A legendás kalandmotor rajongói már 2016-os bejelentés óta tűkön ülve várták az új Ténéré érkezését. Éppen ezért keltett nagy csalódást, mikor az egy évvel ezelőtti milánói motorkiállításon nem a sorozatgyártásra kész verzió feszített a Yamaha standján, hanem csak egy prototípus. Azóta nem sokat hallhattunk a modellről, ellenben tegnap este végre megtört a csend, és a vállalat mérnökei az EICMA kereteiben tartott sajtótájékoztatón részletesen bemutatták az új üdvöskét. Kiderült, hogy a Ténéré 700 vadonatúj, pillekönnyű acél bölcsővázra épül, s igen nyomatékos, 689 köbcentis, sorkettes CP2-motor mozgatja, ami 72 lóerőt szabadít a hátsó kerékre. A menetkészen 205 kilóval mérlegelő kalandor elöl 21, hátul 18 colos, fűzöttküllős kerekek gördül, a futóművet illetően elöl minden paraméterében állítható, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű fordított villa dolgozik - 210 mm-es rugóúttal -, hátul pedig szerszám nélkül állítható központi rugóstag kapott helyet, melynek rugóútja 200 milliméter.

Felmenőinél karcsúbb, fürgébb, valódi terepképességekkel felruházott motorkerékpár érkezik a Ténéré 700 képében

Természetesen a technikai csomagból az ABS sem maradhat ki, ez azonban menet közben kikapcsolható. A kétkerekű frontja a ralistílus jegyében készült, magasra húzott, kiváló időjárás-védelmet biztosító idomokat láthatunk, amely mögött kompakt, mégis informatív műszeregység tájékoztatja a pilótát a legfontosabb tudnivalókról. A járgányon fénydiódás lámpatestek gondoskodnak a világításról, a 16 literes üzemanyagtartály a hivatalos adatok szerint 350-400 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Ez mind szép és jó, azonban sajnos nem lehet teljes az öröm, mert kiderült, hogy a modellre továbbra is várni kell, ráadásul nem is keveset: a sajtóközlemény szerint 2019 második felétől lesz megvásárolható a Ténéré 700.