Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ja a torlónyomás. Persze a pad fújja a levegőt mint az orkán, különben pillanatok alatt elfőzné a vizet a szerencsétlen motor. Van rajta egy hatalmas ventilátor.Akkor jön az igazi szadi a mérés során, mikor ki írja a számítógép hogy mostantól 100% os gázállás. Onnantól nincs kegyelem.
Hello Pubec!

Megjött az Arrow chip, beszereltem. A találékony olaszok az elektronikai alkatrészek lábait jó vastag ragasztóval rögzítik a panelen. A kondik cérnavékony lábai letörhetnek ha hosszúra hagyják őket. A chip pedig szilikon gumival volt fixálva. A rázkódás miatt, jól bekenték nehogy kipotyogjon.
Szerény tuningom az alábbi összegekbe fájt:
-Arrow saválló dob: 40e Ft (olcsóér vettem bótolós csákótól) újonan
-Arrov összekötő cső: 27e Ft
-Arrow chip+postakölts.:13,4e Ft
-Aprilia nyitott "amerikai tip." szívócsonk: 15 e Ft
Kicseréltem a légszűrőt, olajat.
Holnap újból leméterem, ha nem fogja legalább a gyári 126 lóerőt kinyögni, akkor nagyon megráncigálom a fülét.
Hi Tuonos!

A teljesítmény mérésedet torlónyomással csinálták? Amikor vettem a motoromat adtak nekem is egy mérési diagramot 138 lóerőről. Ezt már akkor sem akartam elhinni amikor a kezembe kaptam, aztán amikor láttam, hogy 2002 júniusi a mérés a motor meg 2003-as, akkor aztán 100%-ig biztos voltam, ez nem az én görbém.
Én is meg akartam venni ahírdetett Arrow chipet, de végülis a FactoryPro mellett döntöttem. Amúgy mennyit kérnek a forgalmazónál érte? Ha jól értem Te csak egy dobot vettél magában, az összekötőt rendelni kellett. A gumicuccost irigylem, nálam a K&N szűrő, chip már installálva, ha kész lesz a kipufogó is, viszem méretni. Az Aprilia napot én is nézegettem, de pont szerdán van. Pech!
Hello Pubec!

A gumi csonkot ma sikerült beszereznem az Apriliában Dunakeszin 12,3 e pénz volt. A chip-ért még januárban telefonáltam a hírdetőnek, de már eladta. Így kénytelen voltam megrendelni az Arrow forgalmazójától, mint korábban az összekötő csövet. A dob zsír új volt, útcára nem okés verzió. Sokáig árulgatta a pasi akitől vettem. Brutálisat szól! A mérés során eléggé elszineződött, mind az összeköző cső, mind a dob. Szakértők szeint a saválló anyag 450 fokon vált szint, ez a hőmérséklet még a perforált cső, és az üveggyapot mögött is megvolt a külső héjjon. A csőnek nyomát sem találom a neten, de szerintem eredeti, csak valami 4-5 éves modell lehet.
További tervek: Gumi csonk, chip, új légszűrő beszerelése. Aztán végre már motorozni is szeretnék
Április 18.-án Aprilia nyíltnap a ringen! Remélem addigra minden összeáll és füstölő hátsógumival fogok kigyorsítani Ezen én lepődnék meg legjobban.

csa
Hello Tuonos!

15 ezerért van egy eladó EEPROM Arrow dobhoz. Itt a link: http://www.kepesmotor.hu/motor...
Érdekes, hogy csak 5000-től indul a mérés, de szerintem az eredmény nem rossz. Általánosan 10-15 lóerő az elég komoly különbség. Ha keréken ennyivel kevesebb az OK, de kuplungon Egyébként most hogy is állsz? Sikerült már szerezned olyan korábbi kiadású gumi cuccost a váz és airbox közé? Szép a dobod. Új vagy használt?
A leömlő már fent van a gépemen, Martinnal kell egyeztessek a jobbos közdarab meg a két dob bilincsének legyárásáról. Megcsinálja, de az időpont még kérdéses. Kicsit izgis, hogy a lánc nem fog-e beleverni a bal oldali leömlőbe. Az Aprilia által forgalmazott 2-2 Akrához állitólag adnak egyláncterelőt de nekem ilyen nincs.
Hello Pubec!

Az Akra rendszert nem tudtam összehozni a Tuono-ra, helyette egy Arrow racing cső sikeredett. A hozzá való chip-re még várok. A hétvégén városunkba látogatott a MAMI diagnosztikai kamionja egy lelkes csapattal a fedélzetén. Ingyen mértek teljesítményt az önkéntesek motorján. Szomorú volt látni a lefelé biggyedő szájú motor tulajokat. A legtöbb sportdobos gép 10-15 lóerővel volt gyengébb mint a gyári adat. Nekem is "csak" 120 Le jött ki motorból a kupplungra vissza számolva. De remélem hogy chip és a nyitott air box valamit javít ezen. Érzésre is és papíron is egyenesebb lett a nyomaték görbe, nincs meg a 100 Nm, de a lyuk eltünt belőle.
Te hogy haladsz a kipu. faragással?

Üdv
Hello Tomi!

Köszi az infót, küldtem mailt.

üdv
Gábor
Üdv. Gejzon, leendő Tuonos társam !

Az Apriliamotor.hu-n a tuonos fórumban olvastam egy -két hete, hogy az egyik srác pont egy ilyen cserét csinált (fz1-tuono). Esetleg kérdezz ott is rá, hátha tud segíteni.

Tomi
Üdv Tuonosok!
Már régóta szemezgetek egy ilyen géppel, ráadásul az idei színkombináció (piros-fehér) nekem nagyon bejön. Egy Yamaha Fazer 1000-rel járok, ezt szeretném "emberi áron" beszámíttatni. Kérdésem az lenne, hogy ismertek-e egy igazán megbízható, rugalmas, igazi kereskedést. Mohácsi vagyok, de ha jó ajánlatot kapnék elmennék az ország másik végébe is.
Minden jót Mindenkinek!
gejszi

Köszi!

IP-t én sem találtam...., IGOL-t fogok beledönteni legközelebb 15w50 ásványi ...az van itt a cégnél
Látod, én is jót akartam ..nem gondoltam volna hogy ekkora különbség lesz, megvettem az egyik legszuperebb olajat amit lehet kapni, aztán tessék.....
Hello Laci!

Idáig 10w50-es szintetikus olajokkal kisérleteztem, nem jó bele. Eszi. 1000 km-en ebben 800 Km autópálya volt, kb 0,35 litert kajált meg a gondosan bejáratott motor. Most tvasszal szótfogadok az Aprilia gyári javaslatainak, és 15W-50-es Ásványi!!! olajat fogok beleönteni. Bizonyára nem véletlenül hangsújozza a könyv hogy ásványi olaj. Nézem a Motult de azt túl olcsónak találtam, talán az Ipone lenne a legjobb választás. Az Agip és az IP amit a kezelési könyv említ, gyakorlatilag beszerezhetetlen nálunk.
A régi mille blokkot nem nagyon kell forgatni, középen is úgy megy hogy mindig ledöbbenek rajta. Emiatt szerintem az ásványi kence megégésétől nem kell tartani.
Ha valaki tud ilyen olajat szóljon.
Mobil1 Racing 2T
Szevasztok!

Ti melyik olajat öntitek a gépbe?Szigorúan 15W50 vagy vmi mást is próbáltatok?
Most döntöttem bele Castrol R4 SBK-t, kicsit talán hangosabb lett a váltó...lehet hogy vékony bele....
hello mindenki! www.aprilia-racing.hu egy folyamatosan fejlődő oldal! Mindenkit szívesen látunk a tagok között, bannercsere is érdekel! mail címem: takarojani@gmail.com (linkbe is) takarojani@gmail.com
Szegasztok!

A 15-ös lánckeréket csak ajánlani tudom! Ugyanaz volt a tapasztalatom, mint neked Tuonos. 6.-ban nem akart kiforogni az istennek sem, 250-nél megállt. A 15-ös lánckerékkel is 250-ig megy, szóval semmi végsebesség veszteség, mert ezzel ki tud forogni. Mondjuk én nem nagyon közlekedem 200 felett, inkább a gyorsulás miatt cseréltem, ami viszont határozottan jobb lett.

Harpi,
a nyomaték görbe valóban nem fest túl jól, de ennek semminemű negativ hatása nem érvényesül. Inkább vicces, hogy 6000-nél megindul a motor mint a bajnok, miután meredeken el kezd nöni a teljesitmény.
Az sokkal inkább kellemetlen, hogy 2500-3000-röl nem tudok egyenletesen elgyorsitani, jobb visszakapcsolni. Egyébként ezen is sokat segitett a kisebb lánckerék.
Hello Pubec!

Szertném leáttételezni a Tuonomat. Most alap helyzetben 200 fölött már elfogy belőle szufla, és nem pörögjön ki a tiltásig 6. ban. Neked elől kettővel kisebb fogaskerék van úgy tudom (15-ös) .... Írd már le légyszíves milyen volt előtte és milyen lett utána mocc

Köszi.
Hali Pubec!
Most néztem meg a motor diagrammot amit feltettél! Na öregem ez a gyári nyomatékgörbe rettenetes !!!Ez olyan mint amit egy szezmográf rögzít közepes erősségű földrengés közben!
Tényleg ekkora lyukak vannak a nyomatékleadáskor?
szépen lassan megjöttek a rendelt cuccok, és kiderült, hogy a jobb oldali oldal dekniben nincsen gyárilag üveg. Aztán ki akarták cserélni arra ami benne volt, de kinyomáskor elpattant. Aztán azt is rendelni kellett, és azt persze később rendelték.

Fényképező azért volt nálam, mert eredetileg a Citára készültem, és pont elfér az ülés alatt, így gyakran nálam szokott lenni.
hm... csöppet melléfogtál az árakban!

-tank: 123.000
-oldal, és faridom: 18-18.000
-lábtartó konzol, lábtartóval együtt: 23.000

Valamikor még tudtam az egészet fejből, de már nem emlékszem. Casco-ra ment az egész, igaz az önrész miatt gáz volt, de inkább így oldottam meg. Van egy fél éves motorom, és festett tank legyen rajt??????
Az a Pegasus olyan forma mint a gyári, és nincs ilyen hosszú vége mint a tiédnek ...
De kurvajó a tiéd is!!!!!!!!!!!!

Amúgy 1 kis jártasságom van Kawa terén
Tank az 150
de te meg is vetted, vagy csak festetted
Vannak olyan árak a Kawánál ... Pl az ER6-ba ami van izzó foglalat ... Az a kis fekete átalakító szerűség ...
Ugyan ez van a VN2000-be meg asszem a 900-ba is...
Szted mennyi pénz 1 olyan 14E Ft
és kapásból 2 kell
és anélkül még a kábelezést csak-csak megoldod... de az tartja azt a szart hogy ne párásodjon a lámpabúra ...
Szal vicc ez a Kawa
Gondolom oldalidom is benne van 100-ba
A lényeg, hogy volt nálad fényképezögép! Még jó, hogy nem a Bódisra fektetted! Akkor jobban összekarcolódott volna, mint a csizmádtól
Mi volt olyan súlyos, hogy másfél hónapig horgony volt?
rátapintottál. bukta volt. oldalára fektettem a Vasat.
Bocs! piciben nem láttam, hogy ezt pont megvariáltam. szóval azon a részen a csizma könnyen összekarcolja a csövet.
Hi!

Bódis dob van rajt, azért az is szépen muzsikál.
Nem értem. Van egy ER-6-od ami ugye nem lehet egy régi darab és mégis 7 hétig állt?
Mit lehetett egy új motoron igy elb@szni? Vagy bukta volt?

A hátsó fék a Tuonon valóban felejtős. Illetve nekem is ez a tapasztalatom. De nem is igazán hiányzik, mert ott a két nagy elsö tárcsa meg a motorfék ami nem elhanyagolható egy V2-esnél még a csúszó kupplung ellenére sem. Nem tudom, hogy ez melegedésre vezethetö-e vissza, mert hidegen is ugyanolyan tré.

Olvass vissza a fórumon, én pl. a 30-as hozzászólásban irtam le a véleményem a Tuonoról.