Jó hír a retrómotorok rajongóinak, hogy a Honda ma belejelentette: újra elérhető az öreg kontinensen a Honda C125 Super Cub és a Monkey 125.

Új erőforrást és fényezést kapott a Honda Monkey

A Honda Super Cub, a világ egyik legkeresettebb gépjárműve. Az 1958-as bemutatója óta eltelt években több mint százmillió (!) talált gazdára belőle, s hála a fejlesztéseknek, ma is kapható a modell. A most bemutatott változat új, erősebb SOHC-vezérlésű, léghűtéses erőforrással lép színre, aminek mindössze 1,5 L/100 km az üzemanyag-fogyasztása.

visszater-a-honda-super-cub-es-monkey
Honda C125 Super Cub

Kiemelték, hogy a könnyen, ösztönösen kezelhető Super Cub otthonosan mozog a forgalmas városi utcákon, ami részben annak köszönhető, hogy változtattak az első-hátsó futómű rugóin, hogy rossz útburkolaton is első osztályú legyen a menetkomfort.

visszater-a-honda-super-cub-es-monkey
Az ikonikus „S” alakú Super Cub stílusa természetesen megmarad, és a teljes LED-világítás mellett az utasülés és -lábtartó is alapáron jár a modellhez. Idén ezt a stílust emeli ki a vadonatúj Mat Axis Grey Metallic színösszetétel, amely igazi „Cub” stílusban született, klasszikus piros üléssel válik teljessé – így tisztelegnek a tervezők az 1958-as ősmodell előtt

Akárcsak a Super Cub, az igazán szerethető Monkey is csatlakozik a Honda 2022 évi európai kínálatához. Sokak nagy örömére 2018-ban visszatért a modell, méghozzá éppoly aranyos, ellenállhatatlan formában, mint ősei. Hogy minden szempontból igazodjon a jelenkor elvárásaihoz immáron az EURO5 normáinak megfelelő erőforrás dohog a Monkey apró vázában. Csúcsteljesítménye 9,4 LE (6750 f./perc) 11 Nm-es maximális forgatónyomaték mellett, míg üzemanyag-fogyasztása példásan szerény – csak másfél liter száz kilométerenként.

visszater-a-honda-super-cub-es-monkey
Noha a Monkey apró tankjába alig hat liter benzin fér, a csekély fogyasztásnak köszönhetően így is több mint 350 kilométeres hatótávval büszkélkedhet. Az sem mellékes, hogy immáron ötfokozatú váltón keresztül jut el az erő a hátsó kerékre

– A Monkey sikerének kulcsfontosságú része a továbbfejlesztett, progresszív rugóknak is köszönhető példás kezesség és könnyed irányíthatóság – jellemezték a mérnökök az újdonságot.  Természetesen a klasszikus Monkey-stílus köszön vissza az idei modellről is: a „chopperes” kormány, a krómozott sárvédők, az égbe meredő, hővédő lemezzel védett kipufogó, a pufi ülés és mogyorótank mind-mind vásárlásra csábítja a stílust kedvelő fiatal és idősebb motorosokat.

visszater-a-honda-super-cub-es-monkey
Az új erőforrással és ötös váltóval immáron még fürgébb, gyorsabb lett a Monkey

Ebben az évben a klasszikus Banana Yellow és a Pearl Nebula Red színekhez a vadonatúj Pearl Glittering Blue csatlakozik, hogy a Monkey mindenki arcára mosolyt csaljon, ahogy ezt tette megjelenésekor, 1961-ben is.