Valószínűleg nem véletlenül kerül ennyibe. Ha megveszed akkor úgy számolj hogy minimum még egyszer ennyit rá kell költened de ha valami komolyabba is belefutsz akkor a többszörösét.
Vigyél multimétert és nézzétek meg a töltést, ha ezen aggódsz.
Nem nagyon tudok tipikus motorbajról (szerencsére a blokk nem olasz, hanem Rotax), elektromos nyűgjei vannak pl. üza. pumpa, töltés, effélék, illetve az alkatrészellátás leginkább bontós lesz.
Első motornak erős, de a te bőröd, a te pénzed, a te döntésed.
Sziasztok!
Most van lehetőségem megvenni egy gen1 Touno 1000 RSV-t. Szombaton megyek megnézni. Új akksit nyár elején vettek bele, viszont most a telefonba azt mondták, hogy majd bebikázzuk aztán akkor ki tudom próbálni. Előfordulhat hogy ez is töltési problémával küzd? Mondjuk elmondásuk szerint egész nyáron állt a motor. Viszont ami miatt nem tudnám otthagyni az az, hogy 550e Ft-ba odaadná az ember. Mivel ő autókereskedő ezért nem akarja, hogy télen "nála rohadjon", mert nem tudja hova tenni. Azért adja ilyen olcsón, mert veszek tőle egy autót is mellé. Mi a véleményetek?
Ja és első motorom lenne 😄
Sziasztok!
Előjött nálam is a gen 1-es Tuono-n a töltés gond. Alapjáraton 12.5-12.8 V körüli. Olvasgattam a témában, írtak fesz. szabályzó és kontakt hibákat a töltő kábelnél.
Van valakinek vele tapasztalata, hogy merre lenn érdemes elindulni a javítással?
1.490-ről indult ami szintén az alja ahhoz képest ahogy képen kinéz és a kevés km. alapján. Ezért gondolom hogy valami nem kerek. Elmennék megnézni csak úgy, hogy valós-e de nekem ez már túl messze van ahhoz.
Valaki ismeri ezt a motort? Valamiért nekem túl olcsónak tűnik és folyamatosan csökkentik az árát. Talán átverés lehet?
https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/tuono_1000/aprilia_tuono_1000-21789616
Nem leszek nagyon releváns (gondolom), de öreg Caponorddal meggyűlt a bajunk és az faj- illetve kortárs.
Borult a motor, sokminden tört vagy sérült. Műanyagok 80%-a már nincs gyártásban, kiegyenlítő tartály megszűnt, telócsizma se volt új, de még a bele való csúszóperselyek se kaphatók...
Bontott cuccból hosszú hónapok alatt lett összelegózva, alig volt értékelhető OEM cucc hozzá csavarokon, csöveken meg aprólékokon kívül.
Sziasztok.
Érdeklődnék hogy a legrégebbi 1000-es Tuonokhoz még biztosított az alkatrész ellátás? Kapni mindent vagy, öreg motor révén van amiket nem lehet beszerezni újban?
A legtöbb tapasztalata a Google-nak van, főleg külföldi fórumokon. Mivel itthon nem túl sok ilyen motor van. De kereshetsz User, Service, Workshop manual-okat is a neten.
Amúgy amit leírtál az teljesen normális jelenség. Amikor van menetszél által hűtés, akkor jobban hűl. Ennyi.
Bár nekem V2, de lakott területen nekem is 98-99 °C és megy a hűtőventilátor. Ez van.
Kell neki a 80+ , hogy 80°C körül álljon a hűtőfolyadék hőmérséklet.
A hűtőfolyadék hőmérséklete miért enné meg a generátort? 😄
Sziasztok!
Van valakinek esetleg tapasztalata Tuono V4R ről ? (2011)
Egy nagyon egyszerű kérdésem lenne csak hogy kinek mi az üzem hőmérséklete? 75-85 között mozog nekem országúton. amivel nincs is nagy gondom. De! lakott területen egyszerűen nagyon sokallom, 97-100-103c on mozog. Tudom hogy V4, és ez vele jár, csak egyszerűen nem tudok dűlőre jutni :\ Termosztát müködik, ventilátor szintúgy. ill most volt generátor és feszültségszabályozó cserélve, mert meg égett a generátor :\ és most kicsit aggódok, hogy ez nehogy meg egye az újat. Motor Szervizben cseréltek, ellvileg jobb minőségű utángyártotat rakott bele.
Válaszaitokat előre is köszönöm :)
Az nem probléma. :)
Viszont most megcsinálom rajta az olajcserét, szelephézag állítást, egyéb kis karbantartásokat, utána élvezni szeretném. Csak ősszel szeretném szétszedni az elejét, amikor leteszem majd. Majd kereslek akkor, nem felejtem el. Lehet, hogy megyek is majd arrafelé.
Azt tudom, hogy a gyári ajánlás a 15-50, csak nekem itt van elfekvőben a 10-40-es full szintetikus, nem olcsó olajom. Akkor nem bajlódnék az eladással. Arra gondoltam, hogy egy szezon alatt nem okoz nagy kárt. Csak nem ismerem a motort, nincs vele tapasztalatom. Én azt gondolom, hogy jó lenne bele, csak a kuplung/váltó miatt vagyok elbizonytalanodva kicsit.
Jut eszembe, ezt nem tudjátok, hogy milyen csatlakozó lehet? A motor bal oldalán van, a tank alatt középtájban.
Ill. nem tudtok valakit, aki javítja a kijelzőt? Sajnos a jobbos kijelzőm szarakszik. :(
Nem nagyon tudok tipikus motorbajról (szerencsére a blokk nem olasz, hanem Rotax), elektromos nyűgjei vannak pl. üza. pumpa, töltés, effélék, illetve az alkatrészellátás leginkább bontós lesz.
Első motornak erős, de a te bőröd, a te pénzed, a te döntésed.
Most van lehetőségem megvenni egy gen1 Touno 1000 RSV-t. Szombaton megyek megnézni. Új akksit nyár elején vettek bele, viszont most a telefonba azt mondták, hogy majd bebikázzuk aztán akkor ki tudom próbálni. Előfordulhat hogy ez is töltési problémával küzd? Mondjuk elmondásuk szerint egész nyáron állt a motor. Viszont ami miatt nem tudnám otthagyni az az, hogy 550e Ft-ba odaadná az ember. Mivel ő autókereskedő ezért nem akarja, hogy télen "nála rohadjon", mert nem tudja hova tenni. Azért adja ilyen olcsón, mert veszek tőle egy autót is mellé. Mi a véleményetek?
Ja és első motorom lenne 😄
Előjött nálam is a gen 1-es Tuono-n a töltés gond. Alapjáraton 12.5-12.8 V körüli. Olvasgattam a témában, írtak fesz. szabályzó és kontakt hibákat a töltő kábelnél.
Van valakinek vele tapasztalata, hogy merre lenn érdemes elindulni a javítással?
Köszi, Norbi
Valamiért mégsem viszik el.... 🤔
https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/tuono_1000/aprilia_tuono_1000-21789616
Borult a motor, sokminden tört vagy sérült. Műanyagok 80%-a már nincs gyártásban, kiegyenlítő tartály megszűnt, telócsizma se volt új, de még a bele való csúszóperselyek se kaphatók...
Bontott cuccból hosszú hónapok alatt lett összelegózva, alig volt értékelhető OEM cucc hozzá csavarokon, csöveken meg aprólékokon kívül.
Érdeklődnék hogy a legrégebbi 1000-es Tuonokhoz még biztosított az alkatrész ellátás? Kapni mindent vagy, öreg motor révén van amiket nem lehet beszerezni újban?
Amúgy amit leírtál az teljesen normális jelenség. Amikor van menetszél által hűtés, akkor jobban hűl. Ennyi.
Bár nekem V2, de lakott területen nekem is 98-99 °C és megy a hűtőventilátor. Ez van.
Kell neki a 80+ , hogy 80°C körül álljon a hűtőfolyadék hőmérséklet.
A hűtőfolyadék hőmérséklete miért enné meg a generátort? 😄
Van valakinek esetleg tapasztalata Tuono V4R ről ? (2011)
Egy nagyon egyszerű kérdésem lenne csak hogy kinek mi az üzem hőmérséklete? 75-85 között mozog nekem országúton. amivel nincs is nagy gondom. De! lakott területen egyszerűen nagyon sokallom, 97-100-103c on mozog. Tudom hogy V4, és ez vele jár, csak egyszerűen nem tudok dűlőre jutni :\ Termosztát müködik, ventilátor szintúgy. ill most volt generátor és feszültségszabályozó cserélve, mert meg égett a generátor :\ és most kicsit aggódok, hogy ez nehogy meg egye az újat. Motor Szervizben cseréltek, ellvileg jobb minőségű utángyártotat rakott bele.
Válaszaitokat előre is köszönöm :)
Viszont most megcsinálom rajta az olajcserét, szelephézag állítást, egyéb kis karbantartásokat, utána élvezni szeretném. Csak ősszel szeretném szétszedni az elejét, amikor leteszem majd. Majd kereslek akkor, nem felejtem el. Lehet, hogy megyek is majd arrafelé.
Viszont akkor nekem is postáznom kell majd.....
Köszi, akkor idén a 10-40-el fog menni, aztán megkapja a 15-50-et.
Az ott egy power commander injektor csatlakozó ahogy lataom
Tőlem sajnos elég messze vagy....
Jut eszembe, ezt nem tudjátok, hogy milyen csatlakozó lehet? A motor bal oldalán van, a tank alatt középtájban.
Ill. nem tudtok valakit, aki javítja a kijelzőt? Sajnos a jobbos kijelzőm szarakszik. :(