Nagyrobogó vagy naked?

Sziasztok! A kérdésem/dilemám az, hogy a jelenlegi robogó után, merre tovább. PCX 125 van és egy személlyel a városban pont elég. Munkába járok vele (havi 1000km) egész évben, csak havazáskor meg felfagyott aszfalton hagyom otthon. A “baj” csak az hogy a családom is rákapott a motorozásra és két személlyel városban is nagyon harmatos. Illetve a túrázás is előtérbe került, de arra egyszerűen nem megfelelő. A2-es jogsim van így kicsit be vagyok szorítva. Amit néztem Honda Forza 350, Yamaha Xmax 300, Triumph Speed 400. A két nagyrobesz kis kompromisszummal túrára is jó lehet a Triumph meg a városban lehet kompromisszumos. 90% belvárosi gurulás csomaggal, gyerekkel cuccokkal. A fennmaradó rész marad az élvezetnek. Szóval kb. gondolom mi az irány, de az angol tetszik, meg “erősebb” és mégiscsak motor. 😅😂 Mi tévő legyek? 🫣🙀😂😂
Spori 2025. május 1.
Ha 90% városi gurulás cuccokkal, akkor nagyon hamar megbánod a nakedet. Egész egyszerűen nem tudsz hova pakolni, míg pl. egy XMax 300-ba 2 zsák krumpli simán befér, plusz a doboz. Megéri feláldozni a használhatóságot az élvezet oltárán? A válasz: nem. Venni kell 2 motort 😁
Így igaz. Nekem van egy naked, amivel szórakozok, és van egy robogó, amivel a városi dolgaimat intézem.
Amire azt mondják, hogy mindenre (is) jó, az semmire sem jó igazán.
+1 a nagyrobogónak. Kényelmesebb, praktikusabb, a mögötted ülő többet lát, jobb a kapaszkodója és több helye van, mint az angolon.
35kW-ra korlátozva és az egyéb a körülményeidet is figyelembe véve a nagyrobogó lenne a racionálisabb döntés.
Sok varia azért ott sincs, Burgman-t nem szeretnék, hallva-olvasva a problémákat (nem újról beszélünk) X-ADV fura a kisebb hátsó kerékkel, Integra-750 D ugyanazzal a motorral már majdnem jó, Yamaha T-max 530 iszonyat drága, BMW C-600 (vagy mi) a ritkasága miatt problémásnak gondolom és szintén drága, Kymco-val nem szeretnék kísérletezni...
Ugye nem 125-300 ccm-ről beszélek.
Mivel a kérdező eleve két olyan típust mondott, ami az ő jogisjába (és gondolom "pénztárcájába") belefér, ezen az alapon illetve típusokra vonatkozóan mondtam, amit.
Burgman-t én sem vennék, 2003 és utáni FJS600-at viszont gond nélkül. Az Integráról van 50 ezer km-es szétszerelős tartós teszt, illetve több elhíresült NC blokkos sokszázezret futott példányról lehet hallani-olvasni, az se lenne rossz választás.
A szerintem megalapozott felelmem, ami a gumi-muanyag alkatreszek oregedeset illeti, en vagy 2013-2015 utaniban gondolodnek, vagy nem vennek semmit.
Megalapozott. Ellenben legalább lehet kapni hozzá.
Szerettem regebben szerelgetni, de csak ha hobbi volt az indok, ha mar kenyszer, akkor kevésbé. Na, ez mostanra erosen megkopott. Most a telo olajat kene cserelnem, de a bringara szivesebben ulok, de persze megcsinalom, mert tudom, nem hagyhatom ki a cseret.
én meghagynám a robogót és mellé vennék egy túrásabb gépet
annyi előnye van hogy ha mégsem jön be a túrázásra tervezett gép akkor lehet cserélni, közben meg a robogóval kényelmesen és olcsón melóba lehet járni
de ha nagyrobogó lesz a csere vége előtte valahogy ki kellene próbálni mert sokkal nehezebb esetlenebb a nagy robogó a városban
A burgmannal csak dolgozni vagy a közelbe vásárolni járok, túrázni valahogy nem akarok vele mert ahhoz a 400 is nagyon hervadt. Hiába kényelmes, de akkor se megy. 😁
Kedves Mindenki!

Köszönöm a hozzászólásokat, tapasztalatokat, véleményeket! Igazából sejtettem én, hogy mi lenne jó végkimenetel, de kellett a megerősítés! 😎😅 Nagyrobesz lesz és túrázni ott a bérlési lehetőség. Már voltam is és nagyon pozitív a tapasztalatom. Szóval köszönöm mindenkinek! Széles utat és napos időt!
Üdv,
Spori
Attól is függ, hogy "hogyan" túrázol. Ha az autópálya tempó, gyakori előzgetés és hasonló, lóerő-igényes dolgok kevéssé jellemzőek, el lehet kirándulgatni a Forza 29 lóerejével is. A használtpiacon 500-as Tmax-ból van 44 lovas (32kW), megkímélt ABS-es darabokat már másfélért be lehet húzni és azzal már az autópálya sem probléma.
Mikor a 400-ast vettem kipróbáltam pár félét, az fjs 600 és a 650 burgi nehezek voltak mint az üszök amik viszont könnyebbek azok meg már nem kényelmesek. Mondjuk elsősorban melóbajárásra kerestem így a fogyasztás is szempont volt ami a 400-nál 4 alatt van míg a többiek 5-6 körül vannak viszont pályán a 400 is kínlódás, alattam megy óra szerint 150-et, de igazából a 110-nél nem kínlódik, 130-nál már nem örül bár előzésnél elviseli.
Jaja, tudom. A Tmax 500 10 kilóval több a 400-as burgonyánál meg 10 lóval, szóval pont megvan az a kis plusz benne, ami (szerintem) a 400-as Majesty-ből, Silverwingből vagy Suzukiból hiányzik.
Magam a nehezebbekhez vagyok szokva eleve, engem nem zavar a 600-650 súlya, de az kétségtelen, hogy városban a 200 kiló alattiakkal könnyebb az élet.
Meg fiatalon, most már a 400-at sem szivesen taszigálom a garázs környékén nem még egy 650-et. 😆
Én meghagynám a robogót és vennék mellé egy 500-as Honda valamit (NX, CB, CBX, CL, CMX) vagy újonnan vagy használtan. Ha beleszerettek a túrázásba akkor úgy is fentebblépés lesz. Városban a robogónál nincs jobb.
Hozzáteszem, hogy ezekből a jellemző árakból, nincs messze egy tmax sem vagy ha van gempa egy Kymco AK550 sem. Az új Ysm talán még drága. Azok mennek is és praktikusak is.
Azért sokan tényleg totál feleslegesen szivatják magukat IGAZI motorral, mert sem a tudásuk sem a használati körülmények nem indokolják a rendes motort. Plusz ha rendes szélvédelmes motor vagy robeszed van (RT, pan burgmanok, tmax, etc) akkor egészen kinyílik a világ (másoknak)offszezonban is.
90% miatt inkább robogó. 800-as robogó legyorsulja a sportmotorokat is.