Anno igazán emlékezetes volt a Yamaha NMAX 125-tel együtt töltött pár nap, ugyanis a japán nyolcadliteres több szempontból is igazi különlegesség az A1-gyel és A1B-vel vezethető gépek között. Először is kiemelkedő a gyorsulása, ami nem is meglepő, hiszen a négyütemű egyhengeres roppant nyomatékos, köszönhetően az YZF-R125-ben már tökélyre fejlesztett, változó szelepvezérlésnek, ráadásul emellett kimondottan takarékos is – a sportosan vezetők is 2-2,5 literes átlagfogyasztással számolhatnak.

yamaha-nmax-red-dot-design
Képünkön a korábbi tesztalany, a 2021-es Yamaha NMAX125

Milyen volt a Yamaha NMAX 125-tel motorozni?

A formás robogó használati értékét tovább fokozta a gyors és halk indítást garantáló generátor-önindító egység, a start&stop rendszer pedig városban közlekedve csökkentette a fogyasztást, s így a károsanyag-kibocsátást is.

yamaha-nmax-red-dot-design
Ezzel autópályán sem tolnak le: óra szerint egészen 120 km/órás sebességig gyorsult az apró 125-ös

További előnynek bizonyult, és ez korántsem magától értetődő napjaink 125-ösein, hogy meglepően a nagy volt kormányelfordítási szög, és ennek köszönhetően az NMAX könnyen átvágott a legsűrűbb dugókon is. Ugyanakkor csekély tengelytávja dacára városon kívül, tempós kanyarokban is rendíthetetlenül követte az ívet, nem volt jellemző rá a kiskerekű robogók bizonytalansága.

yamaha-nmax-red-dot-design
Pazar felszereltség: Ride & Record funkcióval okostelefonhoz csatlakozó műszeregység, kipörgésgátló, kulcsnélküli indítás és átlagon felüli fékrendszer „jár” alapáron az új NMAX-hoz, mely nem mellesleg sokkal látványosabb, feltűnőbb jelenség, mint elődje

A kényelmes üléshelyzet, a 310-330 kilométeres hatótáv és a nagyméretű plexi, amely száz alatti tempónál szinte teljes szélvédelmet adott, tovább növelte a gép vonzerejét. A fentiekből már kitalálható, hogy az NMAX nemcsak városi, hanem elővárosi ingázóknak is bátran ajánlható, akik gyorsan, a lehető legkisebb kilométerköltséggel és kényelmesen szeretnének munkába járni, és különösen igaz ez az új, 2025-ös változatra...

Díjat nyert az NMAX 125

Nemcsak minket, hanem a szakmai zsűrit is meggyőzte a fürge 125-ös, legalábbis erről árulkodik, hogy néhány napja a Red Dot Award: Product Design 2025 díjat nyert a modell legújabb változata. Elképesztő sikersorozatról árulkodik, hogy 13 év alatt ez már a 14. Yamaha motorkerékpár, ami komoly elismerést zsebel be a több mint fél évszázada alapított díjátadón.

yamaha-nmax-red-dot-design
A 2025-ös NMAX 125 Tech MAX

Elmondták a motorról, hogy 

tervezése során az volt a legfontosabb célkitűzés, hogy az NMAX legyen a legjobb nyolcadliteres robogó, amely egyszerre ösztönösen kezelhető, kényelmes és sportos. Összességében egy roppant praktikus, egyszersmind élvezetes gép, amit olyan egyszerű irányítani, mintha a gép a vezető végtagjainak meghosszabbítása lenne.

Újdonságként megemlítették, hogy a „Condensed Elements” tervezési filozófia alapján készült, ami a robogó számos pontján tetten érhető. Az egymásba simuló vonalak és alkatrészek sokaságával értékes millimétereket és grammokat spóroltak meg, ami mind azt szolgálja, hogy kényelmesebb és pihentetőbb legyen az utazás az új 125-ösön.

yamaha-nmax-red-dot-design
A különleges fényezésű Tech MAX kiadás

A díjazott modell ezúttal az NMAX 125 Tech MAX volt, mely az alaptípus látványosabb és gazdagabb felszereltségű változata. Már messziről látszik, hogy a Yamaha „luxuskivitele” áll előttünk, hiszen csak erre a motorra jellemző fényezés és továbbfejlesztett, kényelmesebb ülés teszi különlegessé a díjnyertes Tech MAX-ot.