Köztudott volt, hogy az MT 689 köbcentis sorkettese kerül majd az R7-be, ám ma az is kiderült, hogy a csúcsteljesítménye 73,4 lóerő 8750-es fordulatszámnál, míg legnagyobb forgatónyomatéka 67 Nm 6500-nál. Ilyen tekintetben tehát megegyezik a „donorral”, míg tömege négy kilóval haladja meg az MT-ét. Mégis várhatóan fürgébb az alapként szolgáló nakednél, elvégre sportosabb lett az üléshelyzet és remek felfüggesztés, valamint  fékrendszer került a motor alá.

A képen látható fekete mellett a márkára jellemző kék árnyalatban készül az R7

Megjelent a Yamaha R7

Hogy a 18 éves kezdők is vezethessék, természetesen 35 kW-os változat is elérhető az R7-ből, mely – a mérnökök elmondása szerint – rendkívül aerodinamikus fej- és oldalidomot kapott, valamint egy 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkóppárt, amit kovácsolt alumínium villahíd köt össze.

A csúcsteljesítmény 73,64 lóerő, de a fiatalabbakra gondolva 48 lovas változat is készül az R7-ből

Vadonatúj, szinte teljesen vízszintesen beépített központi rugóstag kapcsolódik a motor formás lengővillájához, ami azért lényeges, mert így a tömegközépponthoz közelebb helyezhették el az alkatrészt. Miként az elvárható a sportmotorok között, a központi rugóstag húzó- és nyomófokozati csillapítása is állítható.

Többek között nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (ti. csúszókuplung) segít megzabolázni a gépet, ha túl gyorsan kapcsolnál vissza féktávon

Kétségtelen, hogy formás motor lett az R7, kifejezetten szépek a lámpatestek és a LED-helyzetjelzők is, és remekül illik az összképbe a karcsú, tízküllős felni is. Ha már a kerekek szóba kerültek: ahogy arra számíthattunk, visszafogott méretű, 120-as és 180-as abroncsokat visel a modell.

Érdekes konstrukció az R7 váza is, mely egyszerű acélcsövekből készül, ugyanakkor alumínium merevítőkkel erősítették meg, hogy ideális merevséget és rugalmasságot érjenek el

A 188 kilós menetkész tömegű R7 lassítását Brembo fékrendszerre bízták a mérnökök, ám meglepetésre nemcsak a radiálisan rögzített, négydugattyús nyereg az újdonság a modellen. Pontos és hatékony működésében legalább ilyen nagy szerepe van a szintén Brembo gyártmányú, radiális felső főhengernek.

Az új Yamaha októbertől kapható Európában

Aki próbált már régebbi, éppen csak közepes hatékonyságú fékrendszert továbbfejleszteni, pontosan tudja, hogy gyakran a főhenger cseréje komolyabb változást hoz, mintha a tárcsákkal, betétekkel vagy éppen fémbevonatú fékcsővel babrálna az ember.

Az R7 műszeregysége természetesen LCD-s, amit lehet szeretni vagy sem, de az tény, hogy könnyű és informatív egység, márpedig egy sportmotoron ez a két legfontosabb tulajdonság – a kinézet csak ezután következik

Az egyetlen rossz hír a motorral kapcsolatban, hogy – idézzük – „a szállítás 2021 októberében kezdődik”, vagyis a leendő tulajdonosok leghamarabb ősszel vehetik át új Yamahájukat.