Derbi

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok! Tapasztalt már valaki olyat, hogy Derbi Senda d50b0. Sebességváltója 1től6ig szépen veszi a fokozatokat, viszont visszafele 6-5-4 ig megint és onnantól lefele vagy sikerül, vagy csak kínlódva? Elöre is köszönöm a segítséget!
Na, most megint jó. Csak annyi volt a gond, hogy ahogy esik lefele a fordulat 4500 körül majdnem hogy megáll majd leesik alapjáratra. Ezt legalább jó lenne megoldani.
Állítgattunk megint. Előző hét csütörtökön jó volt, erő is volt, a fordulat is esett lefele úgyahogy. Ma mentem vele, csütörtök óta nem volt hozzá nyúlva, most megint nincs erő, a fordulat nem akar leesni. Már nagyon felidegesít. A motorból menet közbe amikor tartom a gázt és olyan 7-8 ezres fordulatnál van, karistoló hangot ad ki a motor. Én már teljesen kivagyok vele, de apám is. A gyűrű jó, nincs rés a hengerfalnál. Kompresszorral jó, ha kifújkálom a karbit? Szedjem szétt gondolom hozzá.
A 4,5 -ös kompresszió tényleg kevés,gyűrűhézag a végei között 0.4mm,a gyűrűt a hengerbe csúsztatva,és a fényfelé for-
dítva van-e rés a hengerfalnál?A karbit sűrített levegővel tisztítsátok,különben nem ér semmit,főleg ha a légszűrő szétmállot.
A levegőcsavar alatt szokott lenni 0-gyűrű,az megvan-e,ezt pici kampós dróttal szedheted ki,hogy a sűrített levegő ne lője ki.
A karbi szakszerű beállítása is fontos.Főtengely szimmering is lehet,ha a generátor alatt a szimmeringnél látsz kevés olajkifojást,és nem máshonnan szivárog oda,
akkor a szimmeringnél szipkázhat be levegőt.
Aztán a lendkerék mágnese is elgyengűlhet,ezt csak cseredarabbal derűlhet ki.
Ezeket,meg amiket másokis mondtak,végig kell ellenőrizni,de némi tapasztalat kell hozzá.Szeva.
Egy hozzáértő ember is megnézte a hengert ő azt mondta hogy jó. Majd télen széttszedjük megnézzük belülről is hogy milyen. Szokott lenni ilyen vas karistoló hangja. Főtengely szimering kopást mondta apukám hogy az lehet van. Széttszedjük megnézzük hogy el van e dugulva a karbi. Még arra is gondoltam hogy megnézni másik karbival hogy milyen de nem tudok honnan szedni kölcsönbe. A beindulással nincs gond. Hidegen pöcc-röff, melegen meg tologatom, de tolásra egy fél méter se kell. Köszönöm mindenkinek a válaszát!
Ilyen értéknél már bármi lehet... ;-D
aztán lehet van egy jelentősebb főtengely szimmering kopás is
plusz hordósra van kopva a henger és beletettek egy új gyűrűt....
"Kompresszió 4,5"
Ez kevés!!! Csoda, hogy beindul. A rossz légszürö miatt kikophatott. Ezért alul alig megy, mert nagyok a résveszteségek. Feljebb nincs ideje elszökni a réseken az anyagnak, így ott még így-úgy megy.
Ha van, akkor az alapjárati rendszer fúvókáit nézném meg alaposan, de nem csak benzin oldalit, hanem ami lészürö felöl van a torokban. Ha ott eldugult a szétmálott legszürö miatt, akkor nem jut be levebö ami magával vigye a benzint az úszóházból.
Értem. Köszönöm válaszod. Súbertűvel is játszadoztunk. Azt nem tudom hogy milyen gyújtáseletronika van benne. Szerintem gyári. Üzemanyagot meg úgy keverjük hogy 5 liter benzinhez 1 deci olajat öntünk, ha erre értetted. Azt néztem még hogy nem lehet e hogy a súbertű el lenne kopva de nem tudom.
Ha nem akar visszaesni alapjáratra, az akár a szegény üzemanyagkeverék jele is lehet a középső / alsó tartományban. Szokásos súbertű pozícióval érdemes lehet játszani a főfúvóka helyett.

Igazából konkrétan leírtad hogy minden jó, és mégis rossz, ez így elég matt 😀 🤷‍♂️ esetleg még más gyújtás elektronikával lehet próbálkozni, azt nem soroltad fel 😀
És még azt elfelejtettem leírni hogy 4500 körül megakad kicsit a fordulat ahogy esik lefele
Sziasztok! Egy 2005-ös Derbi GPR 50-ről lenne szó. D50B1 blokkos. Eddig jó volt a motor majd 1 hete egyszer csak 7 ezres fordulat alatt elkezdtett erőtlen lenni. Full gázzal csak 7.500 felett megy az alatt csak fulladozik. Karbit kitisztítottuk, légszűrőt is cseréltünk mert már el volt porladva. Membránt is cseréltünk mivel gyári volt benne és nem zárt jól. Malossi vl6 került bele de nem lett jobb. 85 ös főfúvóka van benne. Vettünk egy 70 est is de azzal meg már csak 6-7 ezerig forgott ki. Gyári kipufogó van rajta. Airsal 50 es henger. Dellorto 17,5 es karbival. Kompresszió 4,5(piacos merővel úgyhogy nem tudom milyen pontos). NGK BR8ES gyertya. Henger nem igazán kopott. Dugattyú tavaly lett cserélve. Cseréltünk rajta gyűrűt, nem lett jobb attól se. Ha bárki bármilyen tanácsot tudna adni megköszönném.
Sziasztok Szakik! Unokaöcsém vett egy derbi senda 50 r extrem gépet! Tönkre ment a berúgó része. Csak simán lenyomható a berugó kar, de nem forgatja a fogaskereket. Mi a hiba okozója? Előre is köszi!
Sziasztok.Mekkora fő fúvókát használtok nyáron és télen dellorto 17,5-es karburátorba?
Üdv mindenkinek
50 es váltós motorokhoz szinte minden van
bontott és új alkatrészek raktárról
kisenduro.5mp.eu
tel:06304906559
helyileg Zirc
Veszprém megye
Fejidom is érdekelne,szín mind1 csak ne legyen törött.
Sziasztok.
Derbi Hunterhez kellene nekem bontott jó állapotú kipufogó dob+könyök.
Ha van valakinek ne tartsa magában,köszönöm.
Sziasztok! Esetleg bont valaki "FENIX-et? Közép sztendert keresek és jobb első indexet 2000 res évjárathoz. Ha esetleg valaki tud valamit írjon. Köszi!
Váltó
Sziasztok! Meg tudná valaki mondani, hogy Derbi Senda sm 6 érintkezős feszültség szabályozó jobb felső érintkezőjén, (amire gyárilag a sárga vezeték van kötve és világításra megy) egyen, vagy váltó feszültség jön ki?
Hali.
Van egy derbi fenix 50-es 6-sebbesèges elől 15 fogas lánckerèkkel van a motorom.
Abban kèrnèm a segitsègetek hogy a mebrán folytot e benne ?
Kèpet csatoltam.
14 es karbival kb 7 ezernèl többet sehogyse akar menni,max 61 a vège,de kapot 54 főfuvoka helyet 68-as mèretett de ezsem hozot semmit.
A másik motorom egy aprilia rs-50 16-os dellortoval 94 mèretű fúvokával pedig ilyen 100körül megy bele forog a 11 be is....
Mit tehetek hogy a fenix legalább 70 köröl menjen?
Napi munkába járos motor.
Köszi, igazad volt a csonknál kapott fals levegőt
Sziasztok .Őrületbe kerget a fiam Sendája. Elsőre gyújtott, szépen ketyegett, majd simán ment minden fokozaton, húzott is rendesen... majd kb 5-10 perc motorozás után hirtelen mintha vesztené a szuszt és lassult . Erre az egész üzemanyagellátás átnézve, biztos ami biztos alapon slágok, úszóka, tűszelep kicserélve, karbi kipucolva. Mivel már máskor is csinálta, így tirisztor is kicserélve. Gyertyacsere, levegőfilter csere, majd minden gond nélkül gyújt, és megy kb 15 percig, és leáll. Most rúgásra nem reagál, erős szikra , benzin levegő van, de tolásnál csak kis gázon kapdossa, de mindjárt le is fúl. Rossz álom . Nem volt valakinek ilyen gondja?
Nincs kompresszió 🤔
Sziasztok! 2 hete vettem egy derbi sendát (2007) és olyan problémám van vele hogy egyenesben elindulok szépen pörög jól megindul,fel lehet váltani vele 6.-ba is de amint meg lát egy dombot azzonal elmegy az ereje. De pl 3.ban már nem tud megindulni csak tartani a fordulatszámot. Egy 17.5 utángyártott karbi van rajta,ki van pucolva l,próbáltuk fúvókázni felfelé és lefelé is de csak rosszabb lett. Van rajta egy technigas enox kipufogó ezen kívül gyári. Kíváncsi vagyok a véleményetekre mi lehet a gond.