz majd ki az újdonság

Persze erre reagált a Honda is, hiszen az anyacég szerette volna kihasználni a név népszerűségét, ezért a 2001-es Tokiói Autószalonon bemutatta az elektromos hajtású, csupán 25 kilós Dax prototípust. Azóta viszont nem igazán hallottunk a motorról, egészen mostanáig, ugyanis a napokban a Honda levédette az ST125 modellnevet. Hogy ez miért érdekes? Nos, az ST nemcsak az elképesztően megbízható Pan European család modellkódja, hanem a Daxé is, így készpénznek vehetjük, hogy újra felbukkan a modell, nem is akármilyen erőforrással. Noha az eredeti Daxok ST50, 70 és 90 változatokban jelentek meg, az utód az MSX egyhengeresét kapja, mely immáron ötfokozatú váltón keresztül gyorsítja a gépet, és egy ilyen kis motorban 95-100 km/órás végsebességre képes.