Ha nem is olcsóbb de rugalmasabb az aprillia ügyintézés , nem tudom ezt leírni hogyan van , fater segített mahinálni a rugókat .Csak az a kérdés hogy hogyan vagy mi miatt tud az kiakadni .
Bementem a boltba és mondtam a srácnak hogy ha már sendához nem jött meg akkor nézzük meg hogy Aprillia rx hez van e ( az is d50bo blokkos ) és érdekes módon az megjött másnapra , na de az öröm az hogy ma szétszedtem és a régi rugónak sincs baja hanem ott belül van még egy rugó és mintha az akadt volna ki a helyéről .A régi és az új rugót egymáshoz tettem és semmi különbséget nem vettem észre.Ezentúl ha blokk alkatrész kell aprilliához kérem...
Az olaj leeresztő csavart megtaláltam a blokk alján na de hol van a vissza töltő nyílás ?És mennyi olaj kell bele 650 ml ? Csak fagyálló desztillált víz nélkül mehet a hűtő rendszerbe vagy kell bele víz is ?
Nincs még rögzítve a dekli , a műanyag és a fém fogaskerék még nem ér össze nem úgy csavargattam .Úgy forgattam meg hogy a dekli a kezemben van :)De most már forog rendesen ahogy finoman tekergettem. Csak én barom fedél tömítést felejtettem el venni :( így várnom kell az összerakással a jövő hétig.Rendes fagyállót fogok desztillált vízzel bekeverni és az egész hűtő rendszert kitisztítom előtte.
Ne tedd! Ne forgasd csóri lapátot kézzel! Azt a lapátot és tengelyt fogaskeréken keresztül a járó motor hajtja. A kis anya a tengely végén leszorítja, de ha forgatod akkor az anyát is vagy jobban rátekered és szétnyomja a lapát közepét, vagy fellazul és kevésbé fogja keringetni a vizet. Majd az olaj keni a tengelyt, a víz meg a lapátnál fogja kenni, már ha rendes fagyállót töltesz bele, nem csak szimpla desztvizet.
Ma szétszedtem és felújítottam a vízpumpát , robbantott ábra szerint.Kicseréltem mindent ( tengely , 2db szimering , alátétek , lapát stb ) De az új tengely nehezen ment a helyére ,a régi is nehezen jött ki finom kalapácsos műveletre volt szükség .Most a helyén van de kézzel nem igazán tudom forgatni , normális ez és majd az olaj ,víz fogja kenni meg kicsit be kell kopnia a tengelynek ? Kézzel fogom a műanyag lapátot és nem forog ( fújtam neki kenő sprayt akkor már lehet kissé forgatni ) .
Szia!
A gyertyánál, ahogy betudtunk nyúlni nem volt vizesedés, úgyhogy talán nem ment oda víz , és sajnos ugye, most vettem a motort használtan, viszonylag látszik rajt hogy sokat állt a gép, úgyhogy nem tudom, hogy csak télre engedte le a vizet a srác, vagy elfolyt :S
A motort nem sikerült még beindítani, a gyertyát kicseréltük mert teljesen bele volt rohadva sajnos, gyújtás most jó, berúgni be lehet, de még mindig nem indul.
Köszönöm szépen hogy írtál, megfogom nézni!
Hali!
Ha szerencséd van, akkor csak a víztér csavarjai nincsenek megfelelően lehúzva és azért tud ereszteni, bár akkor valószínűleg gatya lett a tömítőgyűrű. Valószínűleg egy tömítés szett csere megoldja a problémádat.
De... mert az mindig van... kérdés, hogy miért feltűnő a szörcsögés? Víz nem fogyott drasztikusan a rendszerből? Mert valaminek eléggé nagy nyomást kellett produkálnia, hogy észrevehető legyen. A vízpumpában nem vagyok biztos, hogy képes rá. Legrosszabb esetben a henger, vagy a forgattyúsház teleszaladt vízzel.
Szia! Igen, folyik a víz is, de nem a gyertyától pontosan, hanem ott a gumi vagy réz (nem tudom pontosan) tömítés mögött. nem közvetlen a gyertya foglalatban, a gyerta tökéletesen meg van húzva. Máshol nem folyik víz, lehetséges, hogy csak a tömítés szettet kéne megvenni, vagy esetleg nagyobb a hiba?
Azt kéne tudni, hogy mitől szörcsög a henger.
Lehet, hogy a gyertya nincs meghúzva? Vagy szörcsög és folyik a víz is? (a hengert leveszed és átnézel rajta mindent. Ha a tömítések jók akkor összerakod újból)
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni mivel nagyon kezdő vagyok még a motorozásban, most vettem egy Derbi Senda Sm 49ccm motort, beindítani már nem tudtam, mivel rugásra szörcsög a gyertyánál a víz, és folyik.. Meg szeretném kérdezni, hogy milyen károkat okozhatott a dolog, és esetleg van-e rá pénztárca kímélő megoldás?
Rendelj komplett athena tömítésgarnitúrát hozzá. Olcsó, de legalább teljesen jó.
Ezek szerint megérkezett a visszahúzó rugó?
A gyertyánál, ahogy betudtunk nyúlni nem volt vizesedés, úgyhogy talán nem ment oda víz , és sajnos ugye, most vettem a motort használtan, viszonylag látszik rajt hogy sokat állt a gép, úgyhogy nem tudom, hogy csak télre engedte le a vizet a srác, vagy elfolyt :S
A motort nem sikerült még beindítani, a gyertyát kicseréltük mert teljesen bele volt rohadva sajnos, gyújtás most jó, berúgni be lehet, de még mindig nem indul.
Köszönöm szépen hogy írtál, megfogom nézni!
Ha szerencséd van, akkor csak a víztér csavarjai nincsenek megfelelően lehúzva és azért tud ereszteni, bár akkor valószínűleg gatya lett a tömítőgyűrű. Valószínűleg egy tömítés szett csere megoldja a problémádat.
De... mert az mindig van... kérdés, hogy miért feltűnő a szörcsögés? Víz nem fogyott drasztikusan a rendszerből? Mert valaminek eléggé nagy nyomást kellett produkálnia, hogy észrevehető legyen. A vízpumpában nem vagyok biztos, hogy képes rá. Legrosszabb esetben a henger, vagy a forgattyúsház teleszaladt vízzel.
Lehet, hogy a gyertya nincs meghúzva? Vagy szörcsög és folyik a víz is? (a hengert leveszed és átnézel rajta mindent. Ha a tömítések jók akkor összerakod újból)
Légyszíves írj emailt vagy facebookon üzenetet esetleg telefonon, van minden ami érdekel :)
Tel: 06-30/433-4004
Email: mastertuning@gmail.hu
Facebook: master tuning
Üdv!
a végén vannak a rajzok