Lehet, hogy papíron nem tűnik soknak az a 15 lóerő és 11,5 Nm nyomaték, amelyet a változó szelepvezérlésű, 125 köbcentis négyüteműből nyernek ki, de nagy hibát követ el, aki csupán a számok alapján ítéli meg az új R125-öt. Nemcsak azért, mert a motor igen távol van attól, hogy forgalmi akadályt képezzen, hanem azért is, mert nem veszi figyelembe az előadásmódot, amelyre a legjobb jelző talán a „virtuóz”. A széria Benjáminja ugyanis éppoly agilis és mozgékony, mint a fivérei. Ez egyebek mellett az eredetileg versenycélokra fejlesztett könnyű, ugyanakkor rendkívül szilárd Deltabox váznak köszönhető. Az is a magasabb szférákat idézi, hogy prémium kategóriájú, a KYB-től származó fordított villás első, illetve a rövid alumínium lengőkaros hátsó futóműre épül a modell, és persze az idomozat, mely megtévesztésig úgy fest, mintha az R7 jönne szembe velünk. A mérnökök kiemelték, hogy a burkolatnak is nagy szerepe van a motor stabilitásában, csakúgy, mint az új kipörgésgátlónak, mely segít az R125 terelgetésében vizes, csúszós úton. Szintén újdonság az előddel összevetve, hogy gyorsváltó-előkészítést kapott a gép, így utólag bármikor könnyedén felszerelhető a segédlet.

yamaha-uj-r125-szupersport
Kinek a pap: az új R125 az Icon Blue fényezéssel. A fejidomból agresszívan figyelő fényszóró természetesen LED-es, akárcsak a hátsó lámpa

Az R1-ére hajaz az R125 műszeregysége is, amelynek központi elemét az 5 colos átmérőjű, színes TFT-kijelző képezi. Ezen kétféle téma, a Street vagy a Track jelenhet meg. Mindkét módban kirakható a képernyő felső részére a váltásra figyelmeztető jelzés. A kettő közül érthető módon a kihegyezettebb motorozási stílushoz ajánlott Track megjelenítés kínál tágabb testreszabási lehetőségeket.

Megjelent az új Yamaha R125

Lehet szeretni, avagy nem szeretni a digitalizációt, valamint azt, hogy mindig mindenhol utolérhetnek bennünket, tudomásul kell venni, hogy az ilyesmi ma már a motoron is követelmény. Ennek jegyében a 2023-as modellévre szánt újdonságot egy mindentudó kommunikációs egységgel szerelik fel, amelyhez a tulaj az ingyenesen letölthető, gyári My Ride alkalmazáson keresztül csatlakoztathatja az okostelefonját. Miután létrejött a kapcsolat, a motor kijelzőjén jelennek meg a bejövő hívások és az üzenetek, sőt még az is látható, hogy a telefon akksitöltöttsége hány százalékos. Ami ennél fontosabb, a motor legfontosabb paramétereinek alakulása is figyelemmel kísérhető a nagy felbontású képernyőn. A telematikai fejlesztések egyike, hogy az R125 önműködően értesíti a kiválasztott márkaszervizt, ha valamilyen műszaki nyűgje van.

yamaha-uj-r125-szupersport
Kinek a papné: íme, a másik választható szín, az ugyancsak telitalálatnak tekinthető Tech Black. Az alapfelszereltségként járó Michelin Pilot Street gumik első rangú egyenesfutást és briliáns kanyarvételi képességeket szavatolnak

Jöjjön hát az utolsó dolog: mikor és mennyiért? Nos, az előbbi kérdésre van válasz, hiszen tudjuk, hogy az új Yamaha R125 februárban érkezik meg a kereskedésekbe. A vételár ugyan még nem ismert, ám remélhetőleg hamarosan fény derül erre is.