Felsorolni is nehéz lenne, mi minden változott a különleges endurón, hiszen a felfüggesztéstől, az üléshelyzeten és az üzemanyagtartályon át, egészen a hattengelyes IMU-ig számtalan újítás tette még jobbá a sorkettes Yamahát:

Az első kisfilm a 74 lóerős és menetkészen 220 kilós újdonságról 

Megérkezett az új Ténéré 700 World Raid

Természetesen a lényeg változatlan, azaz a továbbfejlesztett váz a jól ismert, 689 köbcentis CP2 erőforrást öleli körbe, csupán annyit változtattak a hajtóművön, hogy teljesítse az Euro 5+ előírásait. Hiába a környezetvédelmi előírások, ettől nem csökkent, hanem nőtt a forgatónyomaték, főként részterhelésen, ugyanis a fejlesztés részeként alaposan átdolgozták a légbeömlőt és a légszűrőt, ezáltal még rugalmasabbá vált a motor.

A Ténéré 700 World Raid rugóútja (230 mm elöl, 220 mm hátul) 20 mm-rel hosszabb, mint az alapmodellé

A gázbowden is a múlté, immáron az YCC-T elektronikus gázmarkolat adja a parancsokat, illetve ez tette lehetővé az új üzemmódok (Sport és Explorer) bevezetését is – előbbi dinamikusabb gyorsulást garantál, míg utóbbi egyenletes teljesítmény-leadással segíti a trükkös, csúszós terepek leküzdését. Hogy a vezető minél jobban ki tudja aknázni a teljesítményt, immáron hattengelyes IMU vezérli a dőlésérzékelős kipörgés- és csúszásgátlót, valamint az ABS-t, melyek közül mindhárom állítható érzékenységű, sőt ki is kapcsolható.

Érdekesség, hogy háromféle üzemmódot kapott a blokkolásgátló: aszfalton kanyar-ABS-ként segíti a gyors és biztonságos motorozást, míg laza talajon kikapcsolható a hátsó vagy akár mindkét kerék érzékelője

A típust jól ismerő endurósok bizonyára kiszúrták, hogy megújult az üzemanyagtartály is. A kétrészes tank jelentősen, másfél kilóval könnyebb elődjénél, de a térfogata nem csökkent – továbbra is 23 liter, amivel több mint 500 kilométert tehet meg a motor tankolás nélkül. Változott a tartály formája és rögzítési pontja is, ezáltal alacsonyabbra került, ami jó hatással van a súlypontra, egyben megkönnyíti, hogy minél egyszerűbben, gyorsabban válthasson a pilóta az ülő/álló helyzet között.

Apró, de fontos részlet, hogy az átdolgozott tengelykapcsolónak köszönhetően új helyzetben rögzíthették a kuplungfedelet, ezáltal ülve és állva is nőtt a lábtér, és a magasabb pilóták lába sem akadhat el az alkatrészben. Gyorsváltó is elérhető a modellhez, de a hasznos felszerelés nem alapáras

Emellett nőtt az időjárás-védelem, még nagyobbak lettek a lábtartók, alapárassá vált a sebességtartó automatika (tempomat), és átdolgozták a LED-fényszórót is. Az egység mindössze 54 x 24 mm-es, elegáns alumíniumkeretbe foglalt, és érdekesség, hogy a helyzete még egyszerűbben állítható, ezáltal terepen, ahol nem vakítja el a szembejövőket, még nagyobb, hosszabb területet világíthat be.

A hátsó rugóút nőtt, miközben a szabad hasmagasság (255 mm) változatlan maradt, de ez így is 15 mm-rel haladja meg a Ténéré 700 hasmagasságát

Végül új, 16 fokozatban állítható kormány-lengéscsillapítót építettek be, ami a tervezők elmondása szerint segít kiszűrni a kormányra jutó ütéseket, erőket, azaz biztonságosabbá teszi a kemény terepek leküzdését. A gazdag felszereltséget megkoronázza az új, 6,3 colos, színes TFT-műszeregység, ami háromféle hátteret kapott (Street, Explorer, Raid), de a legfontosabb adatok, mint a sebesség, a fordulatszám, az üzemanyagszint vagy a hűtőfolyadék hőmérséklete mindegyiken kiemelt helyet kaptak.

Új, hatékonyabb a fényszóró is, ami nagyban megkönnyíti a motoros észlelését a sűrű forgalomban, illetve stresszmentesebbé teszi az éjszakai terepezést

A Ténéré 700 World Raid csupán kétféle, Redline White és Midnight Black színekben rendelhető, de a konkrét ára sajnos még nem ismert. A Yamaha árlistája alapján a korábbi World Raid hozzávetőleg ötmillió forintba került, így a 2026-os változat ára is 5-6 millió forint közé várható.