Rozsdamentes acél gyűjtőcsőből és titán végdobból áll az Akrapovič új fejlesztése, mely gyorsabbá, egyszersmind könnyebbé teszi az általunk nemrég tesztelt Yamaha R7-et.

yamaha-r7-akrapovic-kipufogo
A nagyobb teljesítmény mellett nőtt a középtartományban elérhető forgatónyomaték is az új kipufogórendszerrel

A gázáramlás optimalizálásával 1,5 kW-os, azaz két lóerős teljesítménynövekedést ért el a szlovén tuningmester, míg a teljes kipufogórendszer 700 grammal könnyebb az eredetinél. Természetesen az új dob mélyebb basszust csalogat elő a sorkettesből, de csak annyira hangos, hogy szabadon használható legyen közúton és teljesítse az Euro 5 előírásait.

yamaha-r7-akrapovic-kipufogo
Ismerős a dob formája? Ez nem véletlen – hasonló az R1 és az R6 Racing Line (Titanium) kipufogója is, csak éppen az R7-é kisebb és könnyebb azoknál

Mindezt megkoronázza a kézzel készített, szénszálas hőszigetelő burkolat, melynek elhelyezése és formája egyaránt Razgatlioglu világbajnok motorjának Akrapovič kipufogóját juttatja eszünkbe.