Éppen három évtizede koptatja a világ útjait az YG50ZR kódnév alatt 1994-ben született, Yamaha Super Jog ZR. Valószínűleg ez a jubileum adta az apropót, hogy az Európába visszatérő – és Ázsiában már több országban kapható – Yamaha robogó is a legendás ZR nevet viselje, így látott napvilágot a márka egyik 2024-es újdonsága, a Ray ZR:

yamaha-ray-zr-2024-bemutato

Megjelent a Yamaha Ray ZR

A karcsú motor egyértelműen a MT osztály formajegyeit örökölte, csinos idomai alatt 125 köbcentis, négyütemű motor lapul, mely ugyan csak 8 lóerős, de nincs is agyonterhelve a ménes, ugyanis meglepően könnyű, mindössze 99 kilós a Yamaha újdonsága.

yamaha-ray-zr-2024-bemutato
Hogy minél fürgébben lőjön ki a lámpáktól, a Ray ZR-ben egy elektromos rásegítő is helyet kapott, ami elinduláskor extra teljesítménnyel járul hozzá a dinamikusabb gyorsuláshoz

Bemutatójában kiemelték, hogy teljes értékű kétszemélyes motor, melynek nyerge alatt a legtöbb robogós sisak lazán elfér, és az is nagy előnye, hogy az autóból motorra ülők is vezethetik a hatórás A1B képzés teljesítése után.

Ez a Yamaha jelenlegi legkönnyebb robogója – emelték ki a sajtóanyagban –, és a csekély tömeg is hozzájárult, hogy az egyhengeres Blue Core erőforrás alig 2 liter benzinnel beéri 100 kilométerenként. Érdemes összehasonlítani:  egy budapesti BKK-havibérlet árából majdnem 900 kilométert motorozhatsz vele, szóval ha napi 30-40 kilométert ingázol, akkor is olcsóbb, gyorsabb, hatékonyabb közlekedési forma, mint a buszozás.