· 2020. november 20. 14

Leleplezték a Yamaha Tracer 9-et

Szteroidkúrán a túrázó

Természetesen a Tracer is megkapta az MT-09 új, nagyobb, erősebb motorját, de nem elégedtek meg ennyivel mérnökök. Megannyi vezetéssegítő eszköz szolgálja a gyors és biztonságos motorozást.
Hogy még könnyebb legyen megkülönböztetni, 2021-től Tracer 9 néven árulják a korábbi Tracer 900 utódját, mely alaposan kigyúrva indul harcba a legjobb crossoverek ellen. Talán a legfontosabb részlet, hogy 847-ről 890 köbcentire bővült a hengerűrtartalom, a teljesítmény 115 helyett 119 lóerő és sokkal rugalmasabbá vált a Tracer részterhelésen, alacsonyabb fordulatszámon.
{{articleGallery[27860].caption}}
Szinte hihetetlen, de nagyobb blokk ide vagy oda, könnyebb lett a modell, főként, hogy jelentősen átalakították, karcsúbbá tették a háromhengerest körülölelő Deltabox vázat. Persze nemcsak a váz, hanem a hozzá csatolt, alumínium lengővilla is vadonatúj, csakúgy, mint a fejidomba süllyesztett, elsőre szinte észrevehetetlen fényszórók.
{{articleGallery[27865].caption}}
Az elődjénél négy lóerővel izmosabb és két kilóval karcsúbb Traceren most először alkalmaznak hattengelyes IMU-t, azaz helyzetérzékelőt, így még kifinomultabbá vált a vezetéssegítő rendszerek működése. Dőlésérzékelős kipörgésgátló és egykerekezés-gátló segít megzabolázni a gépet, ami egyébként is kezesebb elődjénél, köszönhetően a csekélyebb pörgettyűs hatású, préskovácsolt felniknek, melyeket már az új MT-09-ben is láthattunk.
{{articleGallery[27869].caption}}
Mindezt megkoronázza a minden paraméterében állítható KYB villa és szintén KYB központi rugóstag, a radiálisan rögzített első nyergekből és 298 mm-s tárcsákból álló fékrendszer, no meg a fel- és visszakapcsolásokat megkönnyítő, nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (csúszókuplung).
{{articleGallery[27891].caption}}
Sajnos a modell ára nem derült ki, az viszont igen, hogy 2021 márciusában érkeznek az első példányok a hazai szalonokba.