Két évvel az első 999 kibocsájtása után, a Ducati úgy látta jónak, hogy felfrissíti utcai superbike motorját.

A megújult modell új hátsó lengővillát kapott, mely a 999 Factory versenymotor hátuljának valódi replikája. Egy másik fontos változtatás a szélesebb és magasabb orridom, ami a motoros légellenállását hivatott csökkenteni, valamint a megemelt plexi, amire a jobb szélvédelem miatt volt szükség. Az új polymer műanyagból készült idomok 1 kg-al könnybbé teszik a motort.

A blokk is átesett 'némi' változáson. A régi 9500-as fordulaton 124 lóerőt teljesített, míg az új 9750-es fordulaton 140 lóerőt présel ki magából. A nyomaték 8000-es fordulaton 10,4 kgm-ről 11,1 kgm-re változott. Az ára állítólag nem vátozik, ám így is ki kell perkálnunk érte kb. 4.5 millió forintot.