Az EURO 5 norma januári bevezetése miatt csak 2020 végéig árusíthatják az öreg kontinensen a Yamaha zászlóvivőjét, az R1-et, s a hírek szerint máris megkezdték Japánban az utód fejlesztését. Merész tervek láttak napvilágot az új YZF-fel kapcsolatban, nevezetesen visszafelé forgó főtengely, változó szelepvezérlés és kétszáz lóerő feletti csúcsteljesítmény jellemzi majd az újdonságot.

yamaha-r1-2021-21687
Az egyelőre kérdéses, hogy - az olasz példát követve - a Yamaha is kihoz-e egy túlméretes és egy literes változatot, vagy marad a megszokott, 998 köbcentis sornégyes?

Tegyük hozzá, valóban időszerű továbbfejleszteni az R1-et, hiszen négy éve jelent meg, amikor még nem volt ilyen bőséges kínálat gyorsasági motorokból, ám azóta több márka (pl. BMW, Ducati, Kawasaki stb.) is kihozta új superbike-ját. Lépéselőnyben vannak tehát a vetélytársak, így az sem lenne meglepő, ha a környezetvédelmi előírásoktól függetlenül, már a 2020-as szezonban látnánk az új R1-et.