Tegnap lehullt a lepel a Yamaha két új városi járgányáról, név szerint a Tricity 125 és 155 modellről. Alapjaiban áttervezték a két formás robogót, így új a váz, valamint a felfüggesztés, amitől a mérnökök elmondása szerint még kényelmesebb, egyszersmind stabilabb lett a motor.

Yamaha Tricity 125

Megjelent az új Yamaha Tricity 125 és 155

Megújult az Euro 5-ös erőforrás is, a változó szelepvezérlésű, 125-ös egyhengeres legnagyobb teljesítménye 12,2 lóerő kereken nyolcezres fordulatszám mellett. Persze a legkülönlegesebb részlet továbbra is a dupla első kerék, ami magabiztosságot adhat az autóból motorra váltóknak, hiszen a Tricity B-s jogsival is vezethető a mindössze hatórás A1B képzés sikeres elvégzése után.

yamaha-tricity-125-155-2022-bemutato
Miként azt napjaink robogóinál megszokhattuk, alapáras az új fejlesztésű Smart Key rendszer, magyarul a kulcsnélküli indítás, és a telefon is társítható a műszeregységgel

A vázzal és az idomzattal együtt átfésülték az első LED-fényszórót is, így könnyebben észlelhető a motoros és az sem mellékes, hogy az új fényforrás nagyobb területet világít be, mint elődje. Hogy még könnyebb legyen megkülönböztetni az elődtől, két vadonatúj fényezés is elérhető a Tricityhez: Petrol Blue (sötét türkizkék) és Sand Grey (homokszürke), ezek mellett pedig a korábban megismert Matt Grey (matt szürke) is választható.

yamaha-tricity-125-155-2022-bemutato
Az átalakított váznak köszönhetően lényegesen nagyobb lett a lábdeszka is, így a magasabb pilóták kényelmesebben elférnek a motoron

Aki sokat mozog városon kívül motorjával, és A2-es vagy A-s jogsija van, annak jobb választás lehet a modell nagyobb, 155-ös változata, mely nyomatékosabb és teljesítménye 12 helyett 15 lóerő. Válaszd bármelyiket is, mindkettő start-stop rendszerrel felszerelt, hogy minél kevésbé szennyezze a városok levegőjét és fogyasztása is alacsony maradjon. Utóbbira nem is lehet panasz: már a korábbi Tricityk tulajdonosai is 2,8-2,9 literes valós fogyasztásátlagról számoltak be.

yamaha-tricity-125-155-2022-bemutato
A kisebb, 125-ös változat csúcsteljesítménye 12 lóerő, a 155-ösé pedig 15, átlagfogyasztásuk egyaránt 2,8-2,9 liter százanként

Sajnos még jó pár hónapot kell várni, hogy a gépek megérkezzenek a szalonokba, ugyanis a 125-ös augusztustól, a 155-ös pedig szeptembertől lesz kapható a Yamaha-kereskedésekben.