Nemrég írtunk róla, hogy tavaly öt kategóriában a Yamaha motorjaiból adták el a legtöbbet Magyarországon, s úgy fest, idén is folytatódik a tendencia...

Magyarországon is népszerű a Yamaha XMAX 300

Hihetetlen, hogy milyen közkedveltek a 150-esnél nagyobb robogók hazánkban, napjainkban már közel annyit adnak el az egykori rétegmodellekből, mint a 125-ös robogókból és váltós motorokból összesen.

yamaha-xmax-300-bemutato
Elképesztő méretek: simán elnyel két bukósisakot és még néhány apróságot a nyereg alatti, LED-világítással kiegészített csomagtér

Noha népes mezőnybe érkezett a tavaly ősszel továbbfejlesztett XMAX 300, és kereken negyven modell próbálja letaszítani a trónról, a 2020-as győztes idén sem talált méltó ellenfélre. Csak az első félévben 66 darabot adtak el belőle Magyarországon, amivel beelőzte a 300-as Vespát (47 db) és az új, 350-es Forzát is (38 db).

yamaha-xmax-300-bemutato
28 lovas teljesítménye már elég, hogy autópályán is túllépjük a megengedett sebességet – ezzel tuti nem tartunk fel senkit a lámpáknál, sem a gyorsforgalmi utakon...

Kétségtelen, hogy eddig is csínján bánt a benzinnel az XMAX 292 köbcentis egyhengerese, elvégre a valós, tulajdonosi mérésekben is 3,1 L/100 km-es átlagfogyasztás szerepelt, ám ez tovább csökkent a 2020-as modellfrissítés során.

yamaha-xmax-300-bemutato
Láss és látszódj! Baleset-megelőzési szempontból sem mellékes, hogy az XMAX minden lámpája LED-es, így hatékonyabban világít, egyszersmind könnyebb észrevenni a közeledő robogót

A Blue Core névre keresztelt erőforrás immáron megfelel az Euro5 előírásainak, s a csekélyebb károsanyag-kibocsátás mellett fogyasztása is 6%-kal csökkent, azaz a gyakorlatban is kényelmesen elérhető vele a három liter alatti átlag.

yamaha-xmax-300-bemutato
Akárcsak a többi sportos XMAX, a 300-as változat is masszív, „a motorkerékpárokra jellemző első teleszkópokkal büszkélkedhet” – emelték ki a japán mérnökök. Igazi élmény vele a tempós kanyarodás, és csak a középállvány szab határt az elérhető dőlésszögnek

Az alapmodell mellett megjelent az XMAX 300 Tech MAX is, ezt elegáns nyergéről, Gilles Tooling markolatairól és egyedi fényezéséről ismerhetjük fel. Ráadásul a különleges változat felára egyáltalán nem túlzó – mindössze 150 ezer forinttal drágább az XMAX 300-nál.