Kétségtelen, hogy a Yamaha marketingesei azokat a negyvenes-ötvenes motorosokat célozták meg, akik egyszer, valamikor a 80-as, 90-es években már szerettek volna venni egy új Yamahát, de akkor az első Tipo/Golf és az első családi otthon vásárlása keresztülhúzta a terveiket.

yamaha-xsr900-gp-bemutato
A harmadik generációs gyorsváltó és a rásegítős, nyomatékhatárolós tengelykacsoló is alapáras a motoron

A tegnap leleplezett XSR900 GP ugyanis hitelesen hozza a nyolcvanas évek formavilágát, holott jobban megnézve csak egy kormányt és egy fejidomot cseréltek az általunk is tesztelt és imádott XSR900-on, majd lefényezték a nosztalgikus húrokat pengető Marlboro-sémára, és ezzel meg is született az FZ-k és TZR-ek formavilágát idéző XSR.

yamaha-xsr900-gp-bemutato
Hattengelyes IMU szolgáltatja az adatokat a GP vezetéssegítő rendszereinek

Persze nem csak abból állt a fejlesztés, hogy felcsavarozták az új idomot, hiszen megújult az 5 colos, színes TFT-műszeregység is, az új kormányon módosított kapcsolókat találunk, és a lábtartó felfogatási pontja, illetve kialakítása is változott az XSR-rel összevetve. 

yamaha-xsr900-gp-bemutato
Nagyban javítják a gép kezességét a Yamaha saját gyártású, könnyű, kovácsolt kerekei

A hamarosan érkező XSR900 GP két színben lesz kapható: Legend Red és Power Grey. Egyelőre nem nyilvános a modell ára, de a „sima” XSR 4,4 milliós árát ismerve várhatóan 4,5-5 millió forint közötti összegre számíthatunk.