Jóllehet, még senki nem kapta lencsevégre az újdonságot, megbízható helyről érkezett a hír, hogy jövőre már a Yamaha 890 köbcentis háromhengeresét láthatjuk a rajtrácson a jelenlegi YZF-R6 helyett.

A Yamaha az új R9-cel indul a Supersport-világbajnokságon

Kervin Bos, a Yamaha Ten Kate Racing csapatfőnöke az MCN-nek nyilatkozva megerősítette, hogy immáron tény az R9 piacra dobása:

Egyelőre nem sok részlet látott napvilágot. Az viszont biztos, hogy a versenymodellt már jó ideje fejlesztik, és 100%, hogy 2025-ben bevetésre kész lesz, de arról nincs információm, hogy mikor kerül a szalonokba a modell közúti változata.

Az is kiderült, hogy az erőforrás az MT-09-ből érkezik, és a márka hagyományainak megfelelően öntött könnyűfém vázban kap helyet. Utóbbi jócskán eltér az eddigi 900-asokétól, például lényegesen meredekebb lesz a villaszög, és nem kizárt, hogy vadonatúj lengővillát és segédvázat is kap a modell.

yamaha-r9-wsbk
A Webike szerkesztői szerint így festhet majd az új kilencszázas

Jó ideje várják már a rajongók az új R9-et, és nem alaptalanul, hiszen lassan három éve, 2021 nyarán védette le a Yamaha az R9 típusnevet – többek között – az Unióban és az USA-ban, s ezzel együtt az YZF-R9-et is.

Miként indulhat egy 900-as gép a 600-asok között?

Jelenleg is több „túlméretes” típus fut a világbajnokságon, elég csak a 955-ös, kéthengeres Ducatira vagy a 765-ös Triumphra gondolni, ám a Yamahánál egészen más a helyzet, hiszen 890 köbcentis összlökettérfogatú és soros, háromhengeres modellel szeretne indulni a hatkilósok között. Ezt várhatóan a maximális fordulatszám csökkentésével és a minimumtömeg növelésével oldhatják meg.

yamaha-r9-wsbk
A sportos MT-09 kiváló alap lehet az új sportmotorhoz, különösen, hogy az R9 új vázat és segédvázat is kap, hogy még fordulékonyabb legyen

Mindenesetre Kervin Bos nem az a zöldfülű kezdő, aki alaptalanul nyilatkozik, vagyis készpénznek vehetjük az R9 érkezését, de az eddigi hírek alapján a rendszámos, megvásárolható változat jó eséllyel csak 2025-ben lesz elérhető.