v4 ben csak APRC-s változatokat, lehetőleg minimum 2011 től felfele !
Amire figyelj!
A) verzió! Ha 2017 után gyártott modelt veszel (mind1 hogy tuono vagy a sport kivitel) utcai használat mellett
contra:
- szelephézag és rugók 20.000 km -nél ellenőrizni kell, de ezeknél már legtöbb esetben nem kell állítani csak 40e körül
- láncfeszítő és vezetőt is ellenőrizni kell
- 4000km -enként olaj csere szűrővel és csak a gyárilag előírt viszkozitásút és típust, ha eltérsz tőle akkor Motoul jöhet szóba CSAK (rendkívül szigorúan FULL sintetic olajat használj CSAK!)
pro:
Ha a fentiekre odafigyelsz a motor 100.000 km ig 99,99% ig patent megbízható lesz ;)
Az elektronikai csomagja és a blokk hülye biztos atom megbízható és halálpontos
Ha veszel egyet soha többé nem lesz se soros se v2-esed , csak v4
B) verzió! Ha 2011-2016 után gyártott modelt veszel (mind1 hogy tuono vagy a sport kivitel) utcai használat mellett
(itt sem kell félni de nem árt kicsit jobban odafigyelni)
contra:
- én nagyon keményen cibáltam a szarvát, így 36 ezernél elbúcsúzott a bal első szeleprugó és átrendezte a hengerfejet elől. 2017 utániaknál ilyen gond már nem lehet!!!!!!!
- 4000 e ként olajcsere csak az előírt
- 20.000 km enként olajpumpa csekkolni kell mert el - el kopik szegény
- 10.000 ként csekkolni kell a szelepeket rugókat utcai használat mellett, 20.000 felett a biztonság kedvéért CSERE az összes szeleprugó és tartozékai, megéri tián utángyártottra és akkor utána lehet szarni bele vagyis nyugodtabban kelsz fekszel !!!
- nagyon kényes az üzemi hőfokon való használatra, ergó 70 fok felett szabad csak bántani
- nagyon gyorsan melegszik egyébként és a városi használat kinyírja a motort, de (aki oda veszi az hülye)
- álló helyzetben meleg motornál elég nehezen veszi az ürest olyan 15e km után a váltója, a 2-est hajlamos nem szépen venni ha keményen használod és kilöki üresbe ha kellően elkoptattad a gyorsváltásokkal , de ez csak akkor jellemző ha a 15.000 km ből 5-6 ot pályán nyúzták
- fényszóró: gyári égőktől való eltérés mellékhatása úgy jelenkezik hogy megégeti a foncsort, csak a gyárival egyező égőre szabad cserélni
pro:
-v4 -es elmebeteg és ennyi legyen elég, ellenben az újabb típusokkal amik természetesen megbízhatóságban és erőben is sokkal jobbak, a 2012-13 előttő modellekre jellemző a középfordulati tartományban egy hatalmas lórugás szerű teljesítmény leadás úgy 5000-9000 fordulatig amit nem lehet hova tenni , folyamatos vigyorgásra készteti az embert és arra hogy semmi esetre se legyen képes normális közúti közlekedésre, az ujabbak már sokkal lineárisabban adják le a teljesítményt és persze erősebbek , de ez a fajta olaszos cigány jellemző ez benne van a 13-as évjáratokban és az előttiekben,
C) verzió 2011 előtti modellek
contra és pro: NE VEDD MEG , SZIGORÚAN TILOS, rengeteg beszállítói alkatrész gyártási hiba ultra kockázatos futásteljesítmény , megbízhatatlan ECU és teljesítményleadás és a lista végtelen