Az első modell volt, amely egyesítette a robogók kényelmét és a motorkerékpárok teljesítményét – állítja a Yamaha a 2001-ben megjelent T-Max-ról. Valóban egyedülálló gép, nem véletlen, hogy megjelenésekor ilyen szenvedélyesen meséltek róla a fejlesztésben kulcsszerepet játszó mérnökök:

– Egyértelmű, hogy az R-sorozatú sportomotorjaink dizájnja és műszaki tartalma közön vissza a T-Maxon. Olyan sokoldalú lett ez a sportrobogó, hogy kényelmével egyszerűen nem versenyezhet egyik hagyományos motorkerékpár sem, viszont a komfort nem megy a sportosság rovására. Sajátos váza és felfüggesztése révén szerpentinen is otthonosan mozog, így nem meglepő, hogy már az első fél évben több mint ötezer darabot adtunk el belőle Európában – mesélték a japán mérnökök a 2001-es bemutatót követően.

Húszéves a Yamaha TMAX

– A Yamaha – hűen önmagához – figyelmen kívül hagyta a hagyományos gondolkodást, és létrehozott egy teljesen újfajta hibrid kétkerekűt, a T-Maxot. Ebben sikeresen ötvözte a robogók felhasználóbarát funkcióit a motorkerékpárok erényeivel, mint például a kiváló felfüggesztés vagy a nagy teljesítményű erőforrás – emlékeztek vissza a szakemberek az első T-Maxra
yamaha-tmax-jubileumi-kiadas-29298
Méltó módon tiszteleg a gyár az első T-Max előtt, ugyanis exkluzív felszereltségű és egyedülálló, új színben tündöklő TMAX 20th Anniversaryt dob piacra idén tavasszal
Nem kérdés, hogy kockázatos volt előrukkolni 2001-ben a prémium kategóriájú modellel, ám az idő végül igazolta a döntést, és mára valódi ikon lett a motorból. Olyannyira, hogy megjelenése óta minden évben ez volt a legkelendőbb sportrogobó (!), és csak Európában 300 ezer darab talált gazdára belőle.

A TMAX fejlesztésekor az volt az egyik fő kritérium, hogy csúcssebessége meghaladja a 100 mérföld/órát (163 km/h), hogy ezzel is kitűnjön az átlagos robogók tömegéből

Szinte hihetetlen, hogy napjainkban már a TMAX hetedik (!) nemzedéke készül, elvégre szokatlanul gyors és gyakori modellváltás ez, ami egyben arra utal, hogy folyamatosan fejlesztették, tökéletesítették a japánok sportrobogóját. A hetedik generációt képviseli a tavaly megjelent, immáron 560 köbcentisre nőtt TMAX, melyből idén tavasszal már elérhető lesz a 20th Anniversary kiadás is.
yamaha-tmax-jubileumi-kiadas-29285
A korlátozott darabszámú, sorszámozott Yamaha TMAX 20th Anniversary
Mindössze 560 darab sorszámozott modell készül, ami nem is csoda, hiszen ezúttal nem csak megjelenésében tér el a jubileumi Yamaha a többi modelltől. A legfontosabb újítás a szénszálas idomzat, többek között a jellegzetes, bumerángalakú burkolat, valamint az első sárvédő és a kipufogódob hővédője is erős, pillekönnyű karbonszövetből készül, emellett pedig a fűthető markolat és nyereg is alapáras a modellen.
yamaha-tmax-jubileumi-kiadas-29291
Szénszálas idomzatot és egyedi nyerget kapott a spéci TMAX
Az 560 TMAX 20th Anniversary mindegyik példánya – különlegességét hangsúlyozó – számozott jelvényt kap, amely egyfajta tisztelgés az iparág legsikeresebb és legikonikusabb sportrobogója előtt – emelték ki a sajtóanyagban. A valaha gyártott legegyedibb és legkívánatosabb TMAX speciális Tech Graphite színben készül, amely kiemeli a különleges robogó dinamikus megjelenését, és persze tökéletesen illik az exkluzív karbonidomokhoz. Aki lecsapna a jubileumi 560 TMAX egyikére, készüljön, mert hamarosan elindul az online értékesítés – várhatóan március végétől lehet megrendelni az egyedi robogót.