A Yamaha is egy hangtalan motoron dolgozik, melyet a napokban csodálhattak meg a Tokyo Motorshow látogatói. Ám ez esetben nem egyszerű prototípusról van szó, hanem a későbbi, talán szériában is elkészülő vas tesztpéldányáról, hiszen a villámgyors bringával - ahogy a videóból is kiderül - már versenypályán falják a kilométereket:

Érzik a hangvillás márka mérnökei, hogyan is kell "átszoktatni" a motorosokat a jól megszokott belső égésű blokkokról a visító elektromos rakétákra, ezért a PES1-en a jól megszokott mechanikus váltóművel kapcsolhatjuk a fokozatokat, igaz, ez csupán egy opció, ugyanis automatikus üzemmódban is hasonló dinamikával gyorsul az alig száz kilós masina.

yamaha pes1
Mindössze százkilós tömeggel érkezik a PES1, ráadásul lesz belőle terepes változat is, PED1 néven - a bütykösgumis verzió még ennél is könnyebb, csak 85 kilót nyom

A tervezés során elsődleges szempont volt, hogy a Yamaha akkumulátorai percek alatt cserélhetők ki- és visszaszerelhetők legyenek, ezzel biztosítva, hogy a jövőben valószínűleg egyre több helyen kiépülő akksi cseretelepeken rövid idő alatt "feltankolhassák" a hangtalan kétkerekűt.