{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5576496] 2019. 11. 24. 21:27
SOVCSIK
Sziasztok
Szeretnék egy kis segítséget kérni
Hozzám került egy Aprilia rs 50 old darabokban
Elkezdtem össze rakni de nem birok rá jönni higy milyen szivatóval kéne szerelve lenni
Ebbe tud nekem valaki segíteni?
Válaszokat előre is köszönöm
[#5575363] 2019. 11. 16. 19:48
freelac
Ha ez ilyen, akkor jutott az injektorba is. Pucold ki azt is.
[#5575324] 2019. 11. 16. 18:50
CristoforoFay
Még egyszer köszönök minden segítséget, amit közvetve is kaptam a fórum segítő szándékú régebbi bejegyzéseit visszaolvasva! Sikerült életre keltenem az AC pumpa gyanús motort, kapott új aprilia külső benzin szűrőt, külön lélegző csöccsel a tank teteje felé, a mellékelt képen látszik hogy a gyári tankba épített szitaszűrő el volt porladva, csak a müanyag ház maradt belőle, és rengeteg üledék, ami többször eldugította a kipucolt pumpát. Most megy a saját pumpa, szép élesen kelepel benne a szívószelep golyó, eddig valószínűleg ki volt akadva a dzsuvától, ezért halkabban búgott és ujjal befogva már nem nyomott.
Eléggé megszivatott, mert először nem fogtam be az ujjamal, mondván hogy szembe spriccelne és zúgás közben nyomott is ki benzint, csakhogy azt olyan gyengén hogy amikor végre rájöttem hogy lefogjam, simán el tudtam fojtani. Most erős, spriccel mint az állat, ha lefogom. Jelenleg menet közben időnként leáll a gép, valószínűleg ez volt az eredeti hibája, de aztán 3-4 szeri kísérlet után be-beindul és akkor megy mint a meszes. Gyanúm van rá hogy valami levegő problémája lehet vagy a nyomástartó csésze a ludas a spontán jelentkező hibáért. További mérésekhez nincs mérőműszerem és időm se, egy szakihoz küldtem el a gépet aki állítólag nyomásszabályzókat is tart, remélem meg lesz oldva teljes egészében a gond.
[#5575099] 2019. 11. 15. 17:47
piciz
Kompresszió viszonyszám: 12,5:1
[#5575081] 2019. 11. 15. 15:45
Hagens
Szia! A kompressziónak mennyinek kell lennie egy morini Ditechben? Köszi! Csaba
[#5574085] 2019. 11. 10. 0:18
CristoforoFay
Meglepődtem véletlenül beleolvasva a használati utasításba, mert a 80W-90 olajat is megengedi légszűrőhöz, és az én célom pont az hogy gyakori időközönként legyen inkább pucolva, és akkor legyen kéznél valami anyag is a spájzban, amit felhasználhatok, így lehet hogy megkísérlem vékony réteg váltóolajjal bevonni, mert azért nem kell messzire menjek,.
[#5573965] 2019. 11. 09. 19:25
piciz
PL
[#5573892] 2019. 11. 09. 15:39
freelac
Van kifejezetten erre a célra való spray. Ha konkrétan kéred a motoros boltban, adni fognak.
[#5573891] 2019. 11. 09. 15:36
CristoforoFay
Egy további kérdésem lenne, hogy a légszűrő szivacsbetétet milyen olajjal szoktátok impregnálni? Én gázolajra vagy petróleumra gondoltam, ami megtapad de azért nem zárja el a pórusait. Vajjon az megfelelő?
[#5573538] 2019. 11. 07. 13:42
CristoforoFay
Köszönöm, fel fogom keresni!
[#5573486] 2019. 11. 07. 9:36
piciz
https://auto.jofogas.hu/heves/Benzinpumpa_elado_Ditech_es_Purejet_injektoros_robogokhoz_garanciaval_92889178.htm
[#5573458] 2019. 11. 06. 23:38
CristoforoFay
AC pumpát keresek
Sziasztok, köszönöm a befogadást a fórumra; máris a lényegre térek, unokaöcsém vett egy 2001-es sr50 et, Ditech rendszerű; hogy elkezd vele futárkodni, első motorja, a vásárlás napján már hazafelé lerobbant, és hozzám került a motor. Keresek hozzá AC pumpát! Visszaolvasva hevenyészve a fórumot többen felújított pumpákról írnak. Nagy szükségem lenne egy felújított darabra, érte mennék, és elhozom magammal a régit esetleg beszámítás céljából. Bp-i vagyok de vidékre is levonatozom, ha úgy adódna, mert az új OEM pumpa még egy motor ára lenne.
[#5573409] 2019. 11. 06. 18:06
crisz72
Üdvözlök mindenkit. Tanácsot szeretnék kérni. Van nekem egy Aprilia sr 50 R factory robogóm. Karbis. A minap vettem rá sportkipufogót. De lassan gyorsul. Ha elér egy bizonyos sebességet utána már megy mit állat. Az lenne a kérdésem hogy mit cseréljek még rajta. A hengerhez nem piszkálnám. Köszönöm a segítséget.
[#5569151] 2019. 10. 12. 21:48
freelac
Eh, én is a kábelsaru végét forrasztottam a bowdenre...
:-)
[#5569149] 2019. 10. 12. 21:28
Joco22
Aprilia SR 50 Factory (2007 Piaggio) átalakítása karburátorosra.
Egy kis segítség az átalakításhoz!
Sajnos a motor vásárlása előtt nem tájékozódtam előre milyen gondjaim is lehetnek, az Aprilia márkának szavaztam bizalmam. Mindenképp újabb motort akartam venni, tetszett a sportos formája, az old sr nem. Akkor még egy átlag ember voltam, aki a Ditechről szerencsére semmit nem tudott.
Senkit nem szeretnék bátorítani, hogy alakítsa át,vágja ketté, bontsa szét, dobja ki, én nem bántam meg, sokkal megbízhatóbb a motor, nem kell aggódnom, hogy a piros lámpánál leáll-e, elindul-e, hidegben melegíteni, elment e a levegő… és a többi és a többi..
A motorban jelenleg 31.125 kilométer van, kb 2000 kilométerrel ezelőtt fogyott el a türelmem mikor a kilyukadt benzincső a kipufogóra fújta rá a benzint… szerencsére nem gyulladt fel a motor „csak” a benzin párolgott el (pár alap szerszám mindig van nálam,kész élmény volt az út szélén szétkapni és kivágni ). A motort 20.025 kilométerrel vettem meg, kis (ditech) hibával amiről azt hittem egy csavarhúzóval majd én beállítom. Amit cseréltem Diteches korában a mocin: kompresszor, komplett befecskendezés, hengerfej, benzincsövek, levegőcsövek, főtengelycsapágyak, majd főtengely, újra csapágyak, volt beépítve vízleválasztó (amiért a rendőrök külön meg akartak büntetni mondván, hogy tuning) rengeteg gyertyát és még ki tudja mit nem… talán egy motor árát ráköltöttem, mondván most tuti, hogy jó lesz! De nem és nem hol 100, hol 30, hol 500 vagy 1000 kilométer után jött valami, ami miatt köpte a gyertyát vagy nehezen indult.
Sajnos, hogy nem az átalakítással kezdtem nálam egy ördögi kör volt. A mostani gyertyámat akkor néztem meg mikor beépítéskor beállítottam a karbit.
Én az átalakításhoz a malossi féle elektornikát (MALOSSI Digitronic K.R.M.)választottam. Van hozzá egy kis füzet, amiben képekkel szemléltetve van az elektronika beszerelése.
Előnye, hogy gyorsan beszerelhető és „teljes értékű” karbis gépet kapsz.
Hátránya, nem lesz vízhőfok, fordulatszám, és kapsz a képernyőre egy E.F.I feliratot amitől ugyan használható a kompjuter, de 10 másodpercenként újra jön az E.F.I., illetve a piros led folyamatosan világít. A benzint keverni kell, én zöld fullszintetikus Stihl olajat használtam hiba nélkül 2000 kilométeren keresztül, 4 liter benzi 1 dl olaj.
Az olajszivattyút végtelenítettem, egy Y idom segítségével, a karburátor olaj bemeneti nyílását ledugóztam a bejáratási időszakban, illetve amíg a motor fogyasztását be tudtam mérni, hogy mennyi olajra is lenne szükségem. Most igyekszem bemérni az olajszivattyú által szállított olaj mennyiséget, hogy megfelelő-e a megemelkedett fogyasztáshoz. 3,7 liter jelenleg. A jelenlegi adatok biztatóak. A motort csak városban használom és le van korlátozva gyűrűvel 60-ra. Nem spórolósan járok, ahol lehet tépem neki. Ha jobb idő lesz és hangulatom hozzá, akkor majd megpróbálom kisebb fúvókával, jelenleg 76-os főfúvóka van a karbiban. A légszűrőm malossi redfilter.
Eszközigénye: Türelem, egy kis szerelésre való hajlam, csavarhúzók, villáskulcsok, bitkészlet, krova készlet, pár fogó, ezek mind rendelkezésre álltak nekem.
Mire volt szükség az átalakításhoz?
0. A fórum rengeteg információjának begyűjtése, feldolgozása, kiszűrése, és egy adag bátorság
1. Karburátor BGM PRO PHVA 17,5(A kínai verziója a dellortónak) méretei,65ös főfúvóka(ezt cserélnem kellett), 24mm a szivócsonknál, 75mm hosszú, 35mm a légszűrőnél, pontosan passzol a légtömegmérő helyére.
2. Karburátor fúvóka szett Naraku M6 70-80(a karburátor beállításához mindenképp kell)
3. Elektromos, vagy kézi szivató(nem volt a karburátor tartozéka)- én a kézit választottam, az elektromos nagyon gagyinak minősült
4. Vákumos benzincsap (először nélküle próbáltam, mindig túlfolyt)
5. Vákumcső, benzincső
6. Hegerfej Aprilia SR 50 LC Piaggio (Használtat vettem)
7. Gyertya Champion RN2C M14x1,25
8. Egyedi gázbovden- én forrasztottam a végére egy kábelsaru darabot.
9. Dugattyú (nem kötelező) – ha már szétszedtem, akkor cseréltem, jó darabig nem tervezem, hogy szétszedem
10. Kínai hőfokmérő DC 12V -50 bis 110 Celsius Digital LED Thermomet (nem kötelező, viszont jó látni hány fokos a víz)- a használt hengerfejben volt hőgomba, azt átfúrtam és beleragasztottam kétkomponensű hőálló ragasztóval. Rendeltem 10-es hőfokmérőt 2 pólussal, de úgy sem ismerte fel az új elektronika.
11. Kínai fordulatszámmérő RPM Tachimetro Contaore Contagiri Digitale LCD Display Per ATV Moto Scooter (nem kötelező)- ezt csak a beállításkor használtam, fel akartam szerelni, de nem találtam neki megfelelő helyet
12. Tömítések

Az átalakítás egy jó napos munka, ha mindent szépen meg akarsz csinálni, nem bonyolult, türelem és kis időráfordítás kérdése. Szinte a teljes motort el kell bontani az elektronika cseréjéhez, de ehhez is van youtube videó.
Az átalakítás nekem megérte, a motort naponta használom, 20 kilométeres távon.
Nem akarom mondani, hogy a Ditech rossz! Az enyém az volt, és megbízható motor kellett, hibásan eladni lehetetlen, illetve egy másik ismeretlent venni szintén nem akartam, így maradt az átalakítás.
[#5569001] 2019. 10. 11. 11:12
Lacika89
Sziasztok,

Megfurattam a drágaságot, mert hiányzott egy kevés a kompresszióból. Felraktam a vadi új hengert, új gyertyával és láss csodát, továbbra sem indul. Benzinpumpa, keverőszelep, injektor másik motoron tesztelve, minden működik, Nyomástartót cseréltem, új. tömítések újak. ECU másik robogón tesztelve, gyújtás is. Tipp esetleg? Ma még megveszem a főtengely szimmeringeket, mert az még nem érti ide a boltba, de semmi oljafolyás nem látszik rajtk egyébként.
Megöli az életemet lassan...

Köszönöm előre is a segítséget.
[#5568404] 2019. 10. 08. 12:00
Hagens
Sziasztok! Debrecen környékén keresek bontásra ítélt morini blokkos Ditechet. Vagy komplett blokkot, főtengelyt. Köszönöm!
[#5567584] 2019. 10. 04. 9:08
Gery800
Sziasztok. Valaki tudna segíteni milyen tipusú 17.5mm-es delorto karbi kellene a morini blokkos sr-be ami jó?! Mert van sok féle fajta!? Valaszokat elôre is köszönöm!
[#5567535] 2019. 10. 03. 18:25
Zoli32
Spec en most Anals tudja fene mit tettem fel,okcso es nem jo,de legalabb racingos mikor fekezve kereszbe csuszok nagy csikorgassal.
[#5567529] 2019. 10. 03. 18:00
piciz
Minden új gumi jó gumi valószínű az a beton gumi már legalább 7-8 éves lehetett
[#5567398] 2019. 10. 02. 22:39
Jamman
Sziasztok!
Nem régóta vagyok SR 50 tulaj. Második napon egy kanyarban kicsúsztam..a gumi beton volt, semmi tapadás. :)
Jön a kérdés.. abroncsot cserélnék. Korábbi "beton" gumi Mitas márka volt (130/60-13)
Élhető árú abroncsból melyik márkát ajánljátok? (télen pihen a motor tehát nem téli gumiban gondolkodok)
Segítő szándékú válaszokat megköszönöm. Peace
[#5567168] 2019. 10. 01. 10:01
Gery800
Sziasztok. Valaki tudna segíteni milyen tipusú 17.5mm-es delorto karbi kellene a morini blokkos sr-be ami jó?! Mert van sok féle fajta!? Valaszokat elôre is köszönöm!
[#5566744] 2019. 09. 29. 17:02
tomacsektomi
Köszönöm szépen.
[#5566742] 2019. 09. 29. 16:30
piciz
Akkor az megszorult házilag szinte kizárt hogy javítani tudod hirdetnek felújítottakat cserébe kérik a rosszat többen foglalkoznak vele itt a fórumon is
[#5566741] 2019. 09. 29. 16:25
tomacsektomi
Sziasztok! Ma vettem egy motorhibás SR 50 Ditech-et. Az eladó szernit injektor hibás. Kicsit foglalkoztam vele, és feltünt, hogy az üzemanyag szivattyú nem szállít benzint. Lehúztam az injektorhoz menő csövet, de indítózáskor, illetve gyújtás ráadásakor nem történt semmi. Jól sejtem hogy sugárban kéne nyomnia a benzint? Áramot kap, ezt multiméterrel le ellenőriztem. Kivettem, külön akksiról is próbáltam, de csak halkan búg. Van más módja a tesztelésnek? Lehet ezeket valahogy javítani? Előre is köszönöm.