Laverty egy nehéz rajt után, a hetedik helyről tört magának utat a vezető csoportig. A hetedik körtől már a Giugliano, Melandri, Guintoli hármas mögé zárkózott gyors ütemben, majd a 17. körben az élre állt, és a verseny végéig hátra sem nézve, megnyugtató előnyt kiépítve, parádés, hibátlan versenyzéssel az első helyre hozta be a Yoshimura-tuning GSX-R-t.

suzuki crescent laverty

A második futamon hasonló forgatókönyv kezdett kibontakozni, de azzal a különbséggel, hogy Laverty már az első körtől kezdve az élmezőnnyel motorozott, és pár kör alatt sikerült is az élre állnia, azonban egy sajnálatos műszaki hiba miatt számára idő előtt véget ért ez a verseny. Csapattársa, Alex Lowes bokasérüléssel bajlódott, amit még a szombati szabadedzésen szenvedett el. Úgy tűnt, hogy az első futamon ennek ellenére sikerül egy jó ritmust fognia, de végül az egyes kanyarban bukott.

suzuki crescent laverty

Az angol csapata fáradságot nem ismerve dolgozott, hogy a második futamra újraépítse a Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000-et. Lowes a második rajt után a negyedik kanyart kiegyenesítette, de nem esett el, viszont utolsóként tudott csak a mezőny után iramodni. Ezután viszont eszeveszett tempót diktálva mindössze öt kör alatt sikerült a 21. helyről a top 10-be motoroznia. Azonban bokasérülése miatt nem tudta a tartani a ritmust, és amikor a negyedik kanyarban ismét hibázott feladta a küzdelmet, ami számára ebben az esetben a 13. helyet jelentette a verseny piros zászlós megszakítása után.

Eugene Laverty:

“A legnagyobb magasságok és a legmélyebb mélységek napja. Az első verseny hihetetlen volt. Messze visszaesni az első körben, majd onnan feljönni és nyerni, ez volt a tökéletes verseny számunkra egy, szép módja annak, hogy megszolgáljam a csapat belém vetett bizalmát. Paul Denning keményen dolgozott azért, hogy a fedélzetre hozzon, és mindent megadott amire csak szükségem volt. Elhozta a csapatfőnökömet Phil Marron-t, Davide Gentile-t aki az elektronikán dolgozik és Stan-t, akivel már korábban együtt dolgoztam.

suzuki crescent laverty

De a csapat többi tagja is barátsággal fogadott, szóval nagyon jól esett őket egy győzelemmel megajándékozni. Ez a győzelem többet jelent számomra, mint bármelyik eddigi wsbk pályafutásom alatt. A második futam csalódás volt mindenki számára. Biztos, hogy nem érdemeltük meg, hogy így legyen, de a versenyzés sajnos már csak ilyen, néha balul ütnek ki a dolgok.”

Alex Lowes

“Frusztrált vagyok a hétvége miatt. Keményen odatettem magam, de végül nem igazán sokat tudok felmutatni. A bukás az első futamon, a túlfutás és a másik esés a másodikon mind a sérült lábam miatt volt, amivel nem igazán tudtam váltani. Egy csomó injekciót kaptam, ezért egy kicsit érzéketlen lett a lábam, emiatt a váltás nehézségeket okozott. Végig fájdalmakkal motoroztam, és ennek fényében a szerzett három pont egy kicsit bosszantott, pláne ha figyelembe vesszük, hogy a tesztek alatt milyen jó tempót mentünk.

suzuki crescent laverty

Soha nem voltam itt ezelőtt és ennek ellenére úgy nézett ki, hogy az elejében tudunk menni és harcolni tudunk a dobogós helyekért, szóval nagyon csalódott vagyok. De fittebben és erősebben fogok visszatérni, Aragonra rendben kell lennünk.”

A Superbike VB idei első futama: Phillip Island, Ausztrália

Végeredmény - eni FIM Superbike világbajnokság, Phillip Island

1. verseny:

1. Eugene Laverty (Suzuki) 33’39.440

2. Marco Melandri (Aprilia) +2.959

3. Sylvain Guintoli (Aprilia) +3.034

4. Davide Giugliano (Ducati) +6.972

5. Loris Baz (Kawasaki) +11.132

2. verseny:

1. Guintoli (Aprilia) 21’34.034

2. Baz (Kawasaki) +0.283

3. Tom Sykes (Kawasaki) +1.103

4. Giugliano (Ducati) +2.052

5. Jonathan Rea (Honda) +4.951