Túraenduró és pályagép egyben? A svájci VTR Customs zsenijei szerint ez igenis lehetséges, sőt ennek jegyében építették át a tavaly ősszel bemutatkozott BMW R 1300 GS-t is.

Sportos R 1300 GS a VTR-től

Jóllehet, már az alapmodell is túltesz elődjén, hiszen az R 1300 GS jóval erősebb és könnyebb is az 1250-nél, de a jelek szerint egy kis munkával még sportosabbá tehető.

vtr-bmw-r-1300-gs
Még ércesebben szól a boxer az új Akrapovič kipufogórendszerrel, mely egy fura szóvicc eredményeként Attrapovič feliratot visel

A bajor vasak átépítésére szakosodott műhelyben nemrég készült el az újdonság átirata, ami többek között azért különleges, mert a tervezők szerint ez a világ első épített 1300 GS-e. Ezúttal a műszaki alapokhoz nem nyúltak, azaz megtartották a vázat, az erőforrást, sőt a 19/17-es kerékméretet is, viszont új a segédváz, a faridom, az első sárvédő, míg a Metzeler M9 RR abroncsok kovácsolt alumínium felnikre kerültek.

vtr-bmw-r-1300-gs
A szupermotós stílusú, egyedi nyereg a svájci Yves Knobel munkája

Természetesen a BMW M-es színeibe öltözött a számos új alkatrészt viselő újdonság, mely nem egy radikális átépítés eredménye, mégis látványos, és merőben eltér az alapmodelltől. 

Nem olcsó mulatság a GS-építés

Köztudott, hogy a pillekönnyű kovácsolt kerekeket aranyárban mérik, és az Akrapovič kipufogó sem alsópolcos darab, így nem meglepő, hogy az építés költsége csaknem annyit tesz ki, mint maga a motor.

vtr-bmw-r-1300-gs
 Az új, apró irányjelzőket a Kellermann Atto szállította a VTR-nek, de visszapillantót hiába is keresnénk a gépen

A VTR-nél 15 000 svájci frankot, azaz 6-7 millió forintot kérnek a munkáért, miközben az új GS listaára sem sokkal több ennél. Más kérdés, hogy a leendő tulajdonos az első átépített GS-en ülhet, mely hatalmas boxer erőforrásával és rövid faridomával egyszerre emlékeztet az új GS-re, valamint az egykori ikon HP2 szupermotóra.