Kétségtelen, hogy az egykori 600-as XT állt modellt a talján csapat előtt, amikor megszabadította eredeti ruhájától a Ténérét, és átöltöztette a régi, ralimotoros köntösbe.

Ténéré 700-átépítés Deus Italia módra

Először is vázig lebontották a takaróelemeket, majd megtervezték és 3D-nyomtatóval elkészítették az új paneleket. A púpos tank egyértelmű utalás a sivatagi ralimotorokra, sőt a faridom is maga a múltidézés, különösen a mélyen lelógó sárvédővel és az ikonikus sárga fényezéssel.

A kézvédő az Acerbistől érkezett, és remekül illik az egyedi alkatrészekhez, míg a haspáncél gyári Yamaha, hogy kemény terepen se sérülhessen meg a sorkettes erőforrás. Érdekes részlet a szinte függőleges elem a hűtőradiátor mellett, csakúgy, mint a nagy fényerejű, LED-es, de formájában a nyolcvanas éveket idéző fényszóró.

yamaha-tenere-deus-italia
Vagány retrógép, egyben valódi, modern terepmotor lett az átépített Ténéré

Mindezt megspékelték az építők SC Project titán kipufogóval, Metzeler Karoo Extreme abroncsokkal és Öhlins központi rugóstaggal, legvégül az Andreani első felfüggesztésével, ami 30 mm-rel növelte meg a szabad hasmagasságot, hogy senki ne csúfolhassa „operettendurónak” az átépített Ténérét.