{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5349076] 2017. 04. 27. 19:34
puzso03
Talán a nyomástartó szeleppel van gond? Átereszt,sok üzemanyagot kap és ebből adódnak a gondok?
[#5349074] 2017. 04. 27. 19:27
puzso03
Sikerült beszerezni egy bontott trafót de a Factory továbbra se indul. Gyertyát kivettem és szikrát ellenőriztem. Gyönyörű szikra van és kivett gyertyánál a hengerből spriccelte ki az injektor a benzint. Nagy küszködések árán úgy hogy a folytószelepet kézzel mozgattam mintha a gázkart rángattam volna. Nagy nehezen beindult egy rövid időre viszont nem lehetett felpörgetni. Leállt magától egy kis idő után és be se indult megint. Van valakinek valami ötlete hogy mi lehet a gond?
[#5348976] 2017. 04. 27. 12:07
miofan
Userkódot változtatni kell rajta belépést a menübe és átírás egy neked megfelelőre ennyi !
[#5348930] 2017. 04. 27. 1:12
ferikebene
Üdv mindenkinek. Segitséget szetetnék kérni. Sr 50 factoryrol van szó,minden inditásnál egy 6 jegyű kódot kér miért van ez ki lehet kapcsolni vagy valami? Közben villog a piros háromszög meg a szerviz felirat. Már hibákat is megnéztem nincs hibakód meg töröltem a szervizet is. Valaki tud rá mondani valamit?
[#5348666] 2017. 04. 26. 5:52
miofan
Külsőmyomásszabályzó !
[#5348659] 2017. 04. 26. 0:19
Aprilia81
Mindenképp érdemes, én is csak ajánlani tudom.

De van itt még valami, ezt is ajánlom, bár még hangolás és tesztelgetés alatt van. ;)
[#5348644] 2017. 04. 25. 22:38
miofan
Az igen , érdemes felszerelni ?
[#5348617] 2017. 04. 25. 21:02
Aprilia81
Sziasztok!

200 km-en ennyi dzsuvát összeszedett ma délután.
[#5348058] 2017. 04. 23. 21:54
kary garázs
ECU 01
Motor túlmelegedés

Sérült termosztát
- Ellenőrizze a termosztátot

Sérült radiátor
- Ellenőrizze a radiátorot

Sérült hűtőfolyadék tömlő
- Ellenőrizze a tömlőt

02 ECU
A pick-up érzékelő meghibásodása

Fordított pickup vezetékek
- Ellenőrizze a kábelezést

Sérült vontató vezetékek
- Ellenőrizze a jelátalakító és az ECU közötti folytonosságot (R = Ohm) (kék vezeték-fehér vezeték - kék / sárga vezeték - fehér / sárga vezeték)
Ellenőrizze az áramkör nyitását (R = végtelen) a pickup és a föld között

[B] Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat

Transzformátorok
Ellenőrizze az ellenállást (R = 385 Ohm) a pickup pozitív és negatív pólusai között

03 ECU
A fojtószelep helyzetérzékelő hibás jelzése

A fojtószelep-vezérlő tömítőcsavar helyén
- Ellenőrizze a csavart (melyet nem szabad megzavarni)

A fojtószálas vezeték nem megfelelő (a kezelõsávon)
- Állítsd be a gázvezetéket

04. ECU
A fojtószelep helyzet érzékelő hibás jelzése 1

Fordított throthel érzékelő csatlakozó vezetékei
- Ellenőrizze a csatlakozó vezetékeit

Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat

ECU 05
A fojtószelep helyzet érzékelő hibás jelzése 2

Sérült vezetékek
- Ellenőrizze a folytonosságot (R 0 Ohm) az érzékelő és az ECU között (barna / sárga vezeték - rózsaszín vezeték - fehér huzal - sárga vezeték)

Érzékelő versenyek kopottak
- Helyezze el a golyóstestet

06 ECU
A fojtószelep helyzetérzékelő 1 meghibásodása

Fordított throthel érzékelő kábelezés
- Ellenőrizze a szenzor vezetékeit

Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat

ECU 07
A fojtószelep helyzetérzékelő 2 meghibásodása

Sérült vezetékek
- Ellenőrizze a folytonosságot (R 0 Ohm) az érzékelő és az ECU között (barna / sárga huzal - rózsaszín vezeték - fehér huzal - sárga vezeték)

Érzékelő versenyek kopottak
- Helyezzük el a torok testét

08 ECU
A fojtószelep helyzetérzékelői meghibásodtak

Víz az érzékelőben
- Távolítsa el a víz nyomokat és próbálja újra

Sérült throttel érzékelő
- Helyezzük el a torok testét

09 ECU
Helytelen töltési feszültség

Alacsonyan
- Ellenőrizze az akkumulátor töltését. Ha szükséges, ellenőrizze és helyreállítsa az akkumulátorkapcsolatokat

Vörös / barna vezetékes csatlakozó 15 vezetéket csatlakoztatva az ECU-hoz, amely nem csatlakozik vagy nem csatlakozik a földhöz
- Ellenőrizze a folytonosságot (R 0 Ohm a vörös / barna huzal

Feszültségszabályozó vezetékek és / vagy csatlakozók nem csatlakoztatva
- Ellenőrizze a csatlakozókat. Illessze a relais a bleu vezeték és a piros / fekete vezeték között. Ha a relé zár, ellenőrizze a folytonosságot (R 0 Ohm) a piros / barna vezeték és a narancssárga vezeték között. Ha az értékek helyesek: ellenőrizze az általános betápláló berendezést (batery, fse, main switch)

10 ECU
Az olajszivattyú meghibásodása

Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat

Megsérült vezetékek
- ellenőrizze a barna vezeték folytonosságát (R 0 Ohm) a szivattyú és az ECU között. Ellenőrizze a feszültséget (12 V) a piros / fekete vezeték és a negatív akkumulátor pólus között. Ellenőrizze az általános betápláló berendezést (akkumulátor, biztosíték, főkapcsoló)

Dízelmotoros olajszivattyú
- Ellenőrizze az olajszivattyú ellenállási valeu-ját (26,3 ohm a 25c-nál) a pozitív és a negatív pólus között

Demodulált ECU
- Nézze az ECU CONTROL-t

11 ECU
Levegő befecskendező működési hiba

Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat

Sérült vezetékek
Ellenőrizze a fehér / piros vezeték folytonosságát (R 0 Ohm) a léginjektor és az ECU között. Ellenőrizze a feszültséget (12V) a piros / fekete vezeték és a negatív akkumulátor pólus között.

Sérült léginjektor
Ellenőrizze a léginjektor belsejében lévő ellenállást a negatív és a pozitív pólus között (R 1,3 Ohm)

Sérült injektáló üzem relé
Ellenőrizze a csatlakozókat. Szerelje fel a relét a piros és a bleu vezeték között. Ha a relé zár, ellenőrizze a folytonosságot (R 0 Ohm) a vörös / barna vezeték és a narancssárga szín között. Ha az értékek helyesek; Ellenőrizze az általános tápáramkör (akkumulátor, biztosíték, főkapcsoló)

Demodulált ECU
- Nézze meg az ECU-vezérlést

12 ECU
Üzemanyag befecskendező működési hiba

Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat

Vezetékes vezetékek
- Ellenőrizze a sárga / piros vezeték folytonosságát (R 0 Ohm) az üzemanyag-befecskendező és az ECU között. Ellenőrizze a feszültséget (12V) a piros / fekete vezeték és a negatív pólus között

Tüzes üzemanyag befecskendező
- Ellenőrizze a negatív és a pozitív pólusok között az üzemanyag-befecskendezőn belüli ellenállást (R 1,8 Ohm)

Rögtönzött injekciós növény relé
- Ellenőrizze a csatlakozókat. Szerelje fel a relét a piros és a bleu vezeték között. Ha a relé zár, ellenőrizze a folytonosságot (R 0 Ohm) a vörös / barna vezeték és a narancssárga szín között. Ha az értékek helyesek; Ellenőrizze az általános tápáramkör (akkumulátor, biztosíték, főkapcsoló)

Demodulált ECU
- Nézze meg az ECU-vezérlést

13 ECU
Gyújtás áramkör hibás
Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat

Nagyfeszültségű vezetékes gyújtógyertya
- Ellenőrizze a gyújtógyertyát (R 5 Ohm). Ellenőrizze a szikra magasfeszültségű vezetékének folytonosságát

Rögtönzött nagyfeszültségű kábel
- Ellenőrizze az általános tápáramkör (akkumulátor, biztosíték, főkapcsoló)

Rögtönzött injekciós növény relé
- Ellenőrizze a csatlakozókat. Szerelje fel a relét a piros és a bleu vezeték között. Ha a relé zár, ellenőrizze a folytonosságot (R 0 Ohm) a vörös / barna vezeték és a narancssárga szín között. Ha az értékek helyesek; Ellenőrizze az általános tápáramkör (akkumulátor, biztosíték, főkapcsoló)

Demodulált ECU
- Nézze meg az ECU-vezérlést

14 ECU
Az üzemanyag-szivattyú meghibásodása

Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat

Vezetékes vezetékek
- Ellenőrizze a fehér / ibolyaszín folytonosságát (R 0 Ohm) a nagyfeszültségű vezeték és az ECU betárásával.
- Ellenőrizze a feszültséget (12 V) a piros / fekete vezeték és az akkumulátor negatív pólusa között

Sérült nagyfeszültségű kábel
- Ellenőrizze az általános adagolást
[#5347207] 2017. 04. 21. 15:27
puzso03
Köszönöm a segítséget. Van némi villanyszerelő ismeretem most járok iskolába is de ilyet még nem tanultunk. :) Injektoros gyújtással még nem volt dolgom ezért nem voltam benne biztos hogy is kell kimérni. Ráadásul haveromé a motor és nem akartam azt mondani neki hogy vegyen egy trafót mert lehet az a baja. Nekem egy karbis,fekvő minarelli blokkos kör sr-em van.
[#5347188] 2017. 04. 21. 14:16
elektro-motor
De csak egy 'hangyányit' !
[#5347181] 2017. 04. 21. 13:55
denagygabor
Szitasztok! Remélem nem gond, hogy ide is feldobom. Olcsó pénzért megválok a ditechemtől, mivel szerelő hiányában nem tudni mi baja (elvileg benzin pumpa). Én se szerelni se pénzt keresni nem szeretnék vele. Ára: 75e forint videót találsz róla az adatlapomon illetve link, https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_sr_50_ditech-11416418
[#5347149] 2017. 04. 21. 10:19
kinter1
A 7.9-8 megaohm egy 'kicsit' sok. Ha jól mérted, akkor a trafó szekunder (nagyfesz) köre szakadt. Nekem is van ilyen trafóm, hallani ahogy belül is csattog, szikrázik. A motor rángat vele és nehezen indul.
[#5347100] 2017. 04. 20. 23:53
Joco22
Üdv! A motorom alapjáraton köpi a gyertyát. A hőgomba kb 3-4 km után beáll mutatja h melegszik hidegen 5100 ohmot mértem, majd mentem vele kicsit hogy melegedjen ekkor 870 ohm-ot jelzett a multiméter. Rámértem a pillangószelepre 1-3-as csati között alapon 1200 ohm van ha "húzom a gázt " akkor szépen csökken kb 700 ig. Ezek az értékek mennyire jók? esetleg hol keressek még hibát? Ha a gázt húzva tartom akkor orvosolható az alapjárati probléma (piroslámpánál is húznom kell...), kb 3-3500-as fordulat alá ha nem esik a fordulat akkor kicsit elmegy alapjáraton. Hidegen az első pár kilométeren elég fura ha nem 3/4-ed gázon húzom neki akkor vissza vissza esik a fordulat. Van beépítve vízleválasztó órával, alapjáraton(ha van) kb 4,5 bar nyomásom van. Indításnál leesik kb 2,5re. Valamint mikor a motor alapjáraton elkezdi köpni a gyertyát a nyomás is vele együtt esik. Lehet, hogy a nyomástartó szelep szarakodik?
[#5347099] 2017. 04. 20. 23:33
puzso03
Íme a képek.
[#5347098] 2017. 04. 20. 23:30
puzso03
Köszönöm a pontos és részletes leírást. Megint mértem. :) A gyertyakábel jó. A csatlakozónál a két bemenő szál ellenállása 1ohm. A gyertyakábel csatlakozó és a két bemenő szálat külön külön mérve az egyiknél 8 a másiknál 7.9 mohm-ot mértem. A test vagyis vasmag és a gyertyakábel csatlakozó között nincs ellenállás. Nagyon úgy fest számomra hogy ez a trafó halott. Megmagyarázná úgy gondolom azt a dolgot is hogy először csak rángatott a motor most meg be se indul. Rakok fel képeket hogy látható is legyenek a méréseim.
[#5347090] 2017. 04. 20. 22:14
Rudi61
Miofan !!!! :-)
[#5347064] 2017. 04. 20. 18:58
miofan
Ellenállás mérés a primer, majd a szekunder körben. Magyarra fordítva, multiméter a kézbe, és széthúzod a trafó csatlakozóit. Ellenállás mérsz a trafó két bemenetén. Ha egy van csak, akkor a test és a bemenet közt. Az érték 0.5-1 ohm. Ezután kiveszed a gyertyakábelt a trafóból (ha kivehető!), és a trafóban lévő csavaros tüske és a test között mérsz. Az érték 6 Kohm. Ezután érdemes megmérni a gyújtókábelt is. Ha réz akkor az ellenállása 1 ohm alatt van, ha szénszálas, akkor max 5 Kohm. A pipát szintén meg kell mérni. Értéke 5 Kohm. A gyújtás jeladó 385 ohm-os. Lényeg hogy minden érték akkor ér valamit, ha széthúzott kábel mellett méred.
[#5347049] 2017. 04. 20. 17:28
freelac
-Coil winding resistance: 0.63 ±0.03 Ω (at 23 °C)
-Resistance between one of the primary pole and the coil supporting bracket to the chassis > 1 MΩ
-Shielded cap resistance approx. 5 KΩ

Ezt írja a "tudomágy", by Kelly Bundy
[#5346979] 2017. 04. 20. 11:25
sanq
Keresd Miofan fórumtársat! Ő a te embered!
[#5346963] 2017. 04. 20. 10:22
kinter1
"...Ráz a gyertyapipa..." Nemá....
[#5346933] 2017. 04. 20. 8:24
puzso03
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. Factory ditechről van szó. Piaggio blokkot. Hogyan tudnám kikérni hogy a gyújtótrafó jó vagy sem. Két vezeték megy be. És a gyertyakábel ki. A két bemenet (primer) ellenállása 0.8 ohm . Hogyan tudom megmérni a szekunder tekercset és mennyi a normális érték? Eszi a gyertyát és most be se indul új gyertyával. Ráz a gyertyapipa.
[#5346932] 2017. 04. 20. 8:24
puzso03
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. Factory ditechről van szó. Piaggio blokkot. Hogyan tudnám kikérni hogy a gyújtótrafó jó vagy sem. Két vezeték megy be. És a gyertyakábel ki. A két bemenet (primer) ellenállása 0.8 ohm . Hogyan tudom megmérni a szekunder tekercset és mennyi a normális érték? Eszi a gyertyát és most be se indul új gyertyával. Ráz a gyertyapipa.
[#5346931] 2017. 04. 20. 8:24
puzso03
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. Factory ditechről van szó. Piaggio blokkot. Hogyan tudnám kimérni hogy a gyújtótrafó jó vagy sem? Két vezeték megy be. És a gyertyakábel ki. A két bemenet (primer) ellenállása 0.8 ohm . Hogyan tudom megmérni a szekunder tekercset és mennyi a normális érték? Eszi a gyertyát és most be se indul új gyertyával. Ráz a gyertyapipa.
[#5346927] 2017. 04. 20. 8:23
lacr5gtt
Sziasztok!

volna egy olyan problémám,hogy mentem a motorommal esős időben egyszer csak leállt és azóta se kép se hang.Nem indul be.Volt egy szakinál majd 1 évet aki annyit talált hogy állítólag nem ad benzint az injektor.Valaki tudna egy normális hozzáértő szerelőt ajánlani aki nem Porsche árkategóriában dolgozik és nem éveket van nála a motor?