Ma már hiába is keresnénk a Yamaha árlistájában a „nagy” Ténérét, ugyanis jelenleg csak a 700-as és annak több átirata kapható, így aki valami izmosabbra vágyna és sokat megy aszfalton, annak az endurós üléshelyzetű, de a crossoverek táborát erősítő Tracer 9 lehet jó választás. Tegyük hozzá, a korábban nyugdíjazott XTZ1200 átdolgozására, továbbfejlesztésére aligha volt reális esély, mert a viszonylag csekély literteljesítményű erőforrás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így nem is használta más modellben a Yamaha.

yamaha-tenere-900-2022
A bütykösgumi talán indokolatlan, hiszen aki tényleg terepezni akar, annak jobb lesz a 700-as alapmodell vagy a World Raid, de ettől még jól áll a 21-es, fűzöttküllős első kerék a 900-asnak

Persze a Yamaha mérnökei és stratégái is érezték, hogy jó lenne felfelé bővíteni, még ha nem is az 1200-as modellel, hiszen Africa Twintől, a 850 és 1250 GS-en át, egészen a Triumphokig számtalan többhengeres, nagyköbcentis túraenduró sorakozik a piacon. A pletykák szerint már zajlik is az új, nagyobb Ténéré tesztelése, melybe praktikusan az MT-09 soros, háromhengeres erőforrása kerül, ami 119 lovas teljesítményével és 93 Nm-es forgatónyomatékával több mint elég erős egy kalandmotorhoz. Nem mellesleg ez a 900-as hajtómű csúcsteljesítmény terén túltesz a korábbi XT1200Z-n, ráadásul könnyebb is annál, vagyis csupán a számok alapján ígéretes választás lehet.

yamaha-tenere-900-2022
A sziluett a Ténéré 700-at, a lámpaelhelyezés pedig a Yamaha sportmotorjait idézi

Látva a középméretű kalandmotorok és persze a Yamaha CP3 erőforrásának népszerűségét, kíváncsian várjuk a frigyet, hogy pontosan milyen is lesz az új, sorhármas Ténéré.