Aligha kell bárkinek bemutatni az évszázados múltú Nortont, mely éppen végnapjait éli, legalább is jelenlegi formájában. Nemrég ugyanis megállapodtak a Zongshen Ryuka kínai motorkerékpár-gyártóval, hogy eladják nekik a 650 cm3-es, kéthengeres erőforrásuk jogait, később, 2020. április 17-én pedig az indiai TVS Motor Company megvásárolta a Nortont szőröstül-bőröstül, a névhasználati joggal és a kész technikákkal együtt.

zonghsen-norton-egyuttmukodes-25233
A nemrég bemutatott látványtervek a Zonghsen RX6 Adventure elejéről és hátuljáról

Lapinformációk szerint elképzelhető, hogy a Zongshen nemcsak beépíti, hanem fejleszti is az erőforrást, amely később 850 cm3-es formában is színre léphet. A 17. Kínai Nemzetközi Motorkerékpár-kiállításon a Zongshen Ryuka két prototípust is bemutatott, nevezetesen a Cyclone RX6 és a Cyclone RK6 motorkerékpárokat. 2021-re ezeknek a prototípusoknak a terveit felhasználva szeretné piacra dobni a cég az RX6 Adventure-t, amivel beléphet a nemzetközi piacra és a legnépszerűbb, túraenduró kategóriába.

Kínában él tovább a Norton?

A kínai gyártó többnyire csupasz- és sportmotorokat gyárt, így némi meglepetés övezte a bejelentést. A tervek szerint a motor 70 lóerős teljesítménnyel, valamint 62 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedhet, ami nem éppen kiemelkedő, de az ázsiai piacon több mint elég. A túraenduróból két modell is készül majd, a „Tourer RK6” a kínai belpiacra és az említett „RX6 Adventure”, melyet a Cyclone leányvállalat forgalmaz majd a világ több országában.

zonghsen-norton-egyuttmukodes-25235
Reméljük, egyszer életnagyságban is láthatjuk a kifejezetten formás crossovert

Úgy hírlik, hogy a 850 köbcentire növelt változat egy csupaszmotorba kerül elsőként, ez a pletykák szerint 95 lovas lesz, hogy A2-es kivitel is készülhessen belőle, míg legnagyobb forgatónyomatéka eléri a 85 Nm-t. A tervek szerint, a jövőben még egy „twin” (iker) erőforrással szerelt, csupasz modellt is kaphatunk 95 lóerő 85 Nm teljesítménnyel.