Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szép napot .
Igen forgat .Az aksiban 12.6 V van .Köszönöm a tippet .Egyébként én is arra gondoltam ,hogy megnézem először a tyúkbeleket.Mert ha alapjáraton terheletlenül megvan 13.8-14.1V és terhelésre elmegy ill. nagyot ingadozik akkor az talán testhiba vagy valami hasonló.
Abból minden estere nem lehet baj ha átnézem és kitakarítom a csatikat .
Ha túl vagyok rajta mindenképp írok hogy járt-e eredménnyel.
"...40e km van a hengerben, akkor ezek szerint ennyi alatt hordósra kopott..." Ezt garantálhatom 2T-nél. Először vidd el egy szakihoz, aki megméri a kopott hengert. Majd ő tudja milyen dugó kell hozzá.
Én azért megnézném a testeléseket, meg a fesszabályzó/generátor csatlakozóját is. Az akksi bírja forgatni a motort rendesen?
Szerintem pont a fesszszabályozónak nincs baja.
elvileg 0,25 mm-ként emelkednek a túlméretek azt hogy mekkorára kell fúrni az mérés után derül ki
Köszönöm a választ. Kb. 40e km van a hengerben, akkor ezek szerint ennyi alatt hordósra kopott. Esetleg tudsz (tudtok) ajánlan Pesten olyan helyet ahol profin felfúrják? Ilyenkor aki csinálja, az tudja, hogy az SR 50-nél milyen túlméret lépcsők vannak? Vagy megnézi, hogy mennyi a legkevesebb de szükséges kiszedendő a hengerfalból, amihez aztán igazodni kell a dugattyúval?
Köszönöm

Lajesz
Szép estét.
jelenség: alapjáraton 13.8-14.1V a töltés fordulaton 12.5 és van hogy leesik 11.8-ra főleg akkor ha index vagy féklámpa is van.
Jól gondolom hogy fesz.szabályozó kaput?????
ok,köszi átnézem és jelzem az eredményt
Ha a termosztát bent van akár lehet az is rossz hűtő is el tud dugulni akár az ezeréves fagyállótól is feltételezem le lett légtelenítve rendesen a rendszer, meg kellene nézni a vízcsöveket melyik meleg meg hideg meg egyáltalán elmegy-e a meleg víz a hűtőig
A gyűrűhézag nem tűnik vészesnek de a henger már így a képekről is brutál kopott amikor már ilyen mértékben lefúj a gyűrűk mellett az már felújításra megérett
Henger+tömitések,dugattyú kicserélve szépen be is indult.Viszont a vízhőfok ugyan úgy megy fel 5 perc járatás után.Ez vajon hűtő vagy vízpumpa esetleg termosztát probléma lehet?:Előre is köszönöm a segítségeket.
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, mivel nincs tapasztalatom dugattyú/henger "képben".
Ezt a dugattyút érdemes visszarakni? Vagy az elszineződése ill. a gyűrűk hézagai már inkább cseréért kíáltanak? Kb. 9000 km van benne (asszem M.N.C. vagy ilyesmi a márkája, 3-3,3 között evett mielőtt szétszedtem a blokkot, nem a dugó miatt).
Köszönöm.

Lajesz
Sziasztok
Szeretnék venni magamnak egy Aprilia Sr 50 motort. Ezt néztem ki magamnak: http://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_sr_50-10114050
Erről mi a véleményetek, megéri? Illetve rosszat mondo-e az, ha sportkipufogóval, áthangolt karburátorral adják el?
Azon nincs mit ellenőrizni ha nem folyik a szimeringnél akkor jó nagyon nincs mi tönkremenjen rajt max csapágyas lesz azt meg úgyis hallani
Egyszer én is jártam már hasonlóképpen.
Nekem Injektoros Gilerám van, és a bátyám is szeretett volna magának egy Runnert, mert tetszett neki a motor. Végülis sikerült szerezni neki egy karbisat (a mázlista!), amivel nem is volt gond egy darabig. Tudtuk, hogy meg lett fúrva és vízpumpa csere is volt, de működött rendesen Aztán tesóm egyszercsak felhívott, hogy nem indul a gép. Nézegettük és kiderült, hogy nincs vákuum, ami a benzincsapot működtetné. Kiszedett gyertyánál megforgatva a berugóval, fura szürcsögő hangot adott. Na mondom, víz a hengerben, de jó! Végülis kiderült, hogy tényleg új dugattyú volt benne, de a régi tömítéssel rakták össze ráadásul barkácsboltos szilikonnal!!! amiről köztudott, hogy oldja a benzin. Alapos kitakarítás, kiszárítás és új tömítésgarnitúra beszerelése után újra vígan motorozik vele a tesóm.
Ó, persze. Itt a sorstársad gépe. Ment, megállt, el sem indult többé. Örülhetett, hogy (csak) egy komplett hengerfúrás-felújítással megúszta
A jeladó elektronikája le is volt törve.Azt is vettem közben újat.A vízpumpa állapotát,hogy tudom a legegyszerűbben ellenőrizni?
Na akkor meg is van a probléma javítottam már én is ilyen motort frissen vásárolták azt is gondolom folyt belőle orrán száján a víz leengedték belőle a jeladóról a kábelt lehúzták és szépen eladták ez is akkor ezek szerint a hűtés hiánya miatt megszorúlhatott
Sajnos én voltam a hülye ez volt az első vízhütéses gépem és valamiért a nagy kapkodásban nem figyeltem rá.Nem volt benne hűtő folyadék mint utóbb kiderült.Sajnos ez egy kapkodós gyors vásárlás volt mert sos kellett a gép.Vizet biztos kapott mert a henger peremében ált a folyadék.A gyertya sajnos már nincs meg.De nagyon köszönöm a tippeket,hogy mi okozhatta.Ezekre külön figyelek majd.
Valószinű túlmelegedett.Az előélete a motornak az volt,hogy két napja vettem kapkodva.A második nap le is ált
A dugó tetejéről és a gyertyáról is csinálhatnál képet, mert az is elárul egy-két dolgot.
Talán kaphatott egy pici vizet, azon a szépen összerakott hengerfej tömítésen keresztül. Talán kevés volt az olaj, talán kevés volt a benzin, talán nem működött a hűtés/vízpumpa, talán nem is volt benne hűtőfolyadék, talán nem kellett volna a frissen összerakott blokkot tiltásig nyúzni. Sorolhatom még ha szeretnéd...
Hogyne okozná gyűrűk bele vannak gyógyulva a horonyba agyon van szántva a dugó ergó 0 a kompresszió így természetes hogy nem indul be a motor előéletét meg te ismered mi nem tudjuk megmondani mitől járhatott így esetleg túl szegény keverék túlmelegedés stb stb
Arra lennék kiváncsi,hogy ez a xar okozhatja-e hogy egyszer csak leállt és azóta be sem indul a motor?A másik,hogy vajon mi okozhatta ezt?Új henger+dugattyú+tömitések+tűgörgő megjött ezeket cserélem.De vajon elég-e csak ezeket vagy más is lehet még baj?
Kéne rá egy új gyűrű...
(vagy kéne a gyűrűk alá egy új dugattyú)