Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"Arról a +/- 2mV tűréshatárról annyit, hogy nekem a mért érték zárt álláasnál 225mV volt....és működött a motor." nálam ez az érték 280mV volt, no comment.

"Ami talán fontos lehet. A svájci ST2 - nek a nyitási szöge más kell, hogy legyen mint az EU ST2 - nek! EU 2,39 fok = 150mV CH 3,5 fok = ?mV na itt jön ugye, hogy laikus vagyok én is. Elvileg egy potméter egyenesen arányosan növeli a feszültséget nem? Akkor 220mV nem?"
Ez a potméter NEMlineáris!!! nehogy megszívasson

"Az biztos, hogy a svájci gép nem egyezik az EU val. De honnan a különbség? Van rajta kat?"
Annyi különbség van, hogy volt benne egy szíváskeresztmetszetet leszűkítő lemezkorong. Minden ugyanaz rajta mint a másik STmen, hálistennek van pótalkatrészem

Hát ha 15rugó ez a beállítás akkor annyiért én se vergődnék vele sajátmagam, de még mindíg nem vagyok meggyőzve hogy nem vernek át. sajnos minden szervízzel szemben fenntartásaim vannak.
Igazatok lehet, a sok szirszar gondozatlan motor rontja a márka hírnevét. Pedig ha a szelephézagok meg ez a pillangószelep rendben van akkor kifogástalan, megbízható gépek.

Della: milyen motorod van tul.képpen? számolj be légyszíves a tapasztalatokról, hogy sikerült a "műtét"?
Hali!
Én tudok valakit aki nagyon jól beállítja. Valóban kell egy Co mérő és egy vákun mérő( lehet, hogy nem ez a pontos neve) és nem árt duci compjuter is és persze egy időben ezek mind.
A beállítás után azt hittem blokot cseréltek. 5-10 ezrenként nem árt még tenni.
Köszi!!!
Én cégeket nem szívesen szidok.

Persze lehet, hogy én vagyok a túl igényes, tény, hogy az átlag motoros nem ragaszkodik a tökéletes beállításhoz, az is igaz, hogy nem tudja milyen az...

A pénzedet viszont készítsd. Arra szükség lesz. Úgy tudom 15 e Ft a móka.

Szerintem nem lesz jó. Esetleg JOBB. De a jó, az más. Gondolkozom hova vihetnéd, holnapra kitalálom. Akkor írok újra.
Wolfék tudnak CO mérést,az e-mailt elcsesztem 1 kicsit
Most szeretném majd vinni a motort a Wolf-hoz, ott be tudják ezt állítani ugye? Vagy ki az aki tud ilyet?
Sziasztok!Az én motoromba 26 ezer van de még nem tapasztaltam ilyet.Nemrég volt 1 kis balesetem és a motor ugyan összeállt,de a müszerfalon csak a fordszámérő müködik rendesen a sebességmérő csal 1 kicsit viszont a kilóméteróra és hőfok kijelző (digitális)csupa nyolcast mutat.Kérdeztem 1 régebbi ducatis szerelőt és szerinte csak müszerrel lehet megcsinálni ha meglehet.Szerintetek kihez tudnék fordulni ezzel a problémával,mert nekem sincs "kedvem"1 uj muszerfalhoz.ring0511@freemail...
Annál is inkább mivel a legelső hozzászólásom neked szólt .

A motoro tünetei tipikusak. Elég sok Ducati jár így idehaza...és pár okos ezen gúnyolódik.
Akkor lehet hogy az én motoromnak is ez a baja?
Tényleg nem olvastam el, mert közben van meló rendesen.

Amit ír teljesen ok. Csak arra kell vigyázni, hogy az álló henger pillangószelepe csakugyan bezárjon teljesen. Tehát ki kell csavarni mind a 2 ütköző csavart. Az egyik pechünkre az airbox alatt van. Na amiatt kell leszedni. Nekem soha senki nem szedte le. Az alapjárat elvileg 403mV - nél van, de ezt a CO szinkron + vákumszinkron után állítani kell és motoronként különböző lesz végül.

Arról a +/- 2mV tűréshatárról annyit, hogy nekem a mért érték zárt álláasnál 225mV volt....és működött a motor. Hibátlanul. Aztán persze lehet, hogy este majd csak ámulok, hogy milyen fasza.

Szerintem a szerelők egyszerűen nem is értik a rendszer működését ezért nem állítják be.

Ami talán fontos lehet. A svájci ST2 - nek a nyitási szöge más kell, hogy legyen mint az EU ST2 - nek! EU 2,39 fok = 150mV CH 3,5 fok = ?mV na itt jön ugye, hogy laikus vagyok én is. Elvileg egy potméter egyenesen arányosan növeli a feszültséget nem? Akkor 220mV nem?

Az biztos, hogy a svájci gép nem egyezik az EU val. De honnan a különbség? Van rajta kat?
ST2-es 1.6M comp. van benne.
Látom nem olvastad el a linket.
7 - What is the correct voltage setting for the Throttle Position Sensor (TPS) and how do you take this reading?
The only way to check is with the throttles completely shut (with the idle stop screws backed right out) and you want 150mV +/- 2mV. That is 0.148 volts to 0.152 volts. The reading is taken from ground to the middle pin on the throttle sensor connector, or across pins 16 and 30 on the ECU. This is very difficult, the factory spec is +/- 5mv but we think the results are better if this is within 2 mv. As you tighten the lock screws the sensor moves so you must progressively tighten and re-adjust until it"s right. When it is within 2 mV (you snap the throttle open and shut a few times and re-check) you can reset your idle stop screws to get 1200 rpm idle. For more info see Question 11 below.
Ha nekem van trimmer a computeren, akkor neked még a Marelli 1.5 van a gépedben. Az vagy 916,996,748,ST2,ST4, vagy még előtte.

Az esetedben szerencse.

Nekem 1.6 van, ott már kell a computer vagy egy szoftver, de az is drága.

Szóval nem is hiszem, hogy megcsinálja idehaza rajtad kívül bárki is. Milyen értéket adtak meg mV - ot?

Honnan szedted a helyes értéket? Hogyan mérted?

A CO - t nem úszod meg...addig nem lesz tuti a motorod.
Nagyjábol úgy van ahogy leírtad, nem tudom nézted e a linket amit írtam, az a módszer kissé eltér a gyár által leírtaktól(szervízkönyv). Nekem kb 2 órás munka volt, de kb fél óra ha nem először csinálom idomlebontás nélkül. A CO-t a komjúterben levő CO trimmerrel kell beállítani szvsz. A bypass csavarok alacson fordulatszámon és alapjáraton működnek nem? Milyen gépen gyakorolsz? A CO beállítással nem volt sok bajom, tekertem rajta egy kicsit, majd mentem vele egy kört, majd megint teker, újra próba stb. amikor elkezdett kis fordulaton enyhén rángatni, akkor picit visszatekertem és ott jó volt.
Normális szervízbe nem merem elvinni mert nincs rá 50-100 rongyom arra hogy megtudjam értenek e hozzá, vagy megint (teljesen)hülyének néznek.
A potmétert egy meghatározott értékre kell belőni zárt pillangószelep állapotban. Ez elég nagy munka. Le kell venni hozzá a légszűrőházat, mert alatta van a pillangószelepek egy ütközője amit 0 - ra kell csavarni ahhoz, hogy a pillangó tökig zárjon. Enélkül semmi érte az egésznek mert csak gányolás.

Én ma csinálom az enyémen. Kíváncsi vagyok az eredményre. Nekem is el volt tekerve a szenzor, mert az ökör Piller 1000 - es szervíznél azzal indított 2001 - ben...azóta volt a gépem a környező összes magát komolynak nevezű műhelyben ( osztrákoknál is ) de én nemrég tudtam megm hogy hogyan is kell és rájöttem, hogy azt úgy tutira nem csinálták meg. Hát most ki is derült, el volt állítva rendesen.

Ma jön a szinkron + CO szinkron. Remélem nem kell belenyúlni a computerbe mert akkor én is megcsüntem. A CO ugyanis csak korlátozott mértékben állítható a bypass csavarokkal. Ha az elérni kívánt érték a csavarokkal nem produkálható, akkor szopás van.
Nemtudom hogy lehetett eltekerve, de elég szarul állt. Nem akartam részletezni, de a motor 30kWra folytott svejci verzió volt. A folytást gondolom kivették belőle mert nem találtam, de nem állítottak utána semmit rajta. Olyan szarul ment, hogy néha azthittem széthullik a blokk. Érzem most se tökéletes, de nagyságrendekkel jobb. úgy érzem be kell szerezni nekem is 1 CO mérőt
Forrás:
fuelinmoto
A TPS szenzor a fojtószelepállás érzékelő? Hogyan állítottad be? Milyen értékre?

Valaki eltekerte a gyári beállítást?

CO mérő nélkül lehetetlen jól beállítani sajnos. Én vettem magamnak egy komplett motordiagnosztikai együttest ( amolyan régifajtát - BOSCH ).
Nekem is hasonló gondjaim voltak, rángatás, leállás csökkent teljesítmény. Sajnos CO mérőt nem tudtam szerezni. Viszont sokat segített, hogy a TPS szenzort beállítottam, és utána szinkront állítottam. Nemtudom mennyire jó ez a beállítás de használt valamit: nem rángat, nem durrog vissza és mintha erősebb is lenne. Mellékesen a fogyasztás visszaállt 5,6-6,0 l
Mennyire lehet ezt CO mérő nélkül jól beállítani? (azt már végképp nincs kedvem venni )
Rossz a szinkron és a CO szinkron is. Tipikus tünet. Teljesen természetes. A 2 henger nem egyformán kopik ( mint minden motornál ) és szépen lassan elromlik a szinkron. Ha valaha be volt állítva rendesen. Szerintem soha nem volt mint a 95% - a a hazai motoroknak.

Valaki olyan faszi fogja megcsinálni akinek van gőze a fentiekről. És persze van CO mérője. A lényeg: a CO hengerenként 3 - 6% között legyen és ne legyen a 2 henger között 0,5% - nál ( százalékpont ) nagyobb eltérés. Ha nem tudjátok összehozni, hogy a vákum és a CO és tök egyforma legyen a 2 hengerben, akkor a prioritás a CO -é, tehát az legyen pontosabb és inkább a vákum térjen el jobban.

Üdv
Mindenképpen vidd el SZAKszervízbe, nagy valószínűséggel beállítási problémák lehetnek.
3-4 ezren stabilgázon azért nem szabadna rángatnia.
Service
csak annyi, hogy olasz v2 és ducati. Ne csinálj belöle gondot.
Sziasztok!

Van egy Ducati 750 SS 2002es évjáratú motorom. Az a problémám, hogy amikor egyenletesen haladok 3000-4000ezres fordulaton, akkor nem egyenletesen megy, hanem rángat. Országúton nagy sebbességnél nem jelentkezik ez a probléma.
Mi lehet a gond? Válaszaitokat előre is köszönöm.

Chris
Hello!
Ducati blokkot keresek, hibás is érdekel, vagy törött komplett motorkerékpár. ST/916/996/748
hi

Szerintem nézd meg a sztender kapcsoló reléjét.
Az enyém is hol indult hol nem, végig néztem rajt mindent nekem a relé szarakodott.
500-600ft volt az új azóta semmi problem.
és gyujtás le azt vissza utánna mindenrendben