A kvalifikáció legnagyobb szenzációja a vadkártyás Tommy Hill superpole köre volt, mellyel vizes körülmények között ugyan, de megverte az egész mezőnyt. A Yamahás mellől Bayliss, Walker és Haga indulhatott másnap, míg Corser csak a tizedik helyre hozta a Suzukit. A vasárnap délelőtti futam még el sem kezdődött, mikor a warm-up első körén Nakatomi belement az előtte hirtelen irányt váltó versenyző hátsó kerekébe, ezzel az ő versenyének lőttek is törött orsócsontja miatt. Az első futam rajtja sem épp zökkenőmentesen zajlott le, mert az első kanyarban Corsert meglökték, ami láncreakciót indított el mely során Foret, Nieto és Barros is a földre került. A brazilt majdnem el is kaszálta a motorja, csak fantasztikus reflexeinek köszönheti, hogy komolyabb baj nélkül megúszta. Még ugyanabban a körben Craig Jones is lefektette a Petronast, így végül piros zászlót kapott a mezőny és fél óra múlva lehetett újra rajtolni. Corsert ismét balszerencse kísérte, mert egy kisebb balesetet követően ki kellett állnia újra. Mivel Bayliss a 19. körben megelőzte az addig vezető Hagát, Corser újabb 25 pontnyi hátrányt volt kénytelen elkönyvelni a bajnokságot vezető Ducatishoz képest. „Magunkhoz képest ez egy felejthető nap volt. Nem is indult jól, mikor az első verseny első kanyarjában hátulról kilöktek. Szerencsés voltam, mert a verseny piros zászlót kapott így még visszamehettem a boxba, és a tartalékgépemmel újra rajthoz állhattam. Bár csak négy kört tehettünk meg száraz pályán, hasonlóan kellett volna viselkedjen a verseny alatt is, ám teljesen másképp érződött. Az első gumi túl kemény volt és az első kör sikánjában elvesztettem az elejét. Visszaültem és próbáltam beérni a többieket, de nem sikerült.” – nyilatkozta csalódottan Corser.

A nap legnagyobb teljesítménye kétségtelenül James Toseland nevéhez fűződik, aki a 14. rajtkockából indulva a dobogó harmadik fokára érkezett, mindössze 1.1 másodperccel Bayliss mögött. Az angol Hondás mögött Xaus ért be negyedikként, akinek ez a szezon eddigi legjobb eredménye.

Baylisst ezúttal Haga szorongatta

A második futam a végeredmény szempontjából szinte az első ismétléseként alakult, noha az elején teljesen másképp alakultak a dolgok. Walker a ZX-10R-rel két kör erejéig fantasztikus tempót diktálva vezetett Haga és Bayliss előtt és ez a trió jópár körön keresztül látványos harccal ajándékozta meg a kilátogató 71.000 nézőt. A hatodik körben Bayliss végül megelőzte a Kawást, majd azzal a lendülettel Hagától is átvette a vezetést. NitroNori szokás szerint nem hagyta magát, és újabb adok-kapok következett. Az utolsó körökre végül a világbajnok el tudott szakadni és biztos fölénnyel nyert. „Láttam Corsert elesni az első futamban, így elhatároztam, hogy a legtöbbet hozom ki ebből a helyzetből, és nem fogom Norinak megadni magam. Tényleg keményen küzdöttem a győzelmeimért így jókora pontelőnyre tettem szert Corserrel szemben. Az első verseny után kipróbáltunk egy puhább gumit és változtattunk a futómű beállításain is egy kicsit. Ernesto Marinelli, a fő segítségem kitűnő munkát végzett ezért fél másodperccel gyorsabb tudtam lenni a második versenyen. Biztos vagyok benne, ha az első versenyen használt gumival mentem volna, sokkal nehezebben alakultak volna a dolgok, ezért nagy köszönet jár neki és a csapat többi tagjának is. Most Misano következik, ahol a 999-esem elég jól viselkedett a tesztek során szóval eléggé bizakodom.” – mondta Bayliss az újságíróknak.

Haga mögött kissé jobban lemaradva, de ismét a csodásan versenyző Toseland jött be a harmadik helyre, negyedikként pedig az előző futam ötödik helyezettje, Pitt ért be Barros előtt, míg Corser csak a hatodik lett.

A szupersport géposztályban Charpentier ismét magára talált a múltkori fiaskó után és a superpole-t ismét magabiztosan vitte Curtain és Parkes előtt. Charpy ezzel egyedülálló 16 pole pozícióval büszkélkedhet, amire eddig még nem volt példa a hatszázasoknál. Az első sort idén először egy Kawasaki egészítette ki Pere Riba révén.

Charpentier negyedszer

A másnapi futam során Charpentiert egyszerűen verhetetlen volt, száraz körülmények között végig vezetett és majd’ három másodperces előnnyel begyűjtötte idei negyedik győzelmét. „Nem volt egy könnyű verseny mégha úgy is tűnt, annyi biztos. Fizikailag nehéz volt a dimbes-dombos rövid pálya miatt. Örülök, mert a tegnapi edzés elég rosszul alakult a sok eső miatt. A motor nem volt rossz és jópár pontot begyűjtöttem, szóval köszönet a Ten Kate-nek és a Hondának.” – nyilatkozta a győztes.

Az ausztrál Yamahás ezúttal harmadik lett, mert csapattársa Parkes némi harc után a tizenegyedik kört követően megelőzte és elhúzott tőle. A végére Curtain már-már beérte, de Parkes két körrel a vége előtt elég komolyan rákapcsolt és újra rávert pár másodpercet Curtainre. A Kawás Pere Riba az elején még tapadt a vezető trióra de a tizedik körtől kezdve kezdett leszakadni tőlük és végül 4. lett, ám így is boldog volt, mivel jó ideje nem végzett ilyen előkelő helyen. A monzai futam győztese Tiberio csak tizennegyedik lett rossz gumiválasztás miatt, míg szokásos riválisa Harms az ötödik helyen futott be. A bajnokságot negyvenpontnyi előnnyel Charpentier vezeti Curtain előtt, míg Harms a harmadik.

Következik Misano, ahol épp a feléhez érkezik a tizenkét fordulós bajnokság. - torro

Kapcsolódó anyagok:

Csillagos ötös - SBK Monza

Bayliss duplázott Valenciában

SBK: Ducatik fölényben

Majdnem trojka

Parádés kezdet a Superbike VB-n

Végeredmény