Korábban már olvashattatok róla, hogy 2020-ban öt különböző kategóriában lett első a Yamaha Magyarországon, azaz öt géposztályban a hangvillás márka gépeiből adták el a legtöbbet. Ezzel második lett a gyártók versenyében, amihez nagyban hozzájárult a legkelendőbb típus, az X-MAX 300, amiből 106 darab talált gazdára egy év alatt.

Új erőforrást kapott a Yamaha X-MAX 300

A legfontosabb újítás a 2021-es modellen, hogy még takarékosabbá vált a 292 köbcentis egyhengeres, egészen pontosan hat százalékkal csökkent a fogyasztása. Na nem mintha erre égetően nagy szükség lett volna, hiszen

a korábbi változat is 3,2 literrel beérte száz kilométerenként, ráadásul ez nem próbapadon született érték – tényleg ennyiből motoroznak az X-MAX-tulajdonosok a hétköznapokban.

A SpritMonitor gyűjtése szerint 2,5 literrel beérte a legóvatosabb kezű yamahás robogója, és a legvérmesebb pilóták sem tudták 4,5 fölé tornázni a fogyasztást.

yamaha-xmax-300-2021-bemutato
Csak havi egy tankolás? Felmérések szerint az európai robogósok átlagosan napi 10-15 kilométert motoroznak, és ilyen futásteljesítmény mellett elég 25-30 naponta megtankolni a takarékos X-MAX 300-at

Természetesen a fogyasztáscsökkenéssel együtt a károsanyag-kibocsátás is csökkent, immáron Euro5-ös Blue Core hajtómű dolgozik az X-MAX-ban, de ennek dacára sem csökkent a teljesítménye – továbbra is 28 lóerő és 29 Nm-es forgatónyomaték repíti a teletankolva kereken 180 kilós robogót.

yamaha-xmax-300-2021-bemutato
A háromszázas Yamaha óra szerinti végsebessége meghaladja a 130 km/órát, így nemcsak városban, hanem autópályán is otthonosan mozog

Természetesen első és hátsó lámpája is LED-es, masszív, „motorkerékpárokra jellemző" első villa fogja közre a kategóriában nagynak számító, 15 colos átmérőjű kereket, és miként megszokhattuk a márkától, az X-MAX-on is alapáras a „Smart Key”, így indításkor nem kell elővennünk a kulcsot, csak felülni a motorra, és már mehetünk is.

Mit jelent a Tech Max?

A modell elérhető gazdagabb felszereltségű, látványosabb kivitelben is – ez az X-MAX 300 Tech Max. A műszaki alapok változatlanul kerültek a Tech Maxba, ám fontos különbség, hogy ez utóbbi egyedi, díszesen varrott nyerget visel, lábtartója eloxált, Gilles Tooling markolatvégek ékesítik és új, az alapmodelltől eltérő fényezést kapott.

yamaha-xmax-300-2021-bemutato
Két bukósisak is elfér az X-MAX jókora nyerge alatt

Ráadásul a sok extra dacára alig kerül többe az alapmodellnél, egészen pontosan 2 348 000 forintot kóstál.

Ha jobban megismernéd a ketegóriaelső X-MAX 300-at, itt találsz további érdekességeket róla, míg friss galériánkban minden szögből megcsodálhatod a 2021-re megújult nagyrobogót.