Biztosítók

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A gazdasaági totálkár azt jelenti, hogy az alkatrész és a javítás költsége annyi lenne mint a jármű forgalmi értéke vagy azt megközelítené. Vigyázz mert ilyenkor a roncsot elég jól felértékekik így akarják majd a forgalmi érték és a maradványérték különbözetét. Kifizetni.
Bevett gyakorlat az is hogy körbekérdezik a bontókat aki a többet ajánlja annak kell leadni és kifizetik a többit {forgalmi érték}
Vagy
Általában gyári új alkatrészekkel valamint szakszervíz óradíjaival kalkulál a biztosító ezért lesz magas a javítás költsége. Érdekes lehet átgondolni a bontott utángyártott alkatrészekből történő javítást ill. nem szakszervizet hanem valami más műhelyet.
Kérdés milyen mérvű a kár és egyáltalán érdemes-e megjavítani.
Ez az első esetem, ezért kérnék segítséget, mivel nem nagyon tudom milyen lehetőségeim vannak.
Rendőri helyszínelés volt, az autós elimerte a felelősségét. A motort javíthatatlanná vált, amiről most kaptam értesítést. Az anyagi kárrendezésre várnom kell, mert a rendőrségtől még nem küldték ki a balesettel kapcsolatos iratokat. Személyi sérülés nem történt.
Mi történt?
Bíróság?
Sziasztok!
Ma kaptam meg biztosító levelét, amiben közölték, hogy gazdasági totálkárosnak minősítették a járművemet. Nekem ez az első biztosítási ügyem és megköszönném , ha hozzáértők adnának némi tanácsot, milyen lehetőségeim vannak jogi,anyagi vonzatban. Segítséget előre is köszönöm.
ez nem biztositó, csak egy közvetítő. a kapcsolatnál van hogy mivel foglalkoznak:Biztosítási ügynöki, brókeri tevékenység.
mabisz honlapján vannak fent a MO-n hivatalosan bejegyzett biztosítók, ez nem szerepel ott..
Sziasztok!

Kinek mi a vélemény/tapasztalata ezzel a biztosítóval?
http://motorbiztositasok.hu

Náluk kötnék biztosítást és gondoltam hogy előbb utánakérdezek a dolognak. :)
Igazábol ez a kötelező mellé kiegészittés gyanánt jó! Szezon elött valószinű én is kötök náluk! De facén megtalálható a srác aki csinálja és korrekten elmond mindent!
Ezek szerint korrektek, tehát érdemes lehet elgondolkodni rajta.
Szia! Konkrétan a biztositót nem ismerem,annyi tapasztalatom van velük,hogy van saját ügyvédjük,nekem most ő intézi a balesetem utánni kártéritést! Utólag bánom,hogy náluk nem volt kötve!
Hello,

nekem a bankkártyámhoz és a lakásbiztosításomhoz van. Nem kötnék.
Sziasztok. Ezzel a biztosítással kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
http://motorbiztositasok.hu/in...
urak!!
ha ilyen marad az idö holnap is és nem esik,akkor kinézek bécsujhely felé egy kis faluba ismerösökhöz..
pesttöl kb 270km...osztrák határtol csak 28km...
érdemes vmi biztositást kötni?? ha igen,mit??? thanx
Kezemben van a balesetbejelnto, ahol elismeri az autos a felelosseget. Ilyen esetben is varni kell a rendorsegi hatarozatra? Nagyon kivancsi vagyok, hogy a rendorseg mit fog megallapitani. Fouton mentem, autosnak elsobbsegadas kotelezo tablaja volt, nem indexelt balra, nem nezett balra, nagy ivben kikanyarodott. Habar mar az autos beprobalkozott a balesetbejelento megirasakor, hogy o mar az en savomban vart, hogy kiengedjek jobbrol, de nagy nehezen elismerte a felelosseget.
Igen, jól gondolod. A biztosító mindenképpen fog fizetni csak hát ügye az összeg még piacon van. Ha van rá keret akkor természetesen úgy a legjobb ha megrendelés az alkatrészt de innen a Kárrendezés egyesség alapján fog történni, mert gondolom nem lesz mindenről számla. Ha volt rendőrség az is idő amíg lesz határozat, a biztosító az összes papír beérkezése után 15 napon belül fizet. Én beszélnék a biztosítóval érdeklődnék a kp Kárrendezésről. Ez azt jelenti előre kifizetnek 1 összeget és nem kérdeznek semmit. Persze a jogalapot tisztázni kell ezért kell a rendőrségre várni.
Gondolom két opció van ilyen esetben: 1. márkaszerviz, számla, biztosító fizet mindent, nekem csak el kell hoznom a motort. 2. Márkaszerviz mond egy horribilis összeget (már csak az idom miatt is), biztosító totálkárra veszi az anyagi része miatt, ezért felajánlanak egy összeget, amivel én azt kezdek, amit akarok.
Jól gondolom? Kizártnak tartom, hogy a biztosító elfogadja a márkaszerviz által kínált összeget a max 1 millát érő motoromra, ergo nekem kell megoldani a helyreállítást. Ahogy számolgattam, vígan 300.000 Ft-ból helyreáll, ebből 150.000 Ft az ebay-es idomszett.
Ha ez így fog történni, ahogy én elgondoltam, akkor már most megrendelhetem az idomszettet, mivel az is 5 hét mire megérkezik. Innentől kezdve gondolom minimum 1,5 hónap, míg egyáltalán pénzösszeg megállapításra jutnánk a biztosítóval. Ha megvárnám ezt a 1,5 hónapot és akkor rendelek idomot, akkor innentől számítva 3 hónap múlva lenne motorom. Szóval ezen jár az agyam, hogy felesleges úgy mond várom a rendeléssel. Jól gondolom vagy ez nem ilyen egyszerű?
a forgalmi értéket valahogy mindig sikerül alul lőniük minimum egy szerény 20%-al
Nos, totálkár esetén a forgalmi értékből indul ki a biztosító. Megnézik egy ugyanolyan évjáratú, és felszereltségű motor árát. A roncsra felszámol valamennyit de nem úgy ahogyan írtad nem a forgalmi éték - alkatrészek és javítás hanem ennél jóval többet.
Ez azért van mert új gyári alkatrész árakkal és szakszervíz munkadíjat veszi alapul, viszont felelősségi kárnál avultatja az alkatrészek árát illetve ebben az esetben szerintük a roncs értéke több mert ha a roncs eladásra kerülne munkadíj sem keletkezik (szerelés, festés stb.) ezt nem kell kifizetni kártérítés estében. Ezért ügye rendesen fekúszik az úgynevezett maradvány érték. A te esetedben ahogyan írtad főként műanyag alkatrészek spoilerek ill lámpa sérült ezek viszont nem avulnak és drágák tehát valószínű a gazdasági totálkár. (szoktak árajánlatot bekérni a szervízektől)
Viszont biztosan meg fogják kérdezni mi a szándékod, hol fogod javíttatni stb. Itt kell alaposan átgondolni és eldönteni mia szándékod meg akarod-e tartani és javítani vagy megválni tőle. Ha javítod hol és milyen alkatrésszel. Kérd nyugodtan a biztosító segítséget lehet velük alkudozni. Van kárkifizetés számlára ez utólagos ekkor neked kell mindent megelőlegezni. Vagy lehet egyesség alapján ekkor előre fizet a biztosító és nem kér és kérdez semmit. Nem a telsség igényével röviden ennyi
Persze,azt előbb leadtam!
Balesetbejelentot leadtad elobb vagy csak a hatarozatot?
Mivel a határozatot csak decemberben küldték ki,ezért csak akkor tudtam bemenni a biztosítóhoz,mert amíg az nincs kéznél,addig el sem indul az ügy.Az elején a szervíz húzta az időt,és kb 3 hét kellett nekik,mire összedobtak egy árajánlatot.Utána a biztosító szarakodott,meg ugye nem kapkodják el a válaszadást.Már minden oké,csak a szervíz nem siet,de muszáj jópofát vágnom mindehhez!
Szia! Ránézésre nincs nagy gond, anyagilag annál inkább. Összes idom sérült. Lámpa is sérült. Jobbos lábtartó konzol, hátsó ülés. Venti lapát nem forog kézzel. Egyelőre ennyi, de ha csak az idomot nézzük, szerintem az kb 500.000 Ft, lámpa 150.000 ft, lábtartó konzol 40.000 Ft, hátsó ülés 55.000 Ft. A motorom magyarországi használt értéke kb 900.000 Ft (idén költöttem rá 150.000 Ft-ot -> fém fékcső, fékolaj, telóolaj és szimering, motorolaj, szelephézag ellenőrzés, légszűrő, előre-hátra ebc hh goldstuff betét, stb). Mivel a sérült elemek bőven meg fogják haladni azt az értéket amit írtál, akkor GTK-t fognak megállapítani? Azt mondják, hogy 600.000 Ft, ebből pedig a roncs ér 400.000 ft-ot? Vagy hogy képzeljem el? Ahogy számoltam kb 300.000 Ft-ból faszán meg lehetne oldani utángyártott és bontott alkatrészekből. Szerencsére nem hiteles :-) Az a komoly, hogy a lábtartót zúzta szét a kocsi, szóval a lábamra kaptam az ütést, ezért csak a vádlim van szétzúzva, azt is a mag1-es csizma teteje okozta. Semmilyen ruhámon nincs egy karc se, kivéve a puha asesso térdvédőmön 2 pötty, plusz a térdemen az a 2 pötty :-) Vállamra érkeztem, az sajog, sisak nem ért le. (még szerencse, 140k-s shoei sisakra mit írtak volna ki? 30.000-et? A lábamra 8 napon belülit írtak, nagyon kíváncsi vagyok, hogy 5 nap múlva ugyanúgy fogok-e tudni menni, mint a baleset előtt! Jelenleg úgy szökkenek, mint akit jól megraktak hátulról.
Szia! A határozatot adtad le vagy a balesetbejelentőt? Mi az oka, hogy még mindig nem kezdődött meg a motorod javítása?
Szia!

Nem írtunk, mert a rendőr azt mondta, hogy nem kell, majd 1,5 hónap múlva jön a határozat. Beszéltem másnap kárszakértővel és biztosítókkal, azt mondták, hogy a "kéksárga" az mindenképpen kell. Szóval szerencsére másnap írtunk egyet, beadtam a biztosítóhoz, ahol elvileg MNB szabályozás szerint 5 munkanapon belül fel kell venniük velem a kapcsolatot.
Hello!
A totálkárnál nem biztos, hogy jól jársz. Ugyanis kiszámolják a sérült alkatrészek árát + a javítást. Alkatrészt még avultatja is, motor évjárat függvényében. Ha a kalkuláció meghaladja a forgalmi érték kb 60-70%-t akkor gazdasági totálkár. Ekkor azonban elég borsos számol maradványértékként a "roncsra" és a különbözetet akarja majd kifizetni. Ha hiteles az külön probléma mert tk-nál a bankkal való elszámolás is kell és a maradék pénzt kapod , ha jut. Tehát ha javítható át kell gondolni hogyan éri meg utángyártott, bagy bontott alkatrészek pl. nem szakszervízben történő javítás. Stb. A biztosítók kicsit rugalmasak lehet velük alkudozni. Próbálj meg mindent kicsikarni, ne aggódj ők is kicsinyesek maguktól nekem ajánlanak fel semmit, de ami jár azt kifizetik. Javaslom Írj össze mindent a legutólsó apróságig mindent. Ruhát cipőt stb mindennemű költséget mankót bérgépkocsit szóval mindent. Azután pedig a maradandó károsodást 1 év után. Valamint a nem vagyoni kártérítés lelki sérülés azóta nem mersz motoora ülni felriadsz álmodból stb. Ne legyél szívbajos ők sem azok!!!