Újonnan kifejlesztett, csekély légellenállású forma és az R1 vonalait idéző, agresszív megjelenés - ez jellemzi az új YZF-R6-ot. 2017-re a Yamaha tejesen átdolgozta ikonikus középsúlyú szupersportmotorját, ennek eredményeként az M1-re jellemző, központi légbeömlő és süllyesztett LED ikerfényszóró került a gépre, kiegészítve a keskeny és íves helyzetjelző lámpákkal.

yamaha-r6-2017-10453
Az YZF-R6 újonnan tervezett ülése és segédváza lehetővé teszi a motoros számára, hogy gyorsan és könnyen áthelyezze testsúlyát. Az erős és könnyű, CF magnézium öntvényből készült segédváz elöl 20 milliméterrel keskenyebb, még nagyobb mozgásteret biztosítva vezetőjének

A leghatékonyabb YZF-R6-formaterv

A Yamaha szupersport-tervezőcsapata folyamatosan azon dolgozik, hogy minden területen magasabb teljesítményszintet érjen el, így a 2017-es YZF-R6 új fejidomot és plexit kapott, amely az eddigi leghatékonyabb aerodinamikát biztosítja a modellnek. Az áttervezett fejidomhoz és a plexihez hasonlóan a motor visszapillantó tükreibe integrált új, LED-irányjelzők is a turbulencia csökkentését szolgálják - a munka eredményeként az R6 légellenállása 8 százalékkal csökkent az elődhöz mérten.

Így mozog a karcsúbb, 2017-es Yamaha YZF-R6

A korábban már megismert, számítógépes vezérlésű fojtószelep és szívórendszer (YCC-T és YCC-I) mellett további elektronikus segédletek kerültek fel a 2017-es modellre, mint például a hatfokozatú kipörgésgátló (TCS) vagy a gyorsváltó (QSS), mely tengelykapcsoló nélküli felváltást tesz lehetővé.

yamaha-r6-2017-10454
Az új YZF-R6 is megkapta az YZF-R1-ről származó, radiálisan rögzített első féknyergeket és 320 millis tárcsákat

Biztos lábakon

Szintén újdonság, hogy 2017-es YZF-R6-ban immáron az YZF-R1-től kölcsönzött, fordított felépítésű, KYB villák teljesítenek szolgálatot. Ez a kiváló minőségű első felfüggesztés 43 mm csúszószár-átmérőjű teleszkópokból áll - a korábbi modellek 41 millis villájával szemben -, ami még stabilabb érzést nyújt, különösen fékezés és kanyarodás közben. Az első kerék tengelyének átmérőjét is 25 mm-re növelték, ami a mérnökök elmondása szerint szintén hozzájárul a pontosabb visszajelzésekhez és ezáltal a könnyebb vezethetőséghez.

Összességében egy karcsúbb, kezesebb és könnyebben irányítható motor született, mely a tervek szerint már 2017 áprilisától megvásárolható lesz a Yamaha kereskedéseiben.

Yamaha YZF-R6 galéria