Néhány héttel ezelőtt új neveket védetett le a Yamaha Motor Company, közöttük olyanokat is, melyek nem szerepelnek a jelenlegi kínálatban. Az YZF-R1, R3 és R6 már régi ismerős, az ázsiai piac újdonságait követőknek az R15 és R25 sem cseng idegenül, viszont az R2, R4, R8 és R9 igazi meglepetés. Tegyük hozzá, az sem lenne meglepő, ha mindössze elterelő manőver lenne a sok-sok új jelölés, és ebből csak a legvalószínűbbeket láthatnánk viszont motorokon.

Több új sportmotor nevét védette le a Yamaha

Persze ez nem ilyen egyszerű, hogy valódi motorok nélkül csak úgy lefoglalnak neveket, tudniillik néhány év után a szabadalmi bejegyzések törölhetőek, vagyis ha szeretnék valóban felhasználni őket a Yamahánál, akkor legkésőbb 2022-2023-ban elő kell rukkolniuk az újdonságokkal.

Csak számítógépes grafika, de elégedettek lennénk vele, ha így nézne ki az R7

Azt már tudjuk, hogy biztosan érkezik az új MT-07-ből készült R7, mégpedig valószínűleg idén, az MT-09 technikájára épülő R9 viszont csak leghamarabb 2022-re várható. Nyitott kérdés, hogy mit takarhat az YZF-R4 és R8 jelzés, bár a pletykák alapján elképzelhető, hogy van további lehetőség a jelenlegi MT-03 és MT-07 erőforrások növelésére, izmosítására, és ezért védették le a nevet.

Poénnak jó, de tuti nem így fest majd a Yamaha R9...

Ugyanakkor az R4 kapcsán ne feledjük, hogy egy négyszázas tökéletesen passzolna a japán piacra – nem véletlenül lett a 400-asok szinonimája a „japán belpiacos” kifejezés –, bár az is igaz, hogy az ilyen modellek általában nagyobb, félliteres vagy hatszázas modellek átalakításával készülnek, s jelenleg nincs ilyenje a márkának.

Egyelőre tehát sok a kérdőjel és csak az R7 érkezése biztos, de reményre adhat okot az újabb YZF típusjelek bejegyzése – lehet, hogy ismét sportmotorok sokasága jelenik meg a japán gyártók kínálatában?